Forum > Zelfbouw Speakers

Een laagkast van 17kilo.......

(77 reacties. Pagina 2 van 8)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
23-4-2005 10:52
Even offtopic: ik krijg de melding "De browser ondersteunt geen in line frames of is momenteel zodanig geconfigureerd dat in line frames niet kunnen worden weergegeven".

Weet iemand hoe je die inline frames (wat dat ook mogen zijn) kan aanzetten in IE6.0?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
23-4-2005 11:04

ivo2 schreef:

Ik ben 4 EAW 150BR look alike voor een vriend aan het bouwen. Het materiaal waarvan deze kast gemaakt word is wisaplex. Zeer licht en stabiel materiaal.
Heb ik ook jaren gebruikt voor m'n eigen kasten. Meer dan gemiddelde bracing is inderdaad wel nodig (maar dat geldt eigenlijk ook voor andere smaken multiplex). Materiaal wil wel een beetje "ringen". Bij topkastjes (waar het mogelijk een negatief effect kan hebben) kun je er nog voor kiezen de binnenkant te voorzien van plaatjes zachtboard (die dempen het ringen van de panelen).

Maar qua gewicht lig je helemaal in een deuk. Je loopt in je eentje weg met een plaat 18mm ;-)

Wisaplex
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
23-4-2005 11:09

ivo2 schreef:

De tbx40 is uit de handel, het is geworden de tbx100 kan nog meer vermogen aan, 2000watt shocked 8O , vanmiddag de test. Ik laat het even weten hoe dit is gegaan.
Ja, ik weet het, was het vergeten zeggen dat er een opvolger was de tbx100 , inderdaad !!
ben benieuwd naar het resultaat shocked 8O
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
23-4-2005 11:11

Stefan schreef:

Blijf je voor elke kast die je bouwt hier een topic openen?
Edit Mod: wil je deze (zeer negatief uitlegbare) opmerking misschien een beetje uitleggen?
A/ is het jalouzie?
B/ is het humoristich bedoeld?
C/ of .......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MMDStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 23-2-2005
Laatste: 18-9-2015
Berichten: 107
23-4-2005 12:12

ivo2 schreef:

Het enige nadeel is het resoneren van de kast, dus moet er met bracing gewerkt worden. Ik heb een paar foto's op een rij gezet van hoe ik dat doe
Hallo,

Ik vraag mij af, die bracings die ik op de foto`s zie, zijn die wel breed genoeg?
Dacht altijd dat de breedte minimaal 5 x de plaatdikte moet zijn.(5 x 15mm?)
Ook afhankelijk van de breedte van de wanden natuurlijk.
Zelf gebruik ik altijd 100mm.

Voor Wisaplex (2440 x 1220) betaal ik met korting € 9,50/M2 bij een groothandel waar mijn zwager werkt. De panelen worden dan tevens gezaagd met een cpu-gestuurde tafelzaag. Diskette erin met optimalisatie-schema en gaan met die banaan.
Wisaplex is watervast verlijmd. Het is echter geen 10/15 jaar garantieplaat maar dat hoeft natuurlijk ook niet.
De lijm die ik zie is dat bruislijm? Heb ik zeer goede ervaring mee.

Keep it going Ivo2.
Groet André
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
23-4-2005 12:56
De bracing heb ik ingefreesd in de kant, 7mm, waardoor de bracing nog meer stevigheid aan de wanden geef.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
WrenzefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 14-10-2007
Berichten: 1
23-4-2005 13:24
Na lange tijd o.a. dit forum frequent te hebben bezocht ontlokt de opm. betreffende "een post bij iedere te bouwen box" bij mij registratie om erop te kunnen reageren:
Ivo, vooral doen, dat posten, en vooral met zoveel mogelijk relevante foto's.
Daar is dit forum denk ik o.a. ook voor, of ik moet het goed mis hebben.

Persoonlijk heb ik met name aan de informatie van Ivo heel veel gehad bij mijn eerste stappen op het zelfbouw-terrein..

mvrgr,
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
23-4-2005 13:38
Ik zie niet in wat er negatief is aan mijn vraag?

Ik vind het zelf ook helemaal niet erg (erg leuk zelfs) dat iven regelmatig foto's en verhalen plaatst, maar mischien is het handig een keertje na te denken over hoe dat het beste aan te pakken is. Het zou bijvoorbeeld een idee kunnen zijn om een groot "iven" topic te maken, maar mischien vindt de meerderheid een shitload topics (zoals nu) wel veel makkelijker.

Over de mensen die in dit topic zeggen dat ik mensen moet mailen als ik commentaar heb, pot verwijt de ketel! Als jullie van mening zijn dat alles maar gemaild moet worden begin daar dan zelf mee. Overigens ben ik daar zelf -uitzonderingen daargelaten- fel op tegen, tenzij het een om problemen van persoonlijke aard gaat moet je dingen zoveel mogelijk op het forum zelf regelen om te voorkomen dat dingen in herhaling gaan vallen.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-4-2005 14:02
Je vraag is kennelijk verkeerd geïnterpreteerd, kan gebeuren.

Verder lijkt het mij handiger om per speaker een apart topic te hebben zoals nu het geval is, zodat alle vragen hierover ook netjes bij elkaar staan. Stel dat je iets van 5 ontwerpen in één topic zet en iedereen heeft vragen over de verschillende modellen. Wordt een zootje.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
23-4-2005 16:12

Stefan schreef:

Ik vind het zelf ook helemaal niet erg (erg leuk zelfs) dat iven regelmatig foto's en verhalen plaatst, maar mischien is het handig een keertje na te denken over hoe dat het beste aan te pakken is. Het zou bijvoorbeeld een idee kunnen zijn om een groot "iven" topic te maken, maar mischien vindt de meerderheid een shitload topics (zoals nu) wel veel makkelijker.
Optie 1: 1 topic met daarin heel veel posts. Wordt onoverzichtelijk om in het topic nog te zien waar op welke kast gereageerd wordt.

Optie 2: 1 topic per kast met daarin een stuk minder posts (en alleen posts over de kast in kwestie). Als men verschillende kasten wil bekijken zal men wel verschillende topics door moeten lezen.

Laten we het maar bij optie 2 houden (want optie 1... Ga dan verder, maak 1 groot topic waar ALLES van het forum in gedonderd wordt (doortrekken in extrema helpt vaak de bottleneck van een bepaalde gedachtengang goed aan het daglicht te brengen ;-))
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)