Forum > Algemeen Forum

Technische fiche

(77 reacties. Pagina 2 van 8)
Moderator(s): Dré
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
4-9-2008 23:42
ik zie het probleem niet, hoe hoger de eisen hoe hoger de omzet. Heb je iets niet dan huur je het in. En bereken de bruto prijs door, het verschil is je winst.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-9-2008 23:45

eddy wally schreef:

Zolang de inrichters klakkeloos blijven betalen zal die onzin niet ophouden.
Ach, dat valt wel mee. Eigenlijk kosten dergelijke setjes aan huur weinig, ALS je het vergelijkt met de gage van de artiest.

Artiesten of managers van.., bellen mij wel eens op. Met de juiste antwoorden is er weinig aan de hand.
Alto Spirit(wat is dat?)
Hij zal het merk Alto en Spirit bedoelen. Spirit is de goedkopere Soundcraft lijn.
2 Monitors van 1000w???
Afhankelijk van bezoekers aantal of locatie.
Mooiste is natuurlijk een in ear setje en gelukkig hebben steeds meer zangers zo'n setje.

Martin.
kvm entertainment
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
5-9-2008 00:39
En toch heb ik zoiets nog nooit meegemaakt dat we zo'n lijstje kregen, zowel met bands al artiesten.
Behalve met de band die dit jaar Pinkpop opende... Toen dit eenmaal bekend was hadden ze een vaste geluids, licht & monitor technicus. Zij moesten percee een paar sm58's hebben.

KVM schreef:

Mooiste is natuurlijk een in ear setje en gelukkig hebben steeds meer zangers zo'n setje.
Martin.
Is inderdaad fijn, en zeker nu steeds meer bands met digitale monitortafels komen. Kabeltjes prikke en vrijwel klaar...
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
5-9-2008 01:20
sm 58? nouja dat moet niet zo'n probleem zijn lijkt me. (zelfs als er bedrijven zijn die ze niet hebben, kosten die dingen echt niks om te huren. Volgens mij 5 euro ofzo)
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
5-9-2008 09:47
Was inderdaad geen probleem, hebben er zelf een aantal. Maar leadzang doen we meestal draadloos met EW100/300. In geval van draadgebonden; ligt er net aan wie welke mic pakt, hebben zowel sm58 als sennheiser e835.
AartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 23-4-2010
Berichten: 287
5-9-2008 11:50
De riders zijn vaak wat overdreven, maar met wat communicatie vooraf komen we er hier (een kleine studentenvereniging) eigenlijk altijd wel uit.
Zo hebben we maar twee monitorgroepen vanaf de tafel (een Spirit, idd wink ;) wat met vier monitors op ons podium in het algemeen voldoende is.
We zijn maar een klein zaaltje en hebben een afdoende maar niet overdreven PA van Mackie.

Wel hebben we door de jaren heen een behoorlijke 'standaard' verzameling microfoons (Shure / Sennheiser / AKG) en ander kleinmateriaal opgebouwd, het is handig dat niet steeds te hoeven huren.

In de introductieweek hadden we een DJ staan welke per se drie CDJ's van het juiste type en een DJM wilde, die hebben we toen netjes gehuurd en nadat ik hem aan het werk had gezien had ik er ook begrip voor happy :)
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
5-9-2008 12:04

dj-bart schreef:

ik zie het probleem niet, hoe hoger de eisen hoe hoger de omzet.
Was het maar zo simpel.Meestal is het een extra kost waar de inrichter verschiet van de prijs.De eerste die winst moet maken is de inrichter anders moet je volgend jaar niet meer terug komen wegens falliet.
Wat betreft het Beringher verhaal,iemand die met een FX rack met Beringher compressors in geen fatsoenlijke mix kan maken zal het met BSS of Klark Technic ook niet kunnen.Laatst iemand tegen gekomen die het verschil hoort of er BSS DI box tussen de basgitaar zit of een Beringher.Dit wil ik nog wel eens zien.
Het voornaamste is dat het materiaal volledig in orde is en geen mankementen vertoont.
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
5-9-2008 12:33
Vertrouw me het is gewoon zo simpel. Je gaat toch niet jezelf inde vingers snijden?

Als een band een rider heeft dan kost het bij een ander toch net zo veel als bij jou. Dus als de opdrachtgever eist van jou dat jij je aan de rider houdt dan moet hij ook de kosten dragen.

Zegt de opdrachtgever "f**ck it" je moet het dolen met budget spullen dan geef je dit in nette woorden door aan de band en zijn ze het daar niet mee eens dan mogen ze dat uitzoeken met de opdrcahtgever.

Of snap ik het nu helemaal verkeerd. Dit is de manier waarop wij het al jaren doen. Als bijvoorbeeld een dj 23 cdj's en 2 technic's wil hebben en de opdrachtgever wil daar geen budget voor uittrekken en zegt je doet het maar met 2 cdj's dan is dat niet ons probleem. Het contract loopt tussen de dj en de opdrachtgever en niet via ons.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
5-9-2008 12:52
riders....tja, ontstaan uit falende spullen.
Als je het aan derden over laat, loop je risiko's als artiest.

maar 24 kilowatt licht, lijkt me een beetje overdreven, voor welke normale band dan ook.

Als een band op het niveau van 24kw licht zit, hebben ze als het goed is zelf een trailertje met spullen.
Anders doen ze alleen maar stoer in mijn ogen.

Wat geluid betreft, vermogen ten opzichte van de zaal, soort feest, en soort publiek bepaald de hoeveelheid. Wat als zo'n band in een huizkamer optreed, en er staat niet 7 kw?
Zout op!

Toverwoordjes in dit alles is: overleg vooraf!
Je zal zien dat het meestal reuze meevalt.

Zo heb ik eens een dj gehad die perse een XTC wilde hebben bij mijn cdj800.
Hij had nog nooit van een Clubmix gehoord, dus dat kon niet goed zijn laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
5-9-2008 13:10
Vaak komt (bij DJ's) zo'n rider voor uit nare ervaringen uit het verleden. En natuurlijk een stukje gewenning aan apparatuur. Ook de geheugenkaartjes voor CDJ's zijn natuurlijk een echt 'riderpunt'.

Ik heb zelf ook wel is met de fingers crossed op een hanki tanki setje een avondje moeten draaien. Na die avond heb ik toch mezelf maar een mooie rider aangemeten want laten we eerlijk zijn, muziek maken over troep is natuurlijk niet leuk.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)