Forum > PC related Forum

Laptop kopen.

(61 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
DoejayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2007
Laatste: 21-4-2007
Berichten: 1
1-4-2007 17:59
Ik ben opzoek naar een laptop voor oa mee te draaien.

Wat ga ik ermee doen
- Het word een desktop vervanger, ik zit er elke dag achter
- De laptop word voornamelijk gebruikt voor internet, muziek downloaden, af en toe mischien een spelletje. Af en toe video/foto bewerking.
- Hij gaat ook mee na school
- Ik ga hem ook gebruiken met draaien
- tv aansluiten voor films

eisen:
- 15inch lijkt me het mooiste
- Bedrag 1200
- Redelijk batterijduur (2uur)
- Goed geluid/geluidskaart. Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten als ik hem voor draaien wil gebruiken?
- Degelijk! omdat er veel mee gesjouwd word. En liefst niet tegroot/zwaar.

wat wil ik?
- Vista premium lijkt me mooist, maar werken alle muziekprogrammas daarop? zoals bpm en traktor
- Kan ik met 1024 makkelijk vooruit? of is het beter om voor 2 gigh tegaan. Ook aangezien ik graag veel tegelijk doe.
- Core duo/core2duo of mischien toch amd
- videokaart: Is een nvidea 7600 of x1600 een must of kan ik ook af met een 7400 ofso
- hardschijf. Zit er veel verschil in 4200,5200 en 7200rpm?

Iemand ideeen??

gevonden laptops

MSI Megabook M673-010NL (Turion64 X2 TL56 , 2048MB , 160GB, DVD+/-RW, 15.4"TFT, Vista HP)
NVIDIA GeForce Go 7400 TurboCache die 256MB
https://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=1578
Prijs: € 1.126,00

Informatique inNote 154X
https://www.informatique.n...p.cgi?M=OS1&O=O100015
- Intel 945PM chipset
- nVidia GeForce GO7600 VGA (256MB)
- Intel Core 2 Duo T5500 processor
- 15,4" WXGA TFT
(1280x800)
- 2GB DDR2 geheugen
- 100gig 5200rpm
- Wireless LAN
- Dual Layer DVD brander
- USB & FireWire
- Windows XP MCE + Vista cpn.
- 1,3Mpx webcam
prijs: 1183 euro

ASUS F3JC-AP045C-A - T5500 15.4/1G/120G/N7300/Premium
https://www.electronicagigant.nl/info.asp?id=15218
€ 1005.80

Sony Vaio FE41M
Intel Core 2 Duo Processor T5500 1.66 GHz, 2048MB (2x1024MB), 120 GB 5400rpm, Double Layer DVD+/-RW, X-Black LCD 15.4" TFT 1280x800 WXGA, 256MB NVIDIA GeForce Go 7400 with TurboCache (vast: 128MB + gedeeld: tot 128MB), Wireless LAN, Bluetooth, Ingebouwde 'Motion Eye' Digital Camera, Windows Vista Home Premium (UK, NL), 1 jaar pickup & return garantie, 2.8 Kg
mooi scherm?
https://www.computerpirates.com/
€ 1255

Toshiba Satellite A100-812
Intel Core Duo Processor T2250 (1.73 GHz), 15,4" Toshiba TruBrite WXGA TFT, 1024MB (1x1024MB), 160 GB 4200rpm, 256MB nVidia Geforce Go 7600, DVD Super Multi (Double Layer), Windows Vista Home Premium (NL, UK, FR) , Bluetooth, batterijtijd: tot 2 uur en 8 minuten
€ 991

TOSHIBA Satellite A100-405 T2050
Intel Core Duo T2050 / 1.6 GHz
1 GB
160 GB - Serial ATA-150 - 4200 tpm
NVIDIA GeForce Go 7600 - 256 MB
https://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=1442
€ 815,-

BTO 15W23+ Core 2 Duo
HARDWARE INFO GOLD AWARD!!NVIDIA 7600 videokaart met 256Mb geheugen , WSXGA+ hoge resolutie(1680x1050), 7200RPM harddisk, bluetooth, vingerafdruk beveiliging, 2 Gb DDR2 geheugen, VISTA Home Premium...
https://www.btonotebooks.nl/html/home.asp?partnerID=31#
Deze laptop is over mijn budget, maar ik kan het overwegen als het een goede keus is aanleiding van mijn eisen>?. Met 9cell heb ik ook nog een redelijke batterijduur, maar dan steeks hij uit??
€ 1383

