Forum > Newbie Forum

geluidset

(209 reacties. Pagina 2 van 21)
Moderator(s): Dré
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
12-2-2005 15:41
Je komt gewoon ERG eigenwijs over, en wilt met dingen beginnen die niet voor beginners zijn weggelegd...
Voorbeeldje: je wilt frans gaan studeren en je hebt 5 boeken, dan begin je toch ook niet met de 5e(moeilijkste)?
Bouw nou gewoon zoals gezegd eerst eens een br subje en kijk hoe dat gaat dan kun je verder kijken....
schnappi???
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
12-2-2005 15:46
Het staat je vrij om het te proberen, gewoon doen als je denkt dat het je lukt. Wie weet.

Probleem is gewoon dat er naast zagen nog aardig wat technische kennis komt kijken bij het bouwen van een Punisher. Die kennis voert verder dan een beetje basiskennis, waarbij overigens uit het gemiddelde niveau van je vragen blijkt dat je daar eerst even iets aan moet gaan doen. Lezen dus, en een beetje experimenteren.

Nu gedraag je je als een 11-jarige die vragen stelt tijdens een vierderjaars college op de Technische Universiteit...
MichielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2002
Laatste: 6-10-2005
Berichten: 222
12-2-2005 15:56

djmarkje schreef:

Reken som heb ik al gemaakt voor x-tro kom ik iets van 200euro te kort maar dan wacht ik gewoon even tot ik het geld wel heb.
Maar ben eigelijk benieuwd of er nog meer mogelijk heden zijn.
om 500man mee te bespelen.
Mag ik vragen welke drivers je van plan bent er in te stoppen?!

Het is geen kastje waar je zo maar een low bidget driver in steekt! De 15" en 8" drivers mag je gerust uit de duurste serie van een merk pakken, en dan let het nog nauw wat voor driver je precies neemt. Helaas zit je dan met het probeem dat je 15"ers en 8" zo'n verschrikkelijk hoge output hebben dat je een HELE stevige 1" driver er boven moet zetten omdat het anders niet lukt.
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
12-2-2005 16:09
nou in ieder geavl is er kennis in huis, betreffende het hele pa wereldje, dus dat staat je niks in de weg.

mocht je er aan beginnen, heb je een heel forum achter de hand, die je helpen kan.

ik zou zeggen, begin met de punnischers. 2 stuks bijvoorbeeld.

Heb je trouwens al versterking in die andere drive in, OF ga je dat nog aanschaffen ?

tis een sprong in het diepe, maar als alles in het leven zeker was, ja dan was dat zo wink ;)
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
12-2-2005 17:28
Bij de bouw van speakers komt er heel wat meer kijken! Het is echt niet even zagen en klaar, zeker niet bij punishers of andere hoorngeladen kasten. Zelfbouwen leer je met schade en schande. Da's niet erg, maar het kost tijd en geld.

Met de prijs van een paar drivers ben je er niet. Grote kasten zijn zwaar: wielen en veel handvatten dus. Twee Neutrik-chassisdelen voor aansluiten / evt doorlussen. Je gaat ermee op pad, ze moeten dus in goede verf zitten en een rooster met frontex is noodzakelijk om troep uit je kasten te houden. In een topkast zit een filter, deze moet berekend zijn op hoge vermogens. Betekent dure componenten. En het filter moet ontworpen worden. Neem je dit serieus, dan moet je ook meten en da's niet gratis.

Voor dit soort kasten heel concreet: reken per kast op zeker 100-125 euro aan genoemde extra's. De X-tro bv. heeft voor ongeveer 670 euro aan drivers, exclusief btw. Komt er nog een passief filter bij (of actief, dat is nog uit te zoeken), het meten en twee platen aan hout. Goedkoop? Neen. Leuk? Hartstikke.

Mark, begin eens met een mooie 18" en een 12" / 1" (of 1,4) topje. Kom je een eind mee, een tweede 18" kan er altijd nog bij en je kunt leren van fouten. Is ook op leuke kleine feestjes goed in te zetten. Een site als speakerstore staat vol met plannen en drivers.

Succes
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
12-2-2005 17:48
Bastisito en mikkie dat soort omerkingen vraag ik even niet om.

Maar het jamere is de drive waar ik bij ga die hebebn nu een set van 4x18"en 2topjes van 12" dus ik zie het nut niet om dat weer te bouwen(van hun is fabrieks speakers dan van behringer)

Ik zat er idd al over te dneken eerst 2punishers te gaan bouwen en 2x een top zal de x-tro worden als hij goed uit de test komt.

Kwa drivers voor de punishers spreekt voorzich.

Voor de x-tro zat ik zelf te denken aan:
de 15" Beyma SM-115N
de 8" B&C Speakers 8PE21
de 1" B&C DE250 of de B&C DE500

en wil voor 2punsihers de American Audio v5000 gebruiken
voor de tops tops ook 2American Audio verstekers
de V-3000 en de V-1500

Ik wee tneit of dit ene goede keuze is maar dit lijkt mij de beste.
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
12-2-2005 18:01

djmarkje schreef:

Bastisito en mikkie dat soort omerkingen vraag ik even niet om.
Daar hoeven ze jou ook geen toestemnming voor te vragen hoor. Af en toe moet iemand even met beide benen op de grond worden gezet, en dat maakt deze teksten soms noodzakelijk...
Maar het jamere is de drive waar ik bij ga die hebebn nu een set van 4x18"en 2topjes van 12" dus ik zie het nut niet om dat weer te bouwen(van hun is fabrieks speakers dan van behringer)
Er valt nog heel wat beters te bouwen met 4x18" en 2x12" dan die behringer set hoor. De maten zeggen geen drol. Als jij bij wijze van spreken 4 subs bouwt met de 18g50 van beyma en daar een leuke huisman-top boven op zet, blaas je die hele behringer set van de vloer (en das niks te veel gezegd, ik vergelijk zo'n b1820 eerder met een sm-115 van beyma, dan met een 18g).
en wil voor 2punsihers de American Audio v5000 gebruiken
voor de tops tops ook 2American Audio verstekers
de V-3000 en de V-1500

Ik wee tneit of dit ene goede keuze is maar dit lijkt mij de beste.
Voor de X-tro heb je 3 versterkers nodig. Verder: Als je vind dat je proffesioneel genoeg bent en de kundigheid hebt om zo'n set te bouwen, ga dan eens gauw wat aan je Nederlands doen, of neem een keer de tijd om uit te vinden hoe nou een toetsenbord werkt. Als je straks zo offertes gaat versturen voor klusjes van 500 man kun je beter meteen inpakken.
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
12-2-2005 18:03
Laatst in mijn topic heb ik wat overdreven gedaan over taalgebruik.
Maar dit vind ik dus echt niet om aan te zien.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
12-2-2005 18:18

djmarkje schreef:

Bastisito en mikkie dat soort omerkingen vraag ik even niet om.
Sorry? We proberen je alleen te helpen en te zorgen dat je boxen niet 1 groot fiasco worden...
Je bent vast geen proeftijdlid vanwegen je grote kennis.....
schnappi???
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
12-2-2005 18:24
genoemde drivers voor die xtro top, zullen tekort schieten.

wacht nou eventjes af, welke drivers, de heren janbo ea, erin hebben gestoken.

OF wacht een advies lijstje af, wat er zeker zal gaan komen, als het een succes wordt.

Terug naar forum Afgesloten topic