Forum > Geluid

AX-set opnieuw in de verf, trimite of warnex...

(45 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
13-2-2008 09:39

Contour schreef:

Hallo Webbie,

Niet dat ik je niet geloof, maar Ivo zal ook de nodige ervaring met Warnex hebben. Toch raar dat jullie meningen dan zoveel verschillen!
Je bedoelt de mening of er wel of niet siliconen in zitten? Volgens mij gaat het daar niet over een mening maar over het feit dat de ene het bij het rechte eind heeft terwijl de andere een kromme banaan in z'n hand houdt.

Veel geluidstechnici hebben fikse ervaring met luidsprekers en versterkers. Toch zou ik niet aan DIE personen vragen hoe ik een speaker of versterker zou moeten bouwen. laugh :D

Oftewel: Verwar ervaring niet met kennis (zijn verschillende dingen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
13-2-2008 12:34
Daarom schreef ik ook, volgens mijop silecone basis, ik ben ook geen expert maar meer een gebruiker razz :p
Op het toxicologich raport hebben ze het over bestanddelen die ook in sileconen gebruikt worden, daarnast valt mij op dat als je een nat oppervlakte heb en je druppelt er warnex op dat het vocht "wegkruipt"
De fabrikant raad het gebruik van water en of contackt met vocht absoluut af, sterker nog bij gebruik van water en of aanraking met vocht (bij het verwerken van de warnex) geven zij geen enkele vorm van garantie.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 6-10-2024
Berichten: 2129
13-2-2008 14:11
Hallo Ivo,

Toch maar eens de Warnex brochure opgezocht op Internet.
Spreekt jouw verhaal toch voor een groot deel tegen.

Nog even als toevoeging op mijn eerdere verhaal:

Warnex scheurt ook als je te dik de Warnex aanbrengt.
Warnex over Warnex zetten is geen probleem volgens WB, als je de brochure goed leest.

Siliconen en lak (verf) zijn elkaars grootste vijand, vraag het maar aan elke autospuiter.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
13-2-2008 14:43
Webbie, een brochure is een comercieel verhaal, natuurlijk zetten ze warnex weg als een "perfect" produkt.
Wat ze er niet in zetten zijn de specificaties (bestanddelen ed) en veiligheidsvoorschriften (3x a4 vol (beide kanten).

Laten we het er maar op houden dat JIJ gelijk heb, voor mij houd hier de discussie op, als er klanten om de verwerking vragen verwijs ik ze wel naar jou topic.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 6-10-2024
Berichten: 2129
13-2-2008 14:57
Hallo Ivo,

Ik hoef geen gelijk te krijgen, en zeker niet op deze manier (door mij dan maar gelijk te geven om er vanaf te zijn).
Maar laat dan die beschrijvingen eens zien die jouw verhaal onderbouwen.
Ik neem aan dat je die ook "elektronisch" ergens hebt of kan vinden.

Nooit te oud om iets te leren.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 292
14-2-2008 15:51
Ik heb nog wat LEM subjes staan om op te testen laugh :D wink ;)
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
14-2-2008 16:30
Ik heb nog wat LEM subjes staan om op te testen
Ik zoek nog een technish goede 7.3 wink ;)
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
DjbramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2005
Laatste: 29-5-2014
Berichten: 222
14-2-2008 19:47
begin volgende week ga ik beginnen.

Ik schuur ze gewoon licht op en haal alle on-effeheden er uit. Daarna goed stof vrij en vetvrij maken.

Dan in de warnex, en ik zal het resultaat poosten wink ;)
t' gaat zoals t' gaat
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-2-2008 20:59

ivo2 schreef:

De fabrikant raad het gebruik van water en of contackt met vocht absoluut af, sterker nog bij gebruik van water en of aanraking met vocht (bij het verwerken van de warnex) geven zij geen enkele vorm van garantie.
Logisch, als je een muur in de witte latex zet mag die ook niet vochtig zijn. (het hecht niet) Toch zijn latex en warnex water verdunbaar. (siliconen (kit) is dit absoluut niet, en laat zich dan ook niet mengen met water)
Wat ze er niet in zetten zijn de specificaties (bestanddelen ed) en veiligheidsvoorschriften (3x a4 vol (beide kanten).
Men is natuurlijk verplicht om de inhoud en de veiligheidsvoorschriften te vermelden.
(als ik kijk naar de ("magere")info op bijvoorbeeld de bellenblaas vloeistof, zou ik het eigenlijk niet durven gebruiken)

Martin.
kvm entertainment
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
14-2-2008 21:16
Waar lees je dat Warnex water verdunbaar is?
Begin de pdf brochure maar eens goed te lezen vanaf pagina 6.....

Ik hou er over op te discuseren, het is een gebed zonder end, trek je eigen conclusies, gebruik het zoals je wil, jullie gelijk.....
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)