Forum > Geluid

luxe-probleem

(57 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
12-2-2005 18:35
ja ik bedoel ook VU-meter. Nou jullie zetten me wel aan het denken zeg. Ik dacht dat ik het aardig uit had gezocht. Maar nu zit ik ook nog tussen de mixers te twijfelen. Dus die keuze tussen de twee verschillende sets kan ik wel vergeten. Ik ga maar eens dat topic over die Nuo eens doorlezen.

Verder laat ik de dateqs links liggen, omdat ik graag wel effecten wil en dateq's zien er naar mijn mening zo f*cking bejaard uit.

Maar waar het mij nou echt omgaat is, moet ik nou voor pio's gaan of voor de denon's?

Het blijft moeilijk om een goede verantwoorde keuze te maken.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
13-2-2005 00:47
zoals Sylvia aangaf: zelf ermee spelen. bel een discoboer op, en vraag of ie beide spelers heeft staan. vraag hem of je een middagje kunt komen spelen met die dingen. kijk welke je het fijnst vind, lettend op de functies, grootte van de knoppen, indelingslogica enz. daar sta je misschien niet bij stil, maar is zeker wel iets om rekening mee te houden. als je bijvoorbeeld de playknop links onder bent gewend (om eens een dwarsstraat te noemen), en daar zit bij een andere speler de cueknop, zal je daar zeker aan moeten wennen. toch kunnen dat soort kleine dinge de doorslag geven.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
13-2-2005 01:15
Wat IK zou nemen:
-Xone 32 (zeer goede geluidskwaliteit ,dit gedeelte heeft ie voor op de djm 600)
-Pioneer effectenbakkie EFX-500 (losse ,kan je op de aux send aansluiten van de xone) Zo heb je vergelijkbare effecten met de djm serie en behoud je geluidskwaliteit.
-En de keuze tussen de cdspelers moet je zelf maken. Dat is puur afwegen welke je lekker vind werken. (denon heeft iets voorsprong door overvloed aan functies in vergelijking met pioneer ,pioneer werkt meer straight to the point).

Bijkomend voordeel zijn de filters op de xone
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
13-2-2005 01:41

remczero schreef:

Pioneer effectenbakkie EFX-500 (losse ,kan je op de aux send aansluiten van de xone)
Dat werkt voor geen meter met een Xone:32, maar je kan de EFX natuurlijk wel gewoon achter de mixer plaatsen wink ;)
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
13-2-2005 02:15
Een Dateq mag dan wel bejaard zijn naar jouw mening maar laat je niet in de steek.
Repareerbaar/Zeer waardevast/Graag Gezien etc etc.
Maar waar,no nonsens-basic,en dat is nu juist wat ik moet hebben.
De effectjes en specials zitten in mn mixen en muziekkeuzes.

groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
13-2-2005 13:03

Frisbee schreef:

remczero schreef:

Pioneer effectenbakkie EFX-500 (losse ,kan je op de aux send aansluiten van de xone)
Dat werkt voor geen meter met een Xone:32, maar je kan de EFX natuurlijk wel gewoon achter de mixer plaatsen wink ;)
Waarom werkt dat niet dan?
Foxy musicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 9-8-2010
Berichten: 135
13-2-2005 14:41

fredje schreef:

Een Dateq mag dan wel bejaard zijn naar jouw mening maar laat je niet in de steek.
Repareerbaar/Zeer waardevast/Graag Gezien etc etc.
Maar waar,no nonsens-basic,en dat is nu juist wat ik moet hebben.
De effectjes en specials zitten in mn mixen en muziekkeuzes.

groet
helemaal mee eens,gebruik zelf al vele jaren dateq,ik wil geen andere mixer meer,maar da's persoonlijk.
Wat gooi je van de hoogste trap...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-2-2005 14:54
Ik heb Dré eens zien roepen dat er Dateq mixers in clubs staan die ouder zijn dan de dj's die ermee werken. En dat is echt zo.
Smak-KrakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2005
Laatste: 9-2-2012
Berichten: 27
13-2-2005 16:31
Dateq blijft gewoon goed spul ongeacht zijn leeftijd laugh :D
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
13-2-2005 19:19
Gebruik je de platenspelers en de Cd spelers door elkaar heen? Oftewel heb je echt 4 kanalen nodig? Zoniet, overweeg de Pioneer DJM 909 dan ook eens. Dat maakt mijn inziens een externe effectenbak het eerste tijd wel even overbodig. 50 effecten die je onafhankelijk van elkaar kan toewijzen aan een kanaal.

Ik gebruik hem zelf sinds eind december samen met 2X CDJ1000 MK2.

Ik zie dat jij voor een combi 1000 en 800 zou gaan. Lijkt mij een goede keuze zodat je dan ook kan profiteren van de beatcutter die alleen op de 800 zit. Echter is het opslaan van cuepoints op de CDJ 1000 echt een geschenk uit de hemel. Gebruik je die eenmaal dan wil je echt niet meer zonder. Daarom is 2x1000 ook iets om te overwegen.

De beatcutter (in een loop) van de 800 kan je nadoen met het effect "Roll" van de DJM 909 in combinatie met een hotstart op de CDJ1000. Of zonder hotstart als je het in een mix doet.

Hiermee haal je het enige nadeel van 2X1000 tenopzichte van een 800 eruit. Want andere verschillen in het voordeel van de 800 zijn er m.i. niet. Maar misschien weet Sylvia er nog meer te noemen.

Denon heb ik destijds ook flink overwogen. Maar als ik dan toch voor een CD speler met draaiend plateau was gegaan, dan was het voor mij de CDX van Numark geworden. Die platter komt mij veel lekkerder over. Ik heb de functies niet tot in detail uitgezocht, maar de platter functies waren op allebei hetzelfde. Voordeel van de Numark vond ik de reverse functie waarbij de tijd virtueel doorliep. Gaf een hele makkelijke mogelijkheid om middenin een mix een reverse erin te gooien en weer los te laten en perfect in de mix terug te komen, omdat de plaat toch virtueel doorloopt en weer begint waar hij anders zou zijn geweest zonder de reverse.

Verder heeft Numark een pitch-holder. DWZ: als je pitched naar bijv +10%, dan krijgen de stemmen zo'n chipmunck gehalte. Bij pitchstand +10% schakel je vervolgens de mastertempo in. Wat blijkt nu in tegenstelling tot Denon, Pioneer en Technics: De chipmuckstemmen blijven!! Als je daarna de pitchstand (inmiddels mastertempostand) terugschuift naar 0 verandert het stemgeluid niet, het blijft hoog.

Dat geeft hele creatieve mogelijkheden om toonhoogten van melodien beter op elkaar aan te laten sluiten. Je locked de hoogte dus eerst tijdens het voorbeluisteren en vervolgens ga je in MT mode het tempo van de plaat goedzetten.

Waarom voor mij uiteindelijk toch de Pioneer? Betrouwbaarheid op basis van verleden. Dus reputatie. En ook heel belangrijk: alles wat beweegt kan kapot. Ik ga net als jij veel on the road. Laat dat ook een factor zijn in je keuze. Vraag je dealer ook eens naar de service die je van Denon kan verwachten. Ten tijde van mijn aankoop vond ik de Denon 5000S bijna nergens en trokken de verkoper een vies gezicht als ik vroeg naar de importeur.

Verder vond ik het geluid van de MT bij Pioneer het mooist. Ik gebruik MT nu bijna altijd. Corrigeert zooo makkelijk en bijna onhoorbaar.

Succes in je keuze en geniet van je apparatuur.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag

Terug naar forum Reageer (zonder quote)