F.A.L. BlowStar weer in originele staat brengen.
(50 reacties. Pagina 2 van 6)Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 13-3-2005 21:36 |
Hallo BartSegers, Bedankt voor je post bartsegers schreef: ik schat gewone spiegletjes.als je de beschikking hebt over lampenlak, kom je ook een heel eind. werkt iig beter als nagellak, hitte bestendig, en vloeibaarder. nadeel is dat je verschillende kleuren potjes moet kopen. kijk eens in een modelbouw zaak. (lampen lak) gebruiken ze vaak voor spoorbaan toestanden etc. suc6 Maar toch heel erg bedankt voor je suggestie. Greetz Webbie... | |
These go to Eleven ... | |
-bart-VIP Lid Uit: Nederland Sinds: 12-10-2002 Laatste: 14-8-2015 Berichten: 388 | 14-3-2005 09:40 |
De enige bron van gekleurde spiegeltjes die ik zou weten zijn van die spiegelbollen met van die gekleurde banen er op. Maar die zijn niet rond natuurlijk. In de tijd van dit effect waren dichro spiegeltjes ongelovelijk duur. Die zaten alleen in hoogwaardige wetenschappelijke apparatuur. De scan was nog maar net uitgevonden. De hele dichro bulk-markt voor licht effecten bostond nog niet. Dus geverfde spiegeltjes waren de next-best-thing. Tegenwoordig wordt die dichro meuk per 'hectare' geproduceerd en heeft werkelijk elke chap-ass flower dichro spiegels. Dus als je per sé die originele (fletse ) blowstar kleuren wil hebben is FAL je enige hoop. | |
Petty materialists! | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 14-3-2005 10:44 |
Hallo Bart, Bedankt weer voor je post. -bart- schreef: In de tijd van dit effect waren dichro spiegeltjes ongelovelijk duur. Die zaten alleen in hoogwaardige wetenschappelijke apparatuur. De scan was nog maar net uitgevonden. De hele dichro bulk-markt voor licht effecten bostond nog niet. Dus geverfde spiegeltjes waren de next-best-thing.Tegenwoordig wordt die dichro meuk per 'hectare' geproduceerd en heeft werkelijk elke chap-ass flower dichro spiegels. Dus als je per sé die originele (fletse ) blowstar kleuren wil hebben is FAL je enige hoop. En hoe zie ik het verschil tussen de dichro en de andere soort? En hoe heten dan die "nieuwere" spiegeltjes met de hogere licht opbrengst? Greetz Webbie... | |
BartsegersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-1-2002 Laatste: 28-10-2014 Berichten: 1463 | 14-3-2005 20:56 |
de dichro spiegeltjes veranderen van kleur, (meen door meerdere lagen achter elkaar te dampen ? ) een normale spiegel heeft deze eigenschap niet. | |
-bart-VIP Lid Uit: Nederland Sinds: 12-10-2002 Laatste: 14-8-2015 Berichten: 388 | 15-3-2005 07:13 |
Da's natuurlijk een beetje kort door de bocht, bla bla, beschrijving. Ik neem aan dat webbie al heeft gegoogeld op 'dichroic', 'dichromatic' en 'color substrate filters' en zodoende al wat kennis heeft vergaard. | |
Petty materialists! | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 15-3-2005 07:45 |
Hallo Bart, -bart- schreef: Ik neem aan dat webbie al heeft gegoogeld op 'dichroic', 'dichromatic' en 'color substrate filters' en zodoende al wat kennis heeft vergaard.F.A.L. eergisteren gemaild over de "dish" en het gebruikte soort spiegeltjes. Tot op heden nog géén reply ontvangen. Het zal, net als bij Sebastiaan, wel weer uitdraaien op niets. Ik heb een hekel als bedrijven niet eens netjes kunnen reageren op een nette mail met een vraag. Maar we wachten nog even af. Greetz Webbie... | |
GatsoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-8-2003 Laatste: 20-5-2015 Berichten: 195 | 15-3-2005 20:58 |
Tjonge jonge wat een haast. Je mailt naar Italie hoor.... Das allemaal een beetje tranquillo daar. Ik heb ze pas nog gemaild over een lunar 8 en gewoon antwoord gekregen, soms moet je eens een beetje geduld hebben. | |
Als het toch niet uitmaakt doe dan maar iets van Clay Paky | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 15-3-2005 22:35 |
Mucho geduld, en geen reminders sturen want daar wordt het niet beter van. Bij mijn voormalige werkgever (internationaal transport) waren in Europa de landen Italië, Frankrijk en Spanje de meest lastige om ook maar iets voor elkaar te krijgen als er haast bij was, met Italië met stip op 1. Bijna niemand spreekt er Engels, de mensen die Engels spreken begrijpen je niet of doen alsof, en het werktempo ligt vele malen lager dan in Nederland. Zodra je gaat pushen wordt het erger. Lekker laten gaan, over een week of twee heb je een reactie, als je mazzel hebt. | |
GatsoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-8-2003 Laatste: 20-5-2015 Berichten: 195 | 15-3-2005 22:47 |
Wijze woorden | |
Als het toch niet uitmaakt doe dan maar iets van Clay Paky | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 22-3-2005 20:09 |
Hallo Kvm, Heb jij toevallig géén manuals van de BlowStar? Of andere info over dit effect. Ik zou je zeer erkentelijk zijn. Misschien weet je ook een dealer in Holland van F.A.L.. En misschien kan jij uitsluitsel geven wat betreft de gebruikte spiegeltjes. Greetz Webbie... | |
These go to Eleven ... |