Forum > Geluid

luxe-probleem

(57 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
11-2-2005 22:13
Ik zit op dit moment met een luxe-probleem. Ik draai zelf vaak op kleine feesten en af en toe wordt ik gevraagd voor de locale cafe/discotheek. De apparatuur waarmee ik daar werk zijn pio cdj-800 en setje SL's.

Zelf heb ik thuis een set cdj100's, die overigens na vele jaren nog uitstekend werken en twee SL's. Verder heb ik nog zo'n ETP-mixer en natuurlijk de overige vereisten, zoals HP, mic en fatsoenlijke versterker met fatsoenlijke boxen. Ook heb ik een minidisk, om af en toe wat op te nemen en als demo te gebruiken om mezelf te promoten als ik ergens heen ga.

De laatste tijden werk ik steeds meer. Het is nu een beetje uit de hand gelopen hobby. Met een maat van mij gaan we vaak draaien op feesten en bij andere poespas. Hij huurt dan de boxen en ik neem dan de DJ-shit mee.

Omdat ik nu dus ook vaak buiten discotheken/cafe werk moet ik mijn eigen apparatuur hebben. Mijn bedroom-setje volstaat niet meer.

Na een goede maand op het forum te hebben gelzen en veel dingen te hebben uitgezocht zijn er de volgende opties voor mij. Geld speelt niet zo'n grote rol en voor de rest gebruik ik het dus ook thuis en is het ook wel prettig dat er wel meer dan de usual op zit, zoals effecten en samplers en andere zooi.

SET 1
- pioneer CDJ-800
- pioneer CDJ-1000MK2
- Reloop 40 BPM DSP, met effecten / pioneer DJM-500/600

SET 2
- Denon S3000
- Denon S5000
- Denon X1500

Dus ik zit te twijfelen tussen pioneer en denon. Deze zijn voor mij de beste opties, maar ik kan nog steeds niet kiezen. Het is echt verrekte moeilijk. Qua prijs maakt het ook niet zo veel uit.

Ik denk zelf dat als ik voor features ga, dan moet ik de Denon kiezen.

Wil ik betrouwbaarheid en een goede restwaarde dan moet ik voor de pioneer gaan.

Verder wil eraan toevoegen dat ik de set wel als geheel wil houden. Daarmee bedoel ik zoveel mogelijk van hetzelfde merk.

Als laatste zeg ik erbij, dat ik ongeveer 5 kilometer van de grens woon in Duitsland en al 6 jaar bij een bekende daar mijn inkopen doe. Heel vaak wordt er erg negatief gedaan over de buren, mar ik ben altijd tevreden. Toen ik mij SL's daar kocht, kreeg ik een gratis UDG tas van ze mee, omdat ik daarvoor al mijn CDJ-100's had gekocht.
Verder was er een keertje iets mis mis met mijn mixer en die heb ik toen teruggebracht en hebben ze gratis de schuivers schoongemaakt en zelfs een eentje vervangen. Natuurlijk moest ik wel de vervangen schuiver betalen, maar geen arbeidskosten en hij was daar toch een kleine half uur mee bezig. Natuurlijk staat hier wel tegenover dat het maar een half uur rijden is en opsturen kost natuurlijk wel geld, maar toch. Bij mij werkt het prima, alleen dat duits praten valt me niet mee, maar dat maakt niet uit omdat wat ze hier in de achterhoek praten, daar al aardig op lijkt. Sta ook een acht op mijn eindlijst VWO voor duits :) ;D

(dre, ik wil je niet afzeiken hoor, begrijp me niet verkeerd, maar heel vaak wordt ik afgeraden als een of andere landverrader omdat ik in Duitsland haal en dat begrijp ik niet, mss dat ze nu wel wat begrip kunnen tonen. Maar aan een ding kunnen ze in Duitsland niet tippen en dat is je service, tenminste dat is wat ik hoor.)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-2-2005 22:17
Maar, ik bedoel het niet zo verkeerd als dat het klinkt want ik vind je geweldig als je VWO eindexamen Duits doet (ik heb zelfs 4 jaar Duits gestudeerd en niemand begreep me), dan ga je toch met je allerbeste Duits naar onze Oosterburen en vraag je hen om advies?