Asus A6JA-Q073H

Processorfamilie Intel Core Duo
Processor-kloksnelheid 1830MHz
Processor Core Duo T2400
1024MB
ATI Mobility Radeon X1600
https://www.zercom.nl/inde...p;h=7&s=1&a=22670
Prijs€ 1030,00
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-4-2007 19:34

doejay schreef:

- Het word een desktop vervanger, ik zit er elke dag achter
- De laptop word voornamelijk gebruikt voor internet, muziek downloaden, af en toe mischien een spelletje. Af en toe video/foto bewerking.
- Hij gaat ook mee na school
- Ik ga hem ook gebruiken met draaien
- tv aansluiten voor films
Geen idee hoe vaak en hoe pro jij ermee wilt draaien, maar een laptop voor een professionele drive kun je beter niet ook dagelijks gebruiken voor al die andere dingen. Het zal je lap in de meeste gevallen uiteindelijk minder stabiel en dus minder betrouwbaar maken. Sta je dan op je feest als-ie ermee ophoudt of in ene retetraag wordt.
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
1-4-2007 19:53
De laptop die jij beschrijft bestaat eigenlijk niet. Heel simpel gezegd heb je aan de ene kant compactheid en lange batterijduur tegen performance. Een desktopvervanger die ook nog eens compact is en zuinig is heel erg duur.
MB Audio systems
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
1-4-2007 19:58
Dat is natuurlijk heel makkelijk op te lossen door een dualboot te maken. Eentje voor dagelijks gebruik, en eentje voor draaien.

Wat betreft het geheugen: als je 2 gig kan krijgen, doe dat, het heeft alleen maar voordelen.
CPU: ga in ieder geval voor een DualCore, dus een AMD X2 of een Core2Duo (bij voorkeur T5500 of hoger). Intel is op het moment de marktleider qua snelheid en prijs. Bij AMD zul je dan al snel naar een AM2 socket moeten met een erg dure processor (en ik vraag me nu af om de AM2 socket er uberhaupt voor laptops is).
GPU: Een X1600 is een hele goede middenmoot kaart. Ik heb zelf de AGP versie ervan in m'n PC zitten, en dat werkt voortreffelijk. Deze kaart heeft overigens een hele bak pipelines en 512MB geheugen. Het is een van de topkaarten van Ati (als je binnen je budget wil blijven... laugh :D ). Let erop dat de videokaart een eigen geheugen heeft, en dus niet een gedeeld geheugen.
Wat betreft de geluidskaart zou ik voor extern gaan, dat is lekker makkelijk (tulp aansluiting), altijd goed geluid en je kunt je interne kaart als voorluisterkanaal gebruiken.
Verder moet je naar nog wat andere dingen kijken. Heb je die "motion eye" wel nodig? Wil je wel een vingerafdrukgeval? Hoe veel GB moet je HDD zijn en zijn er misschien interessante aanbiedingen?

René
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
2-4-2007 12:39
Als je hem on the road wilt gebruiken zie ik eigenlijk maar 1 oplossing: een IBM Thinkpad. Ik gebruik er zelf ook één (T42) voor on-the-road en werkt altijd super en lekker stabiel.

Mail me maar is als je meer wilt weten.
RhandorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 30-11-2021
Berichten: 89
2-4-2007 17:32
@ doejay:
Zijn stuk voor stuk leuke notebooks die beschreven worden, maar het zijn wel allemaal huis tuin en keuken-notebooks.
Zoals Job al schreef: De notebook die je zoekt is er eigenlijk niet.
Het probleem van de notebooks die je gevonden hebt, hebben eigenlijk allemaal een probleem: Ze zijn, hoe spijtig ook, 'niet gemaakt voor professioneel gebruik.' Waarom tussen haakjes? Natuurlijk, het zijn notebooks dus gemaakt om mee te nemen. Het probleem bij de meeste huis tuin en keuken-notebooks is dat er duidelijk verschil zit in de gebruikte onderdelen en degelijkheid t.o.v. een notebook voor professioneel gebruik. Enkele verschillen zijn bijvoorbeeld het toetsenbord, de koelventilatoren en schermbevestiging/scharnierenpunten.
Nu zou je dus voor een professionele notebook kunnen kiezen, maar die hebben weer geen gamers videokaarten.
Externe geluidskaarten zijn eigenlijk altijd het beste, voornamelijk omdat interne (meestal) relatief veel ruis hebben en je (bijna) altijd een 'rateltje' in het geluid hebt wanneer de computer bijvoorbeeld een nummer laad of je de processor iets zwaarder gaat belasten.
Het verschil tussen professioneel en thuisgebruik is eigenlijk hetzelfde als in de drive-in wereld. Jij neemt je B&O cd-speler toch ook niet mee op een klus? Hij doet het wel, maar echt niet lang als je hem regelmatig meeneemt.

