Forum > Licht

Welke rookmachine?

(52 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
9-9-2005 18:58
Je kunt het filmpje hier downloaden:
https://s21.yousendit.com/d.aspx?id=074BBDY6VUQ1L1N3349ODX8NP9

Als je hem net zoals mij voor het groten deel op je slaapkamer gebruikt is dit meer dan genoeg. In zaaltjes waar veel geventileerd wordt is hij wat aan de kleine kant.

Ik zou zeggen bekijk het filmpje (en misschien dat er meer mensen zijn die een filmpje van hun rookmachine zouden willen maken, zodat er vergeleken kan worden) en beslis dan wat je belangrijk vind.

ps. zet ook een ventilator op je kamer. Dan is de rook mooi snel verdeeld. En ik gebruik de showtec fog fluid van 15.75 euro. Mij is verteld dat die duurdere niet in deze rookmachine gebruikt hoort te worden.
Cyberlights in the house :D
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-9-2005 19:55

ruupie schreef:

Ik dacht aan dit apparaat omdat er positieve revieuws bij staan! Maar wat jij zegt is ook wel weer waar!
De meeste mensen die een low-budget-dingetje kopen zijn daar kinds gelukkig mee. Dat zijn dezelfde mensen die kinds gelukkig zijn met een drie-kleuren-lichtorgel van Bart Smit.
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
9-9-2005 20:00
Kijk, dat ding heeft voor klein gebruik wel een leuke uitstoot (denk aan 10 a 20m2), maar als je wilt werken in wat grotere ruimtes 50-200m2, dan is het gewoon veel te weinig.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
9-9-2005 20:38
@Sylvia:
Even voor de duidelijkheid. Er zijn ook mensen die hun lampen gewoon op hun slaapkamer gebruiken. Dan is zo'n rookmachine als dit meer als genoeg.
En idd was ik 10 jaar geleden, toen ik zo'n lichtorgel van de bart-smit kreeg, daar ook kinds gelukkig mee. Maar ik heb mijn hobby toch een stuk serieuzer genomen, dan die mensen die nu nog steeds met zo'n lichtorgel kinds gelukkig zijn.

@alleznet:
Hij heeft (voor het geld) idd een leuke uitstoot. En voor de grotere zalen die jij noemt is hij idd veel te klein. Daarom raar ik ook aan eerst goed na te denken wat je er eigenlijk mee wil.

voorbeeld: Ik kende iemand die ook een rookmachine had gekocht voor zijn kamer. Dat was echter zo'n rookmachine van +/- 200 euro. 1 Week daarna heeft hij hem weer moeten verkopen omdat het op een slaapkamer gewoon niet te gebruiken is.
Cyberlights in the house :D
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-9-2005 21:29

Laxap schreef:

@Sylvia:
Even voor de duidelijkheid. Er zijn ook mensen die hun lampen gewoon op hun slaapkamer gebruiken. Dan is zo'n rookmachine als dit meer als genoeg.
De OP zegt dat-ie hem niet alléén op zijn slaapkamer wil gebruiken, en dan is zo'n rookmachine dus niet meer dan genoeg.

Laxap schreef:

En idd was ik 10 jaar geleden, toen ik zo'n lichtorgel van de bart-smit kreeg, daar ook kinds gelukkig mee. Maar ik heb mijn hobby toch een stuk serieuzer genomen, dan die mensen die nu nog steeds met zo'n lichtorgel kinds gelukkig zijn.
Ik wist wel dat ik zieltjes met lichtorgels zou gaan kwetsen, maar het was puur bedoeld ter illustratie.

Laxap schreef:

voorbeeld: Ik kende iemand die ook een rookmachine had gekocht voor zijn kamer. Dat was echter zo'n rookmachine van +/- 200 euro. 1 Week daarna heeft hij hem weer moeten verkopen omdat het op een slaapkamer gewoon niet te gebruiken is.
En wat heeft het voorbeeld van iemand die een te grote (welke? 200 euro zegt mij niet zoveel) rookmachine heeft gekocht voor op zijn slaapkamer te maken met iemand die er nu naar neigt een te kleine te nemen, terwijl hij wél voldoende budget heeft om zichzelf voor een miskoop te behoeden?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 8-7-2024
Berichten: 9476
9-9-2005 21:54
mijn 1500watter kan je ook zo programeren dat hij heel weinig uitstoot......,
maar zon mini doos kan je noot zo ver kwijgen dat hij heel veel uitstoot..

