Forum > PC related Forum

Laptop kopen.

(61 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
RhandorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 30-11-2021
Berichten: 89
3-4-2007 16:51
Ik zou niet zo snel via d.m.v. Bootcamp Vista op een Mac gaan draaien...
Als een systeem echt stabiel moet zijn (en dat wil je als je hem gaat gebruiken om je muziek af te spelen tijdens een drive-in show) moet je een o.s. niet gaan emuleren lijkt mij. Andersom zou ik ook niet doen, d.w.z. Mac OSX op een andere notebook dan een Apple.

Even voor het complete plaatje qua notebooks:
Er zijn eigenlijk maar 3 fabrikanten die meetellen. Deze drie bouwen ongeveer 80% van alle notebooks die verkocht worden. Dit zijn Foxconn, Asustek en Quanta. Zijn bouwen o.a. Apple I-books, HP's, Asus en Toshiba notebooks.
Foxconn bouwt trouwens in de zelfde hal ipod's naast Packard Bell MP3 spelers.
Helaas zegt een label in dit wereldje niet alles.
Kennis is nog geen wijsheid
SkevdudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 138
3-4-2007 17:28

Rhandor schreef:

Ik zou niet zo snel via d.m.v. Bootcamp Vista op een Mac gaan draaien...
Als een systeem echt stabiel moet zijn (en dat wil je als je hem gaat gebruiken om je muziek af te spelen tijdens een drive-in show) moet je een o.s. niet gaan emuleren lijkt mij. Andersom zou ik ook niet doen, d.w.z. Mac OSX op een andere notebook dan een Apple.

Even voor het complete plaatje qua notebooks:
Er zijn eigenlijk maar 3 fabrikanten die meetellen. Deze drie bouwen ongeveer 80% van alle notebooks die verkocht worden. Dit zijn Foxconn, Asustek en Quanta. Zijn bouwen o.a. Apple I-books, HP's, Asus en Toshiba notebooks.
Foxconn bouwt trouwens in de zelfde hal ipod's naast Packard Bell MP3 spelers.
Helaas zegt een label in dit wereldje niet alles.
86,2% van alle statistieken wordt ter plekke verzonnen...
Ik geloof je wel, maar moest even lachen toen ik dit zag laugh :D wink ;)
Dré: "Neem nooit zo maar wat aan, tenzij het om een fooi gaat!" || Geef eens een ander woord voor synoniem...
RhandorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 30-11-2021
Berichten: 89
3-4-2007 17:32
Je hebt gelijk, is wel heel grappig zo bij elkaar laugh :D
(maar gelukkig is het allemaal na te googlen)
Kennis is nog geen wijsheid
DJ HardistStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-4-2006
Laatste: 23-6-2009
Berichten: 43
3-4-2007 23:31
Ik ben te lui om andere reacties te lezen, daarom maar even mijn eigen reactie:
Wat ga ik ermee doen
- Het word een desktop vervanger, ik zit er elke dag achter
- De laptop word voornamelijk gebruikt voor internet, muziek downloaden, af en toe mischien een spelletje. Af en toe video/foto bewerking.
- Hij gaat ook mee na school
- Ik ga hem ook gebruiken met draaien
- tv aansluiten voor films

eisen:
- 15inch lijkt me het mooiste
- Bedrag 1200
- Redelijk batterijduur (2uur)
- Goed geluid/geluidskaart. Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten als ik hem voor draaien wil gebruiken?
- Degelijk! omdat er veel mee gesjouwd word. En liefst niet tegroot/zwaar.
Dit waren tevens mijn eisen, en ik heb de Acer Aspire 5672 aangeschaft. Prijs ligt rond jouw budget. Waarschijnlijk heb je op dit moment nog een betere voor dat geld, ik heb hem namelijk 4 maanden geleden ongeveer gekocht. Mijn bevindingen:

Werkt prima als desktop vervangen, gaat zeker 3 uur mee, ligt er natuurlijk aan wat je ermee doet. Geluidskaart is degelijk, maar zou geen laptops gaan gebruiken voor het draaien, in ieder geval niet professioneel.
- De laptop word voornamelijk gebruikt voor internet, muziek downloaden, af en toe mischien een spelletje. Af en toe video/foto bewerking.
Ik bewerk er ook foto's en video's mee en dat werkt uitstekend. Het beestje sputtert niet tegen als je effe lekker veel in het geheugen moet laden. Tevens heeft deze 2 GB aan intern geheugen, kun je wel effe mee vooruit.

Tevens zit mijn TV erop aangesloten, want ik kijk ook graag films op een groot scherm. Ligt een 5M kabel tussen, geen problemen met kwaliteitsverlies of iets dergelijks.

Tip:

Kijk eens bij Notebooks.nl. Prima service en laptops zijn niet duur. De meeste laptops zijn zelfs het goedkoopst bij deze webwinkel. Mocht ik deze link niet plaatsen mijn excuses dan. Heeft niets met geluid/licht te maken dus vandaar dat ik hem post.

Success met je aankoop!
Hardstyle wasn't meant to be heard - Hardstyle was meant to be felt!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-4-2007 01:40

Rhandor schreef:

Ik zou niet zo snel via d.m.v. Bootcamp Vista op een Mac gaan draaien...
Wie heeft het over bootcamp... gewoon heel OS-X er af rausen en een OS er op waar wel fatsoenlijke software voor te vinden is. Vista op een macbook gaat echt als een speer. OS-X is leuk, niets meer niets minder tenzij je er van houd.

