Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 194 van 345)
Moderator(s): Dré
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
19-9-2006 15:06
Even een vraagje over het plaatsen van wielen onder een flightcase. Binnenkort moet ik namelijk enkele grote flightcases maken die ik wens te "tippen" wanneer ze in de bestelwagen gaan. Mijn ervaring is dat wanneer ik vier zwenkwielen plaats, dat ik dan de kist wel makkelijk kan tippen (zoals op www.fliteware.nl -> Tips) maar wanneer ik de kist opnieuw op zijn wielen wens te plaatsen, dat deze dan telkens een schok geeft op het moment dat ik ze kantel en dat de eerste twee wielen het gewicht beginnen te draaien. Dat komt doordat (bij een kist die niet op de wielen steunt, maar op zijn kant staat) de twee "onderste" wielen in de verkeerde stand "hangen" (namelijk 180 graden gedraaid). Op het moment dat die twee wielen de grond beginnen te raken dan draaien die wel automatisch 180 graden, maar dat gaat steeds gepaard met een schok, waarbij de ganse kist plots een aantal cm zakt op een oncontroleerbare manier. Hebben jullie dit ook?

Als enige remedie zie ik het gebruik van twee bokwielen + twee zwenkwielen, in plaats van 4 zwenkwielen. Wanneer ik dan de kist tip met de twee bokwielen het dichtst bij de grond dan, heb ik dat probleem niet. Anderzijds verlies ik dan natuurlijk wel een stuk wendbaarheid. Hoe doen jullie dit?

(PS Ik hoop dat mijn uitleg verstaanbaar is)
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
19-9-2006 15:52

Break The Silence schreef:

martijn schreef:

Het hout wat bij flightcaseboeren vandaan komt heeft af-fabriek al die toplaag erop. Daar kun je zelf niet tegenop klooien. In tijd scheelt het dus niks.
Dat weet ik ook wel, maar het ging om het verschil tussen betonplex en gewone meranti multiplex, dus zonder die toplaag ...
En als we het dan toch gaan hebben over het "echte" flightcasehout, dan zitten we nog wel een prijsklasse hoger dan betonplex ...
HPL zit er toch al op wanneer het hout uit de fabriek komt? Ik had het over het meestebruikte flightcasehout (multiplex met HPL toplaag) en betonplex.

Of heb ik het nu mis?
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
19-9-2006 15:53
Hoeft niet, HPL kan er ook los opgeplakt worden, meen dat martijn dat vroeger veel heeft gedaan...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
19-9-2006 16:08
To beerke:

Ik begrijp je probleem, maar ik zou persoonlijk nooit bokwielen plaatsen onder kisten.
Daar ga je je namelijk heeeelemaal dood aan ergeren, de kist doet dan niet wat jij wilt.
Ik zelf trek de kist meestal gewoon door.
Als je er gewoon wat vaart in houdt valt het best te controleren.
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
19-9-2006 16:35

big bang schreef:

Hoeft niet, HPL kan er ook los opgeplakt worden, meen dat martijn dat vroeger veel heeft gedaan...
Ik heb het in ieder geval over fabrieks HPL. Het oppervlak van multiplex met HPL is in ieder geval zo goed als gelijk aan het oppervlak van een betonplexplaat. Aangezien ik betonplex erg goedkoop kan krijgen neem ik dit mee in overweging. Als enige nadeel zie ik momenteel het gewichtsverschil.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
19-9-2006 16:37

Patrick Beuken schreef:

Ik had het over het meestebruikte flightcasehout (multiplex met HPL toplaag) en betonplex.
Multiplex is misschien het juiste woord niet, er bestaat zowel meranti als berken met een HPL toplaag. Betonplex is er ook in meerdere uitvoeringen.

Het verschil in houtsoort bepaald ook het gewicht. (en de prijs !)

Martin.
kvm entertainment
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
19-9-2006 17:57

big bang schreef:

Hoeft niet, HPL kan er ook los opgeplakt worden, meen dat martijn dat vroeger veel heeft gedaan...
Dat was een PVC toplaagje. Lang niet zo krasvast als het echte HPL.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
19-9-2006 23:07
Ook maar weer eens wat kistjes showen razz :p Deze zijn allemaal voor een klant, op verzoek van hem is de binnenkant niet gespoten maar gestoffeerd. Moet zeggen dat dat niet eens zo'n gek idee is, ziet er erg strak uit:

Productiecase Custom (worden er 4)
Open
Nog een keer

Kistje voor 2x JBL MRX-515
Open
Dekseltje

Kistje voor 2x JBL MRX-518
Open
Dekseltje
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
19-9-2006 23:16
Strakke Fc's Cyber wink ;)
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
20-9-2006 11:21

CyberDance schreef:

op verzoek van hem is de binnenkant niet gespoten maar gestoffeerd. Moet zeggen dat dat niet eens zo'n gek idee is, ziet er erg strak uit
Alle lichtcases heb ik ook gestoffeerd, en waar nodig foam geplaatst.

Of het stofferen echt nut heeft....(hout is misschien wat ruwer dan stof), het ziet er in ieder geval net uit.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)