Dus.... blijft moeilijk, helaas.
Kennis is nog geen wijsheid
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-4-2007 21:25
Absoluut een Core2Duo kopen, op dit moment de snelste en meteen de zuinigste processor. Maar euhmmmm waarom kijk je niet voor een macbook van apple en gooi je daar zelf lekker Vista op.

De macbook zit goed in elkaar, is snel, doet een uurtje of 6 op een accu en heeft een redelijk goed scherm. 1 nadeel... hij is 13,3 inch. Handig als je portable wil zijn, niet handig als hij als desktop vervanger moet gaan dienen. Echter kun je er wel weer een extern scherm aan hangen die je in een andere resolutie kunt draaien (19 inch breedbeeld is vandaag de dag prima betaalbaar).

Of gewoon voor een toshiba gaan, prima laptops, goede behuizingen en toshiba heeft ook een uitstekende service voor zover mij bekend. Asus kan ook nog... die schroeven namelijk ook de macs in elkaar ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
2-4-2007 22:46
met toshiba heb ik ook goede ervaringen. In de zakelijke sfeer wordt de Tecra serie veel gebruikt. De service is naar mijn ervaring soms heel goed, maar soms ook om te janken. Bij mijn oude werkgever - een blauw roze it bedrijf - had iedereen een toshiba laptop, alleen Tecra serie. De oude series 8100 9000 series kostten toen hun serienummer in guldens ongeveer. Rete duur maar goede kwaliteit. Het schijnt dat door de jaren heen de hoge standaards van toshiba iets afgenomen zijn om ook aansluiting te vinden bij het lagere zakelijke segment en de consumentenmarkt. Tecra serie is sinds een paar jaar ook in de winkel verkrijgbaar.

Qua service heb ik heb ik positieve dingen als snelheid en kosten goed ervaren. Maar ook dingen als terugsturen van laptops waarbij men vergeten was usb en andere poorten aan te sluiten.

Qua beeldscherm zou ik trouwens sowieso 2 schermen nemen. Het is echt een verademing!

Heb nu overigens zelf een Sony laptop en dat bevalt me ook prima. De behuizing is iets minder maar de kracht is ook zeker prima te doen.

succes ermee
niet nodig
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
2-4-2007 22:51
ik gebruik een toshiba laptop (school zaken enz.) kan er tot nu toe niet al te veel over zeggen (bezit hem pas half jaar/ driekwart jaar).

Over de service kan ik wel wat kwijt, die is goed! Ik had een klein beetje 'schade' aan mijn scherm (was geen schade, maar stak iets van papieerachtig spul uit mn beeldscherm).
Mijn laptop kwamen ze ophalen en een week later was die weer terug, terwijl kerst en weekend ertussen zat. Dus heeft eigenlijk zeg zo'n 3/4 werkdagen geduurd.

Moet wel erbij zeggen dat ik extra garantie erbij heb gekocht (verlengd naar 3 jaar ipv de standaard 1 jaar) misschien dat het daardoor ook sneller ging.
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
3-4-2007 16:09
Ik gebruik mijn macbook met 2gb geheugen.

Bpm studio draait niet op mac osx maar traktor dj studio draait er prima op.
Ik werk met Ableton live in plaats van traktor en het werkt allemaal goed.

Als geluidskaart gebruik ik een m-audio firewire 410.

Mijn macbook gaat ook mee naar school en doe ik al mijn normale desktop dingen mee zoals internet,msn downloaden.

Spelletjes speel ik dan weer niet meer.

Je kan er ook vista bij zetten via bootcamp persoonlijk snap ik niet waarom want er zitten nog een aantal fouten in en niet alle programma's draaien op vista.

Als je een verloop kabeltje koopt kan je ook film kijken via je macbook op een tv.

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6

Terug naar forum Reageer (zonder quote)