Rhandor]
Helaas zegt een label in dit wereldje niet alles.

Het kan wel in dezelfde fabriek gebouwd worden maar dat zegt geen hol over aftersales en laat ik dat nou net een stukje belangrijker vinden dan door welke onderbetaalde aziaat het apparaat in elkaar geschroefd is ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RhandorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 30-11-2021
Berichten: 89
5-4-2007 08:51

djberjo schreef:

Je kan er ook vista bij zetten via bootcamp persoonlijk snap ik niet waarom want er zitten nog een aantal fouten in en niet alle programma's draaien op vista.

Reind schreef:

Asus kan ook nog... die schroeven namelijk ook de macs in elkaar ;)
Ik reageer gewoon op wat jullie schrijven hoor... Is geen aanval of zo wink ;)
Kennis is nog geen wijsheid
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-4-2007 13:48

Rhandor schreef:

Ik reageer gewoon op wat jullie schrijven hoor... Is geen aanval of zo wink ;)
Ik weet niet waar je de illusie vandaan haalt dat ik me aangevallen zou voelen... maar helaas dat is niet zo ;-) (gezien het feit dat je mij quote ga ik daar even vanuit) Daarnaast is er geen woord gelogen in de zin die jij van mij quote, asus is namelijk asustek = de bouwer van alle apple notebooks.

Dussssss ;-)

De reden waarom ik mac roep is heel simpel, Core2Duo processor, goede casing, zowel windows als os-x compatible oftewel je kan kiezen, lange werking op de accu en een goed scherm voor "relatief" weinig geld.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RhandorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 30-11-2021
Berichten: 89
5-4-2007 14:36

Reind schreef:

Of gewoon voor een toshiba gaan, prima laptops, goede behuizingen en toshiba heeft ook een uitstekende service voor zover mij bekend. Asus kan ook nog... die schroeven namelijk ook de macs in elkaar ;)
In die context wek je door het woord namelijk de suggestie dat Asus dus goed is omdat ze ook macs in elkaar schroeven. Productie heeft niets met aftersales te maken. Zo heb ik althans je bijdrage opgevat, vandaar dat ik alvast defensief aangeef dat ik het niet als aanval bedoel wink ;)

Reind schreef:

Daarnaast is er geen woord gelogen in de zin die jij van mij quote, asus is namelijk asustek = de bouwer van alle apple notebooks.
Asus is inderdaad van Asustek. Probleem zit in het woord 'alle'.
Asustek is maar 1 van de fabrikanten van Apple notebooks. Foxconn en Quanta bouwen ze namelijk ook.
Dat kwaliteit niet altijd iets met de fabrikant te maken heeft heb ik bedoeld aan te geven in het voorbeeld van de ipod's en de Packard Bell mp3-spelers (zelfde fabrikant, behoorlijk kwaliteitsverschil en (misschien nog belangrijker)prijsverschil.)

Waar je wel gelijk in hebt is dat de Mac gemiddeld degelijker in elkaar zit dan de meeste andere notebooks en dat de accu (bijna) eeuwen langer meegaat.
Over Vista op een Mac kan ik heel kort zijn: Ik heb het wel zien draaien, maar kan niets zeggen over stabiliteit.
Als de Mac net zo stabiel is als Vista op een (goede) pc dan zou de Mac zeker een optie zijn. De tijd zal dat wel weer moeten leren, zoals zo vaak.
Kennis is nog geen wijsheid
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
10-4-2007 00:20
Tja Toshiba. Moet zeggen dat ik daar minder goede ervaringen mee heb. Scheelt dat het een "bekend" probleem is in de Satellite SP6100 Serie. 2 stuks van gehad, beide net buiten de garantie dood (moederbord problemen en elend). Heb dus verder geen ervaringen met de andere modellen van hun.

Maandje geleden toen het ding weer nukken kreeg een Dell D820 gekocht (Core2Duo T7200, 2 gig ram, 7200 RPM schijf, Nvidia Quadro 120M en 15" WUXGA breedbeeld schermpje) en moet zeggen dat die wel heel erg goed bevalt. Voelt ook gelijk een stuk steviger aan dan die toshiba.
In dat opzicht valt het me ook op dat ik dell nergens in bovenstaande lijstjes tegenkwam.

Overigens is 1 ding wel erg positief aan Toshiba en da's de service. Toen de D820 binnenwas een van die toshiba's gelijk binnengedonderd bij een service centre om te kijken of de moederbord problemen als garantie te claimen waren omdat dit blijkbaar vaker voorkwam en jahoor 2 weken later laptop op de stoep met nieuwe binnenkant voor nop. Vraag is alleen hoe betrouwbaar is zo'n ding nu en gaan de problemen na een tijdje niet weer terugkomen. (anders zijn het wel mooie visualDMX / Sunlite laptopjes laugh :D )
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
10-4-2007 00:34
Ik heb hier een Asus F3M model aangekocht.
1 maand oud, format c en geen geluid meer.

alles geprobeerd, maar blijkt een hardware fout te zijn( ja,na een format c!).

Nu wacht ik al een week op een telefoontje van Asus wanneer ze hem kunnen komen ophalen...

Ben ook hard aan het twijfelen om een macbook te kopen..ik zou er dan wel vista opzetten, MITS het stabiel draaid?

Mvg

Terug naar forum Reageer (zonder quote)