Forum > Licht

Problemen met MA Lightcommander 24/6

(56 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
DanceSoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2007
Laatste: 6-1-2011
Berichten: 39
27-2-2009 17:28

hugovanmeijeren schreef:

Is dat bij alle faders zo of slechts bij een paar?

Als het maar bij een paar is dan is de fader gewoon rot en moet je die even vervangen. Heb hetzelfde probleem ook bij één submaster, als ik tegen de zijkant van de fader druk dan schiet hij naar 100%. Moet hem nog altijd even een keertje vervangen.

Groeten Hugo
Het is bij alle faders.
Ik snap wat jij bedoelt met jou fader van de submaster, alleen bij mij kun je hem wel netjes omhoog en om laag schuifen zonder storing.
Meyer ft. Qube (L)
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
27-2-2009 18:16

DanceSound schreef:

Hey,

Heb zelf ook een MA 24/6 staan met een probleempje.
Hij werkt wel gewoon en je 'kan' er ook wel show mee draaien.
Maar als ik een fader kanaal 2á3 cm open schuif dan is de dmx outpute al tot 100% open.
(ipv. dat je de fader helemaal open hebt)
Controleer je dimmercurve's eens.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
27-2-2009 18:37

hugovanmeijeren schreef:

@Meine: ik weet dat het een oud topic is maar goed: als je de bufferaccu vervangt controleer dan gelijk even of de accu misschien gelekt heeft. De oude Lightcommanders werden voorzien van een zeer slechte bufferaccu die op den duur ging lekken. Ik heb hier een keer een vreemde storing mee gehad die was terug te leiden op een klein printspoortje in de buurt van de accu die volledig was 'weggevreten'.
Dat lijkt me niet de oplossing voor dat 'oude' probleem.

Zelfs heb ik iets vergelijkbaars gehad: gehuurde 24/6 die soms (als je net te hard je pols op de rubberen steun legde) uit zichzelf herstartte. Dimmers hadden wel een geheugenfunctie voor de laatste waarde, dus dat is al helemaal geen optie. Tafel uitzetten is dan ook geen probleem, maar bij een herstart zal de tafel bij de zelfcheck een blanco DMX-signaal uitsturen, dus alles gaat op blackout (zelfs met faders open, het geheugen moet immers opnieuw worden geladen).

Ik verwacht dat er een rot contactje zit in het mastergedeelte (display en eromheen). Heb de tafel zelf niet opengemaakt, maar het oplossen aan de verhuurder overgelaten.
Lichtje erbij?
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
27-2-2009 23:56
In zo een geval natuurlijk altijd eerst de dmx eruit, tafel herstarten, zorgen dat je weer output hebt en DMX er weer in.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
28-2-2009 00:20
Waar ik ook iets sta te doen, vroeger had ik een booster mee met een last 'dmx value'.
Tegenwoordig draai ik shows parellel mee op mijn mac, hoe dan ook, vanaf het moment dat ik profesioneel shows heb gedraaid.
Maakte ik altijd gebruik van een "emergency backup show save system". Het is gelukkig sinds de betaalbare UPS-sytemen wel wat minder stressen.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
28-2-2009 01:34
Dus jij had een kastje mee wat de laatste DMX waardes onthoud?
Hoeveel DMXkanalen kan zown kastje aan?

Het blijft altijd lastig, falende apparatuur.
Stel dat je tafel vastloopt, je mac ineens moet gaan 'werken' en deze er ook mee ophoud......
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
DanceSoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2007
Laatste: 6-1-2011
Berichten: 39
28-2-2009 09:50

Douwe schreef:

DanceSound schreef:

Hey,

Heb zelf ook een MA 24/6 staan met een probleempje.
Hij werkt wel gewoon en je 'kan' er ook wel show mee draaien.
Maar als ik een fader kanaal 2á3 cm open schuif dan is de dmx outpute al tot 100% open.
(ipv. dat je de fader helemaal open hebt)
Controleer je dimmercurve's eens.
Zal ik doen, bedankt voor de tip happy :)
Meyer ft. Qube (L)
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
28-2-2009 11:26

CyberDance schreef:

In zo een geval natuurlijk altijd eerst de dmx eruit, tafel herstarten, zorgen dat je weer output hebt en DMX er weer in.
Dat is nou juist het probleem: de tafel start niet op omdat de operator dat zo graag wilt. sad :(
Lichtje erbij?
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
28-2-2009 13:51

DJ JB schreef:

Dat lijkt me niet de oplossing voor dat 'oude' probleem.
Was ook niet als oplossing voor dat probleem aangedragen, meer een melding van een LC 24/6 kwaal in het algemeen. Altijd handig om te weten.

Dus bij vervangen van de bufferaccu altijd even checken of hij niet gelekt heeft.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
28-2-2009 20:17

LJ DaAn schreef:

Dus jij had een kastje mee wat de laatste DMX waardes onthoud?
Hoeveel DMXkanalen kan zown kastje aan?
Ja, en het is niet moeilijk om er eentje te vinden.
De meeste dure dmx-boosters hebben een last value hold functie ingebouwd. Let op, de dmx-splitters die ik ken hebben dit niet.
Stel dat je tafel vastloopt, je mac ineens moet gaan 'werken' en deze er ook mee ophoud......
Als m'n mac moet gaan werken, dus de taken van de lichttafel over nemen. Maak ik mij geen seconde zorgen, ik moet de eerste lichttafel met de rekenkracht van een Macbook Pro 2.16d nog tegenkomen. sneaky :V
En mocht m'n mac er onverhoopt door die 15% systeemlast er mee kappen, dan hoop ik dat mijn desk ondertussen weer werkt.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)