Forum > Geluid

Final scratch?

(100 reacties. Pagina 2 van 11)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
7-6-2002 00:35

Admin schreef:

verhitte discussies over voeren (zoek maar eens op google usenet archive dan zul je een paar van m'n uitspattingen zien ;-)
Zal wel over luidsprekers en boxen gegaan zijn happy :)
MAAR het moet altijd over het geschrevene gaan en NIET de persoon die het schrijft!
IDD! Zo denk ik er ook over.
Ik mag jouw wel happy :)
Slijm slijm laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BasicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2002
Laatste: 9-2-2008
Berichten: 57
11-11-2002 15:53
Ik vind het echt genant dat dit ontwikkeld is.
een pc die je dan toch weer bediend met de ..'draaitafel'.
ja hoor...
hetzelfde als een supernieuwe ferrari die je aan moet slingeren, om 'het gevoel' te houden.

Het bevestigd voor de zoveelste keer dat dj's geen sfatand durven te doen van vinyl. En dat terwijl er al-zo-veel vervangers voor zijn...
die soms zelfs perfect werken.
ja ja...zelfs beter dat dit finalscratch, met veel geavanceerdere functies, die je set pasécht een extraatje geven..
WaypointStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 16-7-2013
Berichten: 134
11-11-2002 17:27
ach en zo heeft iedereeen zijn mening er over.....de 1 vind het geweldig de ander niet... ik denk niet dat het een wereldwijd succes word..waarom niet? Omdat het gekloot met mp3's ... in de grote clubs, met de bumrea stemra of hoe ze ook heten wink ;)
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
20-4-2003 10:13
Ik vind dit wel een leuke discussie en ik heb zelf besloten om ook met mp3 te gaan draaien en na de zoekfunctie gebruikt te hebben kwam ik hier terecht dus blaas ik dit topic weer nieuw leven in.

Dré schreef:

Is er een goede interface voor een mp3 systeem? Yep. Hij lijkt op de afstandsbediening van een CD-speler, bestaat al een paar jaar, kost een fractie van wat een set TT's PLUS Final Scratch kost en werkt ook prima (wederom uit eigen ervaring (uiteraard)).
welk systeem bedoel je daarmee Dré? Als ik ga beginnen gebruik ik ook een computer die hier toch al ligt i.c.m een 2de hands bpmstudio, simpelweg omdat ik geen 500 euro heb om 2 simpele cdj-20 te kopen. En al mijn orgineel gekochte cd's zijn op 196kbit gesampeld zodat je weinig tot geen (zelf hoor ik geen)verschil hoort met een cd. Daarbij komt ook dat als je een feestje hebt en net dat super leuke nummertje nog niet je dat snel even een uurtje van tevoren kunt downloaden. Waarschijnlijk werkt het pitchen met de muis lang niet zo relax als met een schuifje wat je in je hand kunt houden, maar het scheelt wel veel geld en als ik een beetje een fatsoenlijke licht en geluidsset heb ga ik sparen voor een controller. Want als je mix goed is maakt het de mensen in de zaal niet uit of dat die nouw met cd's mp3's of vincly's gemaakt is. En nogmaals zo bespaar je veel geld.
Maar dat is MIJN mening...
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
21-4-2003 13:51
Ik vind het leuk dat er steeds weer nieuwe (digitale) manieren worden gevonden om te mixen. Het grootste struikelblok van Final Scratch is de prijs vind ik. Voor 900 euro heb je alleen de controller. Pc en 2 tt's moet je al in je bezit hebben.
Qua kwaliteit vind ik het allemaal wel meevallen met mp3. Het is maar net in welke kwaliteit je de cd omzet naar mp3. De échte audiofiel vind digitaal toch nooit goed genoeg, of dit nu mp3 is of cd. Maar maarja, dit zal het publiek 1 grote wordt zijn. Dan kun je net zo goed boxen gaann aanschaffen van 100.000 euro per stuk, en gaan draaien in een prof. opnamestudio, wil je het verschil kunnen horen. Via 'normale' boxen in een club/disco kan het kwaliteitsverschil toch nooit gehoord worden. Deze boxen zijn vooral gemaakt om hard te gaan, niet zozeer voor de topkwaliteit.
Een plaat geeft een warmer gevoel volgens de kenners. Dan denk ik bij mezelf: "een plaat wil nog wel eens kraken". Wat is erger? Voor t publiek maakt t allemaal toch niks uit.

