Forum > Licht

Help !!! Ik zie door de flowers het bos niet meer.

(37 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-1-2006 20:02

Dj Spider schreef:

Een dmx strobo komt er binnenkort misshien ook aan, leuk effect alleen niet altijd gewenst.
Heb de JB Falcon even op kantoor gehad voor het programmeren van een personality-file voor VisualDMX. Vooral de zoom-functie is erg leuk inderdaad. Flinke lichopbrengst. Jammer van de gobootjes eerlijk gezegd; Ik zie liever een flower met goede kleuren. Gobo's geef ik in zo'n effectje niet zoveel om.

Maar, kortom, leuk product de Falcon, echt een aanrader!
Light Image
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
7-1-2006 15:42

Dj Spider schreef:

Tom kan je de licht opbrengst van de adj vergelijken met de oude bat one / jb puma of is deze vele malen hoger ?
Hoger weet ik niet, mijn ervaring is wel dat de data flowers prima mee komen door de par 56 heen.
Ik heb al mijn kleine effecten weg gedaan, maar de data flowers niet, omdat ze het zo goed doen tussen de rest.
Ze geven beter en meer licht dan bijvoorbeeld een derby of een mushroom.

Ik heb de bat one wel eens in werking gezien, en die gaf ook lekker licht voor de prijs.
En ook mooi scherp.
De Puma ken ik niet.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
7-1-2006 22:30
1 x bewerkt. Laatst door Big bang op 8-1-2006 11:46
Ik ben persoonlijk wel erg weg van het effect van de Bat 4, het vergroten/ versmallen van de bundel is vooral vanaf de vloer een erg leuk effect (en daar gaat het toch om?)

Edit: voor de goede orde: De bat 4 is ook als Falcon van JB systems in de handel
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Dj-FerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 22-12-2016
Berichten: 294
8-1-2006 09:06
Zelf ben ik erge fan van de Jb Systems Falcon zoals Max al zegt een colega van Max en mij hebben er ook 2. Ben er zelf behoorlijk over te spreken, goede lichtopbrengst leuke gobo's en natuurlijk die intrekkende stralen wat toch wel een heel gaaf effect heeft.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
8-1-2006 14:29
Pas heel erg op met het zelfde effect van verschillende merken.
Een heel duidelijk voorbeeld hiervan is de data flower.

Een wereld van verschil in de lichtopbrengst.
Ook is het formaat van het effect anders.
Dus vergelijk niet alleen van een plaatje, maar ook in de praktijk, of vanuit ervaring van collega's.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
8-1-2006 18:02
Klopt, zij het niet dat het in dit geval om het effect ging wink ;). Overigens dacht ik, maar ik kan me vergissen, dat het verschil tussen de bat 4 en de falcon echt alleen maar de sticker en de importeur was (de gobo's bijvoorbeeld weet ik niet meer). Ik heb ze bijde gezien, was over beide te spreken, maar heb ze niet tegelijk gezien.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
MarziStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 30
11-1-2006 20:45
Enige tijd terug ook al eens geprobeerd in een ander topic...

Aangezien er hier dus blijkbaar wat gebruikers van de showtec dataflower dmx zijn nog maar eens proberen, heb er namelijk een paar vraagjes over (voor de duidelijkheid, ik ben 'geluidsboer', maar moet bij een klant deze maand wat effectjes installeren ....)

1) De dataflower dmx, is dit effect vergelijkbaar met bijvoorbeeld de Martin Destroyer (ik begrijp uiteraard dat dit voor 115 euro nooit exact hetzelfde kan zijn, maar het gaat mij om het referentie kader, als vergelijk dus).

2) Is er al iemand die me uitsluitsel kan geven over het verschil tussen de Dataflower DMX, en de Dataflower roto-gobo, volgens de catalogus zou het verschil enkel het DMX verhaal zijn .. Maar waarom is de versie zonder DMX dan een paar euro duurder?

Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden, wat voor een geluidsboer is het één grote licht jungle wink ;)

Marzi

ps.

Is er ergens, het liefst in het midden van Nederland, een uitgebereide showroom oid waar de producten van showtec e.d. naast elkaar te bekijken zijn, plaatjes in boekjes en op sites zeggen namelijk niet zo veel ...
MitchelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2003
Laatste: 22-7-2010
Berichten: 186
11-1-2006 21:10
ik ben erg te spreken over de geni spyro.
de kleuren passen ook goed bij de winners.

heb ze hier ook erg mooi effect het mooiste is dan om er aan elke buitenkant van de trus 1 spyro doet.en dan schuin naar binnen.
bij show rental kun je denk ik wel wat foto's vinden.
de foto's, effe scrollen maar ik weet niet zeker of dit nou de bat's of de spyro's zijn(ze hadden bats maar nu spyro's(geloof ik))
ze hebben wel spyro's gehad.

ik zal a.s. vrijdag effe wat foto's maken als ik het niet vergeet laugh :D .
dan zal ik ze wel posten.
Waar een wil is, is een weg.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
12-1-2006 09:49
zoals ik al eerder aangaf, uit de data flower van showtec komt niet veel licht in verhouding met het lampje wat er gemonteerd moet worden.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
12-1-2006 10:40
ik heb de dmx dataflower, maar zoals tom al zei, ik vind de output niet erg hoog... Ik heb een 100 watt flowertje en die is haast vergelijkbaar met de dataflower shocked 8O, alleen lijkt het of er in de dataflower een 150 watt lampje zit ipv 250... Dat komt denk ik ook meer omdat de halogeenlamp het laatste stukje lamp een doorsnede heeft van ong. 2/2,5 cm en dan zit meteen het gobowiel ervoor... en dat licht moet door een gaatje van één cm ongeveer. ik denk dat daar al heel veel licht verloren gaat... zal straks even kijken of ik nog een duidelijkere foto heb waar ik dat mee kan laten zien(ik zit nu op school)

gr
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)