Forum > Algemeen Forum

dj's gezocht

(39 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
MontoyaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2004
Laatste: 28-4-2009
Berichten: 23
22-7-2004 18:40
ik ben 2 weken geleden geweest en de onkosten voor mij en de andere dj die meeging waren zo'n 10000 euro dus de tickets 5 sterren hotel eten drinken stappen vervoer en noem maar op die mensen daar zijn helemaal gek van nederlandse dj's en het is ook niet zo dat ik toevallig gevraagd werd ik heb 3 jaar lang op asianparties gedraaid in locomotion zoetermeer de now&wow en asta dus ik weet wel waar ik over praat
het leven is 1 groot feest je moet alleen zelf de slingers ophangen
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
22-7-2004 18:41
Heb je preferentie voor bepaalde stijlen?
MontoyaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2004
Laatste: 28-4-2009
Berichten: 23
22-7-2004 18:47
qua style is hong kong meer naar de club groovy kant en china is echt trance maar niet het harde stamp werk.
het leven is 1 groot feest je moet alleen zelf de slingers ophangen
MontoyaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2004
Laatste: 28-4-2009
Berichten: 23
22-7-2004 18:48
ik beoordeel de demo's dus vooral niet op mixkwaliteit als je er door komt dan zie ik en hoor ik dat vanzelf wel wel belangrijk vindt ik de platenkeus de opbouw het gebruik van volume en pitch
het leven is 1 groot feest je moet alleen zelf de slingers ophangen
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
22-7-2004 19:11

montoya schreef:

ik beoordeel de demo's dus vooral niet op mixkwaliteit als je er door komt dan zie ik en hoor ik dat vanzelf wel wel belangrijk vindt ik de platenkeus de opbouw het gebruik van volume en pitch
Die laatste twee snap ik niet, maar goed, zal wel aan mij liggen laugh :D
Nu, I'm still in the game... als alles officieel geregeld wordt (contracten, facturatie, ...), maar daar twijfel ik zelfs niet aan.
Alhoewel ik in jouw plaats eventjes een professioneel boekingskantoor zou binnenstappen en een aantal grote namen uit zou nodigen voor een werkvakantie...

Ter info: een vriend van me is momenteel in China... en ook daar hebben ze een goeie smaak wat funky-sounds betreft al zou het wel met een eigen bijsmaakje zijn... nu, ik hoor het wel wanneer hij mijn stapeltje vinyls meeheeft razz :p

Ow Luc, als het me ook maar één EURO kost, dan krijgen ze van mij de spreekwoordelijke middelvinger (is nu niet op jouw bedoeld montoya!).
Op die manier moeten we zelfs nog betalen om te mogen draaien shocked 8O, no way!!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
22-7-2004 19:18

Didier_S schreef:

Ow Luc, als het me ook maar één EURO kost, dan krijgen ze van mij de spreekwoordelijke middelvinger.
Ach, zie het als een euro waar je er velen voor terug kunt krijgen wink ;) Zie dit als een leuk opstapje om wie weet (ooit) eens verder te komen en je een weg te banen als een echte carrière-tijger...
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
22-7-2004 19:24

Luc schreef:

Ach, zie het als een euro waar je er velen voor terug kunt krijgen wink ;) Zie dit als een leuk opstapje om wie weet (ooit) eens verder te komen en je een weg te banen als een echte carrière-tijger...
Héhé, goed geprobeerd, jij moet in de verkoop gaan wink ;)
Maar het gaat hem om principes en qua betalingen heb ik één groot basisprincipe:
Draai nooit gratis, anders krijg je nooit het respect die je verdient
Ik ben hiermee gestart nadat ik een aantal keer tegen de muur liep... sad :(
Dus, betalen om te gaan draaien is HELEMAAL uit den boze!!

Ik begrijp je redenering natuurlijk wel en elke zelfstandige past die constant toe: toegevingen doen als investering naar de toekomst... maar het moet binnen de grenzen blijven. Ik begrijp dat een organisator van een DJ-contest vraagt om x aantal kaarten te verkopen (de mensen moeten er ook van leven), maar ik ga niet akkoord dat men voor een selectieprocedure zou moeten betalen... de organisator verdient immers ACHTERAF zijn geld met het event (of de tournée) die hij organiseert. Het is dus geen investering voor de DJ (eerder een gokspel die meer verlieskansen dan winstkansen heeft) maar wel een investering voor de organisator.

Commercieel gezien klopt mijn uitleg toch hé? wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
22-7-2004 19:53

Didier_S schreef:

Héhé, goed geprobeerd, jij moet in de verkoop gaan wink ;)
Het was ooit de bedoeling om die kant (marketing) ook ECHT op te gaan, maar na enige tijd bleek mijn technische oog groter dan mijn commerciële wink ;)
Het is dus geen investering voor de DJ (eerder een gokspel die meer verlieskansen dan winstkansen heeft) maar wel een investering voor de organisator.
Vergeet niet dat er vast en zeker mensen zijn (zeker als ze dit allemaal lezen) die graag een "snoepreisje" maken naar china en daar ook nog eens hun favoriete hobby mogen uitoefenen. Wie weet wordt het ook nog een investering in de toekomst.

Verder blijf ik er bij dat als je ECHTE talenten zoekt, je met iets beters aan moet komen dan "stuur maar een demo´tje op". Je wilt toch proffesionaliteit aantrekken? Trek ze dan ook proffesioneel aan.

Ik heb echter geen inzicht in de omvang/proffesionaliteit van de organisatie en weet dus niet of mijn punten daarom wel van kracht kunnen zijn.
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-7-2004 20:28

montoya schreef:

ik ben 2 weken geleden geweest en de onkosten voor mij en de andere dj die meeging waren zo'n 10000 euro dus de tickets 5 sterren hotel eten drinken stappen vervoer en noem maar op
Zozo, en wie betaalde dat dan, die 10.000 Euro? En wie betaalt de onkosten voor de dj's die "erdoor" komen?

Ik blijf het behoorlijk vaag vinden dat wij hier allerlei vragen moeten stellen. Hoe kun je in jezusnaam een serieuze oproep plaatsen en dan niet eens de muziekstijl noemen? Een serieuze oproep, daar is van tevoren goed over nagedacht. In een serieuze oproep staat al zoveel mogelijk informatie. In jouw eerste oproep stond helemaal niks, dus ik vind dat moeilijk serieus te nemen.

Sorry, ik blijf cynisch.

En je site doet het nog steeds niet.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 9489
22-7-2004 20:57
We geven de op 24 uur de tijd om ons te overtuigen dat het echt om een sertieus plan gaat,
maar ik betwijfel het toch wel een beetje.

Er zijn wel wat loss eindjes:
Wie regeled de visa voor china,
Wie betaald dit alles (naam adres enz)
Hoe lang gaat het duren
Wat voor vergoedingen krijgt men
als het nou mislukt, welke garantie heb je dan tot veilige terugkeer?
enz enz enz

Kom op Op
laat eens een gedegen plan de campagne zien.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Afgesloten topic