Verder denk ik dat je met de zoekmachine een heel eind gaat komen, de cd-spelers zijn in ieder geval al uitgebreid aan bod gekomen en zo her & der ook met elkaar vergeleken. Ik ken alleen de Pioneers en kan zeggen dat ze perfect zijn voor de combi on the road en thuisgebruik, maar er zullen mensen zijn die hetzelfde zeggen over bepaalde Denon-modellen. Die knoop moet je uiteindelijk zelf doorhakken.
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
11-2-2005 22:24
ja ik sta een 8 voor duits 1 op mijn lijst. Dat is een vak dat je per se moet volgen, dus niet een vak ik erbij heb gevolgd. Je kunt ook kiezen voor duits 1,2 maar dat is echt lastig.

Verder heb ik al genoeg gelezen, geloof mij maar. Elke dag wel zeker meer dan een uur en dat een goede maand lang en daarbij ben ik tot deze selectie gekomen. Maar het blijft nog steeds moeilijk. Qua prijs komen ze overeen, maar toch ik weet het gewoon niet. Dus ik dacht misschien kunnen jullie een doorslag betekenen.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-2-2005 22:38
Heb je ze al naast elkaar getest? Als je in de buurt woont van een grote dealer (hier of net over de grens), kan dat misschien de doorslag geven?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
11-2-2005 23:09
Alle mixers die je in je lijst hebt staan kun je sowiezo zonder enige twijvel laten vallen voor sleep en duw werk.

Het zijn allemaal mixers die nou niet echt uitblinken op het gebied -> sukkelproof. (daarmee wil ik niet zeggen dat het slechte mixers zijn maar er zijn betere alternatieven).
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
12-2-2005 10:58
Ik heb ze allemaal weleens gezien en met de meeste ook mee gewerkt. Maar nog nooit als een set.

Verder zijn de mixers niet hufterproof. Dat klopt, maar ze moeten ook maar een een enkele keer in de maand uit mijn kamer, dus dat maakt n iet zoveel uit. Verder heb ik ook niet zo veel zin om een vermogen neer te leggen voor een appollo of dergelijke mixers.
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
12-2-2005 13:50
Ecler nuo 5 is bijna even duur als de pio, en (niet uit ervaring maar ik praat toch maar even) meer hufterproof, meer headroom en betere klank...Dus heb je die ook wel even goed bekeken? de meeste zetten deze boven de pio & de denon...dus kijk er in ieder geval even naar.
I'll take you to the KoffieShop...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
12-2-2005 13:55
ik dacht dat een X1500 een slordige 1200 euro kost. een Apollo rond de 1400 euro, en een LPM tegen de 1600. je zegt zelf al dat geld geen rol speelt, dus kijk af en toe eens verder dan je neus lang is. wink ;)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
12-2-2005 17:55
wat jullie zeggen klopt ook wel, maar ik zou graag alles als van een merk willen. Zo kun je met X1500 en de denon cd-spelers leuke dingen doen, die met een andere mixer niet gaat omdat de X1500 voor de denon cd-spelers is gemaakt natuurlijk.

Verder heb ik ook naar de Nuo gekeken, maar ik vond hem lelijk en geen potmeter per kanaal. Dat vind ik ook wel lekker. Ook heeft de Nuo minder functies dan de X1500 en is duurder.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
12-2-2005 18:30

sucksir schreef:

ik zou graag alles als van een merk willen.
Dat is echt nergens voor nodig, tenzij het alleen om de "looks" gaat. Sterker nog, het is beter gewoon van ieder apparaat het beste type te zoeken voor jouw toepassing, ongeacht het merk. Zo hebben wij gekozen voor Technics draaitafels, Denon cd-spelers en een Dateq mixers. Ik zou echt niet alles van Technics willen hebben (SLDZ-1200: brrr)...
Zo kun je met X1500 en de denon cd-spelers leuke dingen doen, die met een andere mixer niet gaat omdat de X1500 voor de denon cd-spelers is gemaakt natuurlijk.
Je kan er inderdaad heel leuke dingen mee doen, maar niet omdat hij gemaakt is voor Denon cd-spelers. Diezelfde leuke dingen kan je doen als je er Pioneer of Numark cd-spelers op aansluit.
Verder heb ik ook naar de Nuo gekeken, maar ik vond hem lelijk en geen potmeter per kanaal.
Je bedoelt vu-meter i.p.v. potmeter?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)