Forum > Newbie Forum

stroomgebruik.

(21 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
22-8-2006 01:46
1 x bewerkt. Laatst door René Eppink op 22-8-2006 01:56
En of dat kan. Maar het is net dat stukje meedenken en vooruitdenken wat het 'm doet. Service hè? (ik ben rijp voor de marketing-business razz :p laugh :D )

Ontopic: Ik denk dat de vraagsteller uiteindelijk toch zijn eigen overwegingen moet maken. Alle oplossingen hebben zo zijn voordelen en nadelen. Persoonlijk zou ik gaan voor een 32A verdeler. Snel, professioneel, met een verloopje kun je ook 16A krachtstroom gebruiken. Als ik de locaties zo zie denk ik dat in de meeste gevallen er wel zo'n mooi rood stopcontactje zit.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
22-8-2006 01:53

René Eppink schreef:

En of dat kan. Maar het is net dat stukje meedenken en vooruitdenken wat het 'm doet. Service hè? (ik ben rijp voor de marketing-business razz :p laugh :D )
Ja.....sad :(

We moeten elkaar een beetje helpen hier en geen dingen verkondigen waar geen grond van waarheid in zit. Jezelf probeeren te vereiken over de rug van iemand, die geen kennis heeft van wat wij doen, is een lage actie.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
22-8-2006 08:50
vereiken?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
22-8-2006 08:50
Andere oplossing is een afgezerd verloopje te maken(bij geen verstand van zaken LATEN MAKEN!): Aan de ene kant 32A in Stekker en bedrading, tot aan de automaat (3 fase, 16A) (ik zou er meteen ook een aardlek tussen zetten), en NA de automaat kun je verder met 16A. Hier kun je dan vervolgens ook veilig verder met zo'n break-out blokje uit de eerste post. Ik denk dat dat de goedkoopste oplossing is om in de meeste zalen vooruit te kunnen. Alleen dat breakout-blokje via een ongezekerd (illegaal!) verloopje aan het net hangen moet je niet willen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-7-2006
Laatste: 12-2-2008
Berichten: 17
22-8-2006 14:15

René Eppink schreef:

DF schreef:

Plug je toch bijvoorbeeld je scans in een andere groep? Als ze ergens een 380 aansluiting ghebben hebben ze vast ook een extra vrije groep voor je;-)
Waar je dan echter tegenaan loopt is de tijd die je kwijt bent met het zoeken naar 2 aparte 230V groepen die voor de rest ook onbelast zijn en het leggen van kabels door hele ruimtes heen. In een fiks aantal gevallen vind ik een krachtstroomverdelertje inprikken toch fijner hoor. Dan weet je zeker dat je de volle 3*16A (of meer) tot je beschikking hebt en dat niet iemand ergens anders even niet weet waar de stekker voor is en hem eruit trekt.
kwestie van vragen aan de eigenaar/beheerder, was laatst in een sporthal en daar stond bij ieder stopcontact de groep vermeld (er zijn wel mensen die nadenken)
Iets weten? vraag het!......want nee heb je en JA kun je....
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
23-8-2006 11:12
Misschien een (te) eenvoudige oplossing zonder al te veel aanpassingen?

Hou je licht en geluid gescheiden door deze op een andere groep te zetten. Kost weinig en werkt altijd. Krachtstroom kun je niet overal mee uit de voeten, twee simpele stekkers van 230V gelukkig wel.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
23-8-2006 11:24

HR Sound schreef:

Misschien een (te) eenvoudige oplossing zonder al te veel aanpassingen?

Hou je licht en geluid gescheiden door deze op een andere groep te zetten. Kost weinig en werkt altijd. Krachtstroom kun je niet overal mee uit de voeten, twee simpele stekkers van 230V gelukkig wel.
Deze bewering kom ik vaker tegen. Ik denk dat dat in de praktijk erg lastig is. Ten eerste weet je vaak niet welke stopcontacten samen achter 1 zekering staan, ten tweede weet je niet wat er verder nog aan die zekering hangt.

Er zijn zat voorbeelden van mensen die hun geluid op een stopcontact prikken dat achter dezelfde zekering hangt als die in de keuken waar later de frietpan op wordt aangesloten...

Een beetje zaal zal op zijn minst een 16A CEE krachtstroomaansluiting hebben, die apart gezekerd horen te zijn. Wel zo makkelijk en snel.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
23-8-2006 11:35
Dat is precies het punt wat ik eerder probeerde te verwoorden. Je hebt zaaleigenaren die het prima op orde hebben en je zo 2 compleet lege 16A groepen kunnen aanwijzen, maar dat is denk ik een minderheid. In de andere gevallen zul je dat dus moeten gaan checken, moet je eens nagaan hoeveel tijd je daar wel niet aan kwijt gaat zijn.
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
24-8-2006 00:31
schema's even bekijken die in de zekeringkast bevinden en op 5 minuten weet je al heel veel

Uiteraard hebben ze niet overal zo'n schema, maar hier in belgie meestal toch wel ...
DFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-7-2006
Laatste: 12-2-2008
Berichten: 17
24-8-2006 10:40
Als ik jou was en zou het idee hebben dat ik nog wil groeien/uitbreiden dan zou ik deze www.new-line.nl/v/12912 toch overwegen zoals eerder gezegt.
(ik bedoel als je gaat uitbreiden ga je nog meer verbruiken dus...)
Iets weten? vraag het!......want nee heb je en JA kun je....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)