Getting the drift?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
9-9-2005 23:26
OP heeft alleen geen 400 euro voor een rookmachine. wink ;) verder ben ik het wel met je eens. liever te zwaar dan te licht.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
AartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 23-4-2010
Berichten: 287
10-9-2005 13:08
Ik zou in een geval als dit eerder gaan voor kleine machine van een wat beter merk als voor een grotere budget machine.

Rookmachines zijn best kwetsbare apparaten in de praktijk imo.
Met (grote en kleine) budget machines heb ik minder goede ervaringen. En men koopt al een klein instap model van Martin/Jem voor E 130,- :)

De "terug regelbaarheid" van een DMX stuurbare Antari Z1200 viel mij overigens wat tegen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 7-7-2024
Berichten: 13459
10-9-2005 19:46

Aart schreef:

Ik zou in een geval als dit eerder gaan voor kleine machine van een wat beter merk als voor een grotere budget machine.

Rookmachines zijn best kwetsbare apparaten in de praktijk imo.
Met (grote en kleine) budget machines heb ik minder goede ervaringen. En men koopt al een klein instap model van Martin/Jem voor E 130,- :)
Paar van verkocht, tot nog toe 1 terug gekregen. Er was wat isolatiemateriaal door de behuizing gaan zwerven, machine was erg zweterig van binnen, resultaat was dat de aardlek de gebruiker om de oren vloog (want eurochassisdeel zit vlak boven de onderkant van de behuizing (ahum...)). AMP stekkertjes zaten ook niet helemaal lekker vast (stekkerprobleempjes zijn ook Martin dus niet vreemd).

Ik heb in de binnenkant van deze machine GEEN electronica zien zitten. Ik kwam niet verder dan een mechanische thermostaat en een clixon voor oververhitting (dat laatste zal dan wel door een marketeer vertaald zijn in "direct thermal protection device"...

Dan heeft de Antari Z-800 (goedkoper dus geen oneerlijk vergelijk) de zaakjes toch echt wel wat mooier voor elkaar.

En gooi DAAR dan eens die goede vloeistof in (in plaats van dat goedkope spul). Want dat gebeurt ook heel vaak. Men gaat een budget machine (die de hele tijd budget vloeistof te drinken krijgt) vergelijken met een merkmachine (die dure merkvloeistof gevoerd krijgt). Appels en peren... Resultaat is altijd "goh, die budget machine stinkt meer" (vind je het vreemd??? Da's de vloeistof!).
De "terug regelbaarheid" van een DMX stuurbare Antari Z1200 viel mij overigens wat tegen.
En als ik m'n Magnum 2000 machine terug ga regelen dan spettert ie behoorlijke hoeveelheden onverdampte vloeistof (lekker link; heet EN glibberig). Neemt niet weg dat de 2000 een prima ding is (maar ook die is zeker NIET perfect).

De instappertjes van de "B-merken" hebben vaak als probleem dat ze hun eigen blokkades (veroorzaakt door vuiligheid en/of onregelmatig gebruik) niet weg kunnen blazen (dus Z-80 en Foggy komen vaak onterecht op de vuilnisbelt terecht). Maar de Z-800 en groter... Op een pompje hier en daar na (vaak ook veroorzaakt door EN matige vloeistof EN onregelmatig gebruik) kom ik nooit problemen tegen.

Daarentegen heb ik al 1 Technofog terug gehad en 1 Magnum 550 (en dat terwijl ik veel, heel heel veel, meer Antari machines verkoop).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
AartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 23-4-2010
Berichten: 287
10-9-2005 21:23
Dat is duidelijke informatie. happy :)

Dan neem ik mijn opmerking terug, zulke uitgebreide ervaring heb ik niet met de diverse merken en machines.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)