Qua betrouwbaarheid: een plaat kan overslaan, bij een cd kan de buffer leeglopen, en een pc hapert ook af en toe (ook al is dit onder linux niet echt een issue, onder windows wel, net zo goed als dat een goede tt eigenlijk nooit overslaat).

Final scratch is niet perfect, maar welk systeem is dit dat wel? Geen een volgens mij.

Groeten
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
13-10-2003 19:26
Volgens mij is Final scratch ook gewoon met cd's te gebruiken (dus niks slechte mp3 kwaliteit. Als ik het zou halen zou het voor mij de volgende reden hebben: gewoon kunnen cue'en met mijn TT, en als ik net dat ene nummer wil draaien wat ik niet op plaat heb (ben pas 2 jaar bezig, terwijl ik die klappers van 'toen' nog lang niet allemaal op plaat heb), de finalscratch plaat erop (dus wel gewoon platen wisselen) en via mijn laptop (heb ik al) dat ene nummertje opzetten dat ik al altijd eens in mijn set heb willen hebben.

Kortom: ik heb het geld niet om 50 euro per plaat neer te leggen om de klappers van toen te kunnen draaien, wil het draaien met platen nooit voor cd's ruilen en zou met finalscratch wel die nummers kunnen draaien die ik altijd al zocht, dus ipv mijn 200 platen die ik nu heb, ook nog eens de keuze uit honderden nummers die ik op cd heb. Nou zou je zeggen 200 platen zou je toch al wat variatie mee kunnen bieden, maar er ziet veel tempo verschil in (oldskool/house, hardcore, terreur)

Maar heeft iemand al ervaring met dit systeem, hoe gaat het gewone beatmixen, heb je met cue'en last van vertraging?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-10-2003 01:31
Ik heb Final Scratch hier nu liggen en het is leuk. Niets meer niets minder.

Het voordeel is dat je geen koffer mee mee hoeft te nemen. Het nadeel is dat je het slechte kut excuus niet meer kunt gebruiken als je een plaat niet hebt -> Kut die zit nog in mijn andere koffer

Ik heb hier nu ook PCDJ staan en die pak ik toch veel liever als het hele final kras razz :p Want een stofje onder je naald en je hebt een probleem. happy :)
Scratchen -. Daar doe ik niet aan -> ik kan net 2 platen aan elkaar draaien razz :p

En bij PCDJ heb ik een ingebouwd effecten apparaat wat ik nooit gebruik maar hij zit er lekker wel bij laugh :D
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
14-10-2003 17:38
Ik heb eens nagedacht, ik moet maar van het Final scratch idee afstappen, die klappers van toen heb ik wel op cd, dus ik koop een PSX of zoiets, meer variatie in je mix met loops en samples enz. En dan hoef ik mijn laptop tenminste niet mee te nemen (ding is niet bedoelt voor on the road). Toch zal ik dan de cd's combineren met platen, dus dubbel sjouwen.
Even oftopic, kun je tijdens het draaien gewoon makkelijk switchen tussen phono en line, of is dit niet goed voor de mixer (heb 2 kanaals, met switch knop bovenop (PPD01))

Toch bedankt voor de reactie
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
14-10-2003 17:53
Phono/line switchen is meestal geen probleem zolang je de fader maar dicht hebt staan (duh). En, na het switchen even controleren of je je gain aan moet passen.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
17-10-2003 08:38
Hoe zit dat eigenlijk met de mogelijkheden tot opnemen op bijv dezelfde laptop als waar je op dat moment de software op draait? Kan de laptop die 2 dingen tijdens een set moeiteloos combineren?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)