Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 190 van 289)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
24-6-2008 12:29
Ik onder anderen... maar ik heb geen problemen met hobby drive-in showtjes die voor 100 euro gaan draaien hoor. De meeste klanten snappen ook wel dat een flink verschil in prijs over het algemeen ook een flink verschil in kwaliteit betekent (apparatuur, ervaring enzovoorts). Ik heb meer problemen met shows die een professioneel tarief rekenen maar wel amateuristische kwaliteit leveren, dat is pas slecht voor de markt.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-6-2008 12:30

DJ Bartje schreef:

Hoeveel mensen verdienen hun brood met drive-in shows op dit forum? Volgens mij toch niet zoveel. De meeste hier zijn gewoon hobby drive-in shows, en volgens mij doet Tom het ook gewoon voor de lol. (correct me if I'm wrong..) wink ;)
Er zijn er genoeg die vaste baan (of freelancen) combineren met drive-in show activiteiten. Valt dat ook onder "brood verdienen" met drive-in show? Ik vind van wel.
Light Image
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 431
24-6-2008 12:31
Bij ons is het voor klank + licht (2x T4) 250-300, afhankelijk van de gelegenheid. Voor feesten voor jongeren (bv. 18e verjaardag) zijn er dan nog een stroboscoop en Stormbird bij.
Huwelijk is vaste show, truss met 4 moving heads, 400 vast bedrag (klank, licht etc.. incl).
Als DJ gaan draaien zonder installatie is 120 voor een uur of 3-4, indien meer uren + 20/h

Als freelance technieker vraag ik momenteel 175/dag.
Fun is serious business!
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 569
24-6-2008 12:32

JeroenVDV schreef:

DJ Bartje schreef:

Hoeveel mensen verdienen hun brood met drive-in shows op dit forum? Volgens mij toch niet zoveel. De meeste hier zijn gewoon hobby drive-in shows, en volgens mij doet Tom het ook gewoon voor de lol. (correct me if I'm wrong..) wink ;)
Er zijn er genoeg die vaste baan (of freelancen) combineren met drive-in show activiteiten. Valt dat ook onder "brood verdienen" met drive-in show? Ik vind van wel.
Ik heb gezegt dat het meerendeels van dit forum gewoon hobby drive-in shows zijn. Niet dat er (bijna) geen mensen zijn die het voor hun brood doen wink ;)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-6-2008 12:34
Iedere drive die zichzelf een béétje serieus neemt (hobby of broodwinnig doet er dan niet eens toe), zal vanzelf op een tarief uitkomen dat hoger ligt dan 50-100 euro per avond ter compensatie voor aanschaf apparatuur, muziekcollectie, plus de tijd, energie en andere kosten die het draaiend houden van een drive met zich meebrengt.

Als iemand 50 euro per avond onkostenvergoeding noemt en daarmee écht uit de kosten komt, dan kan ik dat nauwelijks serieus nemen. Gewoonweg omdat het on-mo-ge-lijk is om voor dat geld een beetje nette apparatuur én een legale muziekcollectie aan te leggen.
De mensen die het wel allemaal netjes en legaal doen, het hobby noemen en 100 euro per avond vragen, die stoppen er geld bij. Maar ook daarbij zit je uiteindelijk tegen een laag financieel plafonnetje dus weet je wat je krijgt aan b.v. apparatuur.
Combineer dit met het feit dat vaak leeftijd wordt aangehaald als argument voor een laag tarief (veelal 13-16 jarigen) en je weet meteen dat je géén ervaren dj op een feest zult krijgen.

En juist daarom hebben ze mij nooit in de weg gezeten ;-)
DjatworkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2003
Laatste: 1-3-2024
Berichten: 44
24-6-2008 12:36
Nee daar heb je helemaal gelijk in... K kan dr ook niet aan doen dat de discotheken dat geld willen betalen...
Daar kan je als drive in niet tegenop. JA het kan wel marja dat moet je de prijs dusdanig hoog gaan maken dat t ook niet leuk meer is voor de klant. Voor wat ik kan bieden dan natuurlijk;)
Enja ach t geld beland toch in 1 pot of t nu voor drive in werk is of voor discotheek. T gaat toch allemaal weer op aan apparatuur.

Tom schreef:

Djatwork schreef:

Dus het verschil met of zonder drive in show scheelt niet zoveel.
Dus wat leer je daaruit?
Je krijgt voor het meenemen van al je apperatuur: € 50,- shut up :X
Beetje weining vind je niet?
JL-SOUNDS
KinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2007
Laatste: 16-1-2017
Berichten: 7
24-6-2008 12:50
Ik zit voor winstmakende organisaties (kroegen, discotheken en grote festivals) op een prijs van 125 euro per uur. Maar die prijzen worden met terugwerkende kracht goedkoper, 2 uur kost je nog maar 175 euro en vanaf 3/4 uur zit ik rond de 200 euro.

Voor kleinere dingen (huisfeesten, gratis toegankelijke feesten en dergelijke doe ik het voor een eurotje of 100/150)

Daarbij neem ik mee: 2x technics SL1200mk2, 2x Denon DN-S1000 en een 4 kanaals omnitronic mixer (die ik zelf inhuur, ivm dat ik een Allen & heat Xone:92 mixer heb staan die ik niet meeneem naar klussen)

Speakers/versterkers en licht enzo heb ik zelf niet.
Everything is Possible.
Dj-ozzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2008
Laatste: 31-3-2012
Berichten: 123
24-6-2008 13:20

Sylvia schreef:

Als iemand 50 euro per avond onkostenvergoeding noemt en daarmee écht uit de kosten komt, dan kan ik dat nauwelijks serieus nemen. Gewoonweg omdat het on-mo-ge-lijk is om voor dat geld een beetje nette apparatuur én een legale muziekcollectie aan te leggen.
De mensen die het wel allemaal netjes en legaal doen, het hobby noemen en 100 euro per avond vragen, die stoppen er geld bij. Maar ook daarbij zit je uiteindelijk tegen een laag financieel plafonnetje dus weet je wat je krijgt aan b.v. apparatuur.
Ok 50 euro is té weinig,
Maar ik vindt dat 100-150 euro op een avond voor een echt pure hobby drive-in best kan.
En ja dan stop er ook geld bij, maar dat is toch met alle hobby's zo?
Maar zolang je maar niet rond dezelfde prijs blijft hangen,
dan schroef je 1 keer in de zoveel tijd je tarieven op.

Maar ok,

Laat ik weer ff ontopic gaan,
Ik vraag voor "complete" drive-in (laddertrusje,2X MH'tje, 4 parretjes, meubel, 2X 350RMS speakertjes) 100-200 euro voor een avond van 4 uur.
"Maar voor de rest ben ik niet gek hoor"
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
24-6-2008 17:06
Dat is ook net waar je je op richt. Voor mij hoeven het echt niet allemaal bruiloften te zijn. Daar heb ik helemaal geen zin in. Geef mij maar lekker een examenfeest, of een schuurfeest. Hoe bereik je die doelgroep? door die wat lagere prijs. En die gaan echt geen 250 euro of meer betalen voor eenzelfde setje als wat ik in mijn vorige post genoemd heb.
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
24-6-2008 17:59

DJ Bartje schreef:

en volgens mij doet Tom het ook gewoon voor de lol. (correct me if I'm wrong..) wink ;)
Tom heeft vaak lol tijdens zijn werk maar heeft het drive-in gebeuren toch als een redelijk stuk van zijn broodwinning...
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)