Forum > Licht

Octostrip

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
3-4-2010 07:46
Vele grote verhuurders hebben het mannelijke Chassideel op de buis vervangen door een vrouwelijk en dus ook de kabels mannetje vrouwtje gemaakt.Dit is ook de reden waarom er honderden nieuwe kabels 5 pin vrouwtje/vrouwtje voor een prikje te koop zijn/waren bij AED.
Heb gehoord dat dit nu standaard fabriek af zo is maar ben niet zeker.
Vind eerlijk gezegd 700€ een redelijk hoge prijs,dan mag er al minimum haken en case bijzijn.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
3-4-2010 15:24

LJ DaAn schreef:

Tom, jij al ervaringen met deze strips?
Uiteindelijk nooit zelf gekocht, wel diverse keren ingehuurd in grote aantallen. Met de strips heb ik verder nooit problemen gehad qua defecten etc. De laatste keer dat ik ze gebruikte waren er 144 en daar was er geen enkele met problemen.

Waar ik me toen wel redelijk aan gestoord heb was de vertraging in aansturing. Eerder heb ik er nooit last van gehad dus deels zal dat gekomen zijn door art-net conversies en de matrix server die er ook nog eens tussenzat, maar de rest van het licht had er geen last van. Het intelli liep dan wel niet via de matrix server maar de ledparren wel en daar zat geen vertraging op dus dat blijft soortvan vreemd.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
5-4-2010 18:52

eddy wally schreef:

Vele grote verhuurders hebben het mannelijke Chassideel op de buis vervangen door een vrouwelijk en dus ook de kabels mannetje vrouwtje gemaakt.Dit is ook de reden waarom er honderden nieuwe kabels 5 pin vrouwtje/vrouwtje voor een prikje te koop zijn/waren bij AED.
Heb gehoord dat dit nu standaard fabriek af zo is maar ben niet zeker.
Vind eerlijk gezegd 700€ een redelijk hoge prijs,dan mag er al minimum haken en case bijzijn.
Degene die ik heb zijn ook mannetje-vrouwtje. En die heb ik ook al een hele poos staan hier.
LJ OnnoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 18-8-2010
Berichten: 31
16-4-2010 09:57
Ik gebruik de octostrips al een aantal jaren, en ik ben er zeer tervreden over. Deze tubes zijn zeer robuust, ik hoor nog wel eens dat de showtec led tubes (met de plastic behuizing) vaak sneuvelen, dat is met de octostrips bijna onmogelijk. Het aansluiten zie ik niet echt als en probleem, ik denk dat als je ze echt zij aan zij door wilt lussende de ledtubes handiger zijn, maar met de octostrips heb je hierbij veel meer vrijheid, zonder dat je extra kabel moet hebben bij een ander ontwerp. Ook de klemmen zijn zeer handig op de achterkant te bevestigen, gewoon met een bout en 3 moeren een klem op de achterkant zetten, de Wallbracket zou ik niet aanschafen als je er alleen trussklemmen aan wilt bevestigen. Wat licht opbrengst betreft heb ik ze niet vergleken met de ledtubes maar ik ben zeer zeker tevreden over de licht opbrengst. Dus zeer robuust, makkelijk te bevestigen, zeer flexibel in lichtontwerp en ook een fatsoenlijke lichtopbrengst.
Light is my life...
Berghs eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2009
Laatste: 19-10-2017
Berichten: 147
7-5-2010 16:47
Is er iemand die een schema heeft van de octostrips/ de bijbehorende controller?
Ik heb een berg apparatuur overgenomen waaronder 2 strips en een controller.
nu werkt het setje niet (controller gaat aan en dat is alles).

Ik heb Highlite gemaild maar daar kreeg ik van te horen dat mijn naam niet in hun klanten bestand stond en dat ze geen schema's meer versturen naar eindgebruikers shocked 8O
Berghs eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2009
Laatste: 19-10-2017
Berichten: 147
8-5-2010 20:43
Het setje werkt inmiddels.
De bekabeling was slechts 3-polig aangesloten en binnen in de octostrips waren de soldeer contacten helemaal geoxideerd.
Ik heb nu de input aan de andere kant van de strips gemaakt (en de printjes dus andersom terug in de behuizing geschoven).
in de strip van 1 meter zitten 3 printjes die aan elkaar door gelust worden.
Vandaar dat de mogelijkheid er was om aan de andere kant opnieuw te solderen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)