Forum > Geluid

Aardlus? hoe konden we het voorkomen/verhelpen

(51 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
2-9-2004 20:32
Daarom hebben we dat maar niet geprobeerd met de aarde's.
Er zat denk ilk nog flink wat rest stroom aangezien het een flinke brom was.
Zelfs nadat we die ground loop hadden aangesloten bleef de brom als er geen muziek aanstond meer dan storend. Ook als we muziek aan hadden maar er een rustig stukje was(tijdens de trance de breaks) hoorde je de brom duidelijk. We zijn de avond zonder problemen door gekomen maar ik wilde even weten of het probleem een volgende keer is op te lossen aangezien het nogal storend was!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
2-9-2004 23:51

Tom schreef:

Ruik ik hier een klusje voor me?
sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
3-9-2004 03:29
Een goeie test is om stagetape over de aarde van je stekkers te plakken en kijken bij welke stekker de brom ophoudt. Niet een hele avond mee draaien verder (zeker geen microfoon aan je mond zetten), maar je weet wel waar de storing zit.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
3-9-2004 09:40
Uhm... Je bedoelt de randaarde liften? Dus dat stukje dat ervoor moet zorgen dat je veilig kunt werken even verwijderen???

SVP niet dit soort dingen adviseren. Wellicht weet jij op dat moment wat je aan het doen bent (hoewel ik de methode zo verwerpelijk vind als het maar kan...) maar weten anderen die deze raad opvolgen wel hoe SUPER ONVEILIG ze op dat moment bezig zijn??? En wat nou als je in de drukte vergeet de gaffa te verwijderen en dan halverwege de avond dood op het podium ligt? Of, nog erger, iemand anders vermoordt met deze methode?

Een advocaat zou ervan smullen. En zeg niet dat het niet gebeurt, er zijn meerdere voorbeelden van mensen die dankzij dit soort praktijken aan hun einde zijn gekomen. Prima als de veroorzaker zelf eraan dood gaat, zeer lullig als het iemand anders overkomt...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
3-9-2004 12:21
Kun je niet de nullen koppelen dan? Ik weet niet zeker of dat kan hoor, daarom vraag ik het maar. Bij onze systeemborden op school moet je de nullen koppelen, omdat ze anders storen.
Volgende keer Peter!
MartyndegraafStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 23-10-2023
Berichten: 159
3-9-2004 18:39
In dat geval is het meestal geluikstroom, wordt de min zo goed als overal aan elkaar gehangen en geaard om hetzelfde potentiaal te verkrijgen. Theoretisch kun je bij het lichtnet ook gewoon alle nullen bij elkaar knopen. Nulis overal nu; (als het goed ias!) en de nul is namelijk niets meer dan gewoon aardpotentiaal. Handig zou je zeggen, allen hierdoor zullen alle aardlekschakelaars springen omdat dan de stroom door de nul met de minste weerstand weg vloeit, welke vaak dan niet de nul is die toevallig net bij DIE fase en DIE aardlek hoort... Ook beveiligingen als stoppen en automaten gaanniet meer naar behoren werken omdat er totaal andere stromen gaan vloeien...

Per eidgroep hangt idd alle nul gewoon aan elkaar maar ga er alsjeblieft niet mee lopen klooien met verscillende eindgroepen, en als zeker niet als je eigenlijk niet weet waar je mee bezig bent shocked 8O

Lekker van afblijven dus!
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
3-9-2004 19:03
Daarom vroeg iik het ook maar, voordat ik iemand een verkeerd advies ging geven. Bedankt voor de uitleg wink ;)
Volgende keer Peter!
MartyndegraafStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 23-10-2023
Berichten: 159
3-9-2004 19:29
Geen dank wink ;)

Ik probeer altijd allen maar te voorkomen dat mensen zomaar wat gaan "uitproberen" met het lichtnet. Dat zit zoals het zit, kom er gewoon niet aan.

Geef een paar eurootjes uit aan scheidingsfiltertjes en je hebt 9 van de 10x de oplossing.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
3-9-2004 21:28
Edit Mod: En dan nu maar weer het oude paard van stal:
GA NIET KLOOIEN MET HET LICHTNET, AARDE NULLEN EN FASES!
aLS JE OOK MAAR IETS VERKEERD DOE, LIG JE GESTREKT,
EN IK KOM NIET OP JE BEGRAVENIS, CREMATIE!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
3-9-2004 22:07
Kan dat niet zonder dat akelige rode kleurtje? Van rood wordt ik agressief... shut up :X
Volgende keer Peter!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)