Forum > Geluid

w-bin of niet?

(21 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
16-2-2006 18:32
Hallo Soundmen,

Wat wil je eigenlijk uitgeven?
Volgens mij wil je voor een "kwartje" op de eerste rij zitten.

Als je er niet veel aan wil besteden, kun je misschien toch beter kijken voor een setje FH-1. Als je Beyma speakers al te duur vind blijft er volgens mij weinig meer over om te kiezen.

(Tussen haakjes): dat "holle" geluid wat HR Sound aangaf kan ik mij echt niet herrineren (ik heb ze acht jaar geleden een keer mogen horen), misschien dat HR Sound FH-1's heeft gehad met de eerste generatie 1504-4 Black Widows (dus zonder de 4" DeepThroat spreekstoel). Het basgedeelte (wat dus eigenlijk een FH-1 is) van mijn SP1's klinken alles behalve hol, maar warm en drukvol. De hoorn is ook een stuk gecompliceerder dan de normale w-bin hoorn.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
SoundmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2006
Laatste: 6-11-2006
Berichten: 33
16-2-2006 21:16
nou ik wil zeker wel geld uit geven daar aan maar ik hoor iedereen hier over beyma speaker en als ik de kwaliteit prijs/verhouding onderzoek valt het allemaal best wel mee vergeleken met bijv''dap'' kan hier best aan tippen(voor 200 minder als je ook natuurlijk naar de kwaliteit kijkt).

dat wil niet zeggen dat ik dap speakers wil want daar heb ik al te slechte ervaringen mee. de speakers die behringer gebruikt(jensen) vind ik op zich wel aardig over het geld weet i het nog niet i moet nog prijzen met spec. ontvangen.

maar of het nu ev of beyma is ik denk dat alles tegewoordig uit china komt of is dat te kort door de bocht? ik bedoel ik weet niet precies hoe en wat kwa boxen wel maar asl het aan komt op lossen speakers ben ik nog best ene broekie.

maar doordat ik behringer heb gehoord (de nieuwe pro lijn) moet i zeggen dat ik toch wel onder de indruk was van die 18" die hun gebruiken.

a.s. dinsdag ga ik naar een winkel met een vriend waar ze allemaal losse speakers hebben hangen en ook getest kunnen worden dus ik denk dat ik daar wel een hoop wijzer uit wordt

ik zal jullie zeker op de hoogte houden!

robert
let's do it my way
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
16-2-2006 21:21
Losse speakers (drivers) testen zonder kast is hetzelfde als een proefrit maken zonder banden onder de auto. Totaal zinloos en potentieel schadelijk voor de driver!
SoundmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2006
Laatste: 6-11-2006
Berichten: 33
16-2-2006 21:50
ja dat kan wel zo zijn maar er staat toch echt spec. bij dus die kan ik dan toch vergelijken met elkaar of zie ik dat verkeerd ?

ik kijk natuurlijk wel prijs bewust maar ook naar de kwaliteit.
let's do it my way
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
16-2-2006 21:54
wat kan je daar testen dan? of ze het doen? laugh :D

welke winkel is dat?
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13473
16-2-2006 21:56

soundmen schreef:

ja dat kan wel zo zijn maar er staat toch echt spec. bij dus die kan ik dan toch vergelijken met elkaar of zie ik dat verkeerd?
Heb je dan al voldoende ervaring om aan de hand van de T/S parameters uit het hoofd te kunnen bepalen of het een goede driver is? Of ga je een laptop meenemen naar die winkel?

En als je het op basis van specs doet... Dan hoef je toch helemaal niet naar die winkel te gaan? Dan kun je het gewoon op Internet uitzoeken...
ik kijk natuurlijk wel prijs bewust maar ook naar de kwaliteit.
Ik kom weinig mensen tegen die zeggen "maakt me niet uit, als het maar duur is"...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
17-2-2006 23:52
Hehe, dan zou André hier ook allang niet meer op het forum aan het rondhangen....Nee, dan was 'ie aan het rondcheuren in zijn gloednieuwe scheurijzer. laugh :D
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-2-2006 00:47

soundmen schreef:

ik kijk natuurlijk wel prijs bewust maar ook naar de kwaliteit.
Je wil dus de "power" en kwaliteit van de EV kasten, maar dan voor minder dan de helft van de helft wink ;)
Denk daarbij ook voor de juiste versterking, anders heeft dat ook geen zin.

Ik denk beter dat je eerst een totaal budget in gedachten moet nemen, alvorens te kijken naar te dure spullen.
Want ook zelfbouw, en kwaliteit is niet goedkoop.
Dan zijn er leukere kant en klare oplossingen te vinden.
Veel lezen op dit forum, prijzen bekijken, eventueel vragen en een keuze maken.

Martin.
kvm entertainment
SoundmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2006
Laatste: 6-11-2006
Berichten: 33
20-2-2006 09:31
hallo,

ja ik weet wel wat ik nu wil hebben ik wil wbins zelf gaan maken voor projecten buiten of lange zalen en daarbij nog een gewone set denk hier bij aan EV (gewoon als set kopen).

bedankt allemaal!

o trouwens ik had gehoord dat er een programma is die je boxen kunnen berekenen. verdere info zal nog volgen als ik er meer van weet.

groeten
robert
let's do it my way
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 455
20-2-2006 10:09

soundmen schreef:

o trouwens ik had gehoord dat er een programma is die je boxen kunnen berekenen.
Zoals winISD en vele andere programma's.
Hoe meer kennis hoe meer twijfel

Terug naar forum Reageer (zonder quote)