Forum > Geluid

Pioneer CDJ-2000 Topic

(351 reacties. Pagina 18 van 36)
Moderator(s): Dré
DjmathijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-11-2007
Laatste: 2-11-2010
Berichten: 38
18-1-2010 17:28

djtim schreef:

BSS schreef:

Ok, dat op donder geven was dus niet serieus..
Dat had ik niet door. Vond het al zo een raar antwoord van Sylvia.
Ik wist ook ff niet wat ik ervan moest denken, ik had namelijk OOk de ervaring dat ik eigenlijk nooit slecht geluid uit een cdj (of welke cdspeler dan ook, tenzij het digitaal vervormd is zoals bij de Technics spelers) heb getoverd. Maar goed, het was dus sarcastisch bedoeld wink ;)

Hebben Pioneer en Funcion One trouwens een samenwerkingsverband of zo? Op de nieuwe Pioneer kalender zie ik niks anders staan!
Wat ik zelf wel merk met de cdj 800 is dat als je het jog wheel een flinke zwiep geeft dat hij het niet meer bijhoudt en de muziek even stopt totdat hij zijn geheugen weer gevonden heeft zeg maar.
Gear: CDJ 800 MK2 DJM 800 Technics DJ1210 DAP Rw-15
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 138
18-1-2010 17:44

djmathijs schreef:

Paar posts hierboven word gesproken over master tempo, het is toch vrij normaal dat als je aan het beatmatchen bent dat je op master tempo dit doet, vanwege geen toonverandering?
Toen men begon met beatmatchen, gebeurde dit met draaitafels. Daar had je in elk geval zeker geen master tempo ter beschikking, en toch kon men prima beatmatchen hoor...
Tegenwoordig kun je waar nodig wel beschikken over mastertempo, maar om dit nu tot logische keus voor constant gebruik te bombarderen... nehh. Het gebruik van mastertempo heeft inderdaad zn weerslag op de geluidskwaliteit, ikzelf gebruik het dan ook zo min mogelijk tijdens het draaien (cq beatmatchen). Kwestie van op de juiste momenten en subtiel je correcties door te voeren. (goh, kwamen er dan toch nog wat skills kijken bij dat plaatjesgelijkzetten?)
Overigens verschilt het sterk per soort muziek hoe sterk je het gebruik van master tempo hoort. Bij lange R&B-basjes zijn de artifacts echt storend duidelijk, bij wat drogere clubmuziek hoor je het minder goed.
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
18-1-2010 22:23
...met als gevolg dat bijna alle mixes zo vals als een kraai zijn. Dat hoort misschien 75% van de mensen niet, maar diezelfde mensen horen de artifacts van master tempo ook niet.

Waarschijnlijk is het een kwestie van voorkeuren en muziekstijl die je draait. Met violen in een trance-plaat is master tempo wel goed te horen, maargoed daar hou ik me normaal gesproken ook verre van ;)
Zolang je geen harmonic mixing hebt (aka djm800) is het sowieso een beetje uitkijken qua toonsoorten, maar alles beter dan een plaat die flink uit z'n toonsoort staat dankzij het niet gebruiken van master tempo (maar dat is, wederom, persoonlijk natuurlijk).
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1370
18-1-2010 23:58

Stefan schreef:

...met als gevolg dat bijna alle mixes zo vals als een kraai zijn. Dat hoort misschien 75% van de mensen niet, maar diezelfde mensen horen de artifacts van master tempo ook niet.

Waarschijnlijk is het een kwestie van voorkeuren en muziekstijl die je draait. Met violen in een trance-plaat is master tempo wel goed te horen, maargoed daar hou ik me normaal gesproken ook verre van ;)
Zolang je geen harmonic mixing hebt (aka djm800) is het sowieso een beetje uitkijken qua toonsoorten, maar alles beter dan een plaat die flink uit z'n toonsoort staat dankzij het niet gebruiken van master tempo (maar dat is, wederom, persoonlijk natuurlijk).
En de "harmonic mixing" van de DJM800 werkt precies tegenovergesteld aan Master tempo, maar is gebaseerd op dezelfde methode. Dezelfde artefacten die je dus bij MT hoort, hoor je ook bij de pitch functie. Alleen i.p.v. het gelijk houden van pitch van een wijzigend tempo, wordt de pitch aangepast bij een gelijkblijvend tempo.
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 292
19-1-2010 11:50

Dré schreef:

MG schreef:

Klopt, maar dat moet x-jaar na het uitkomen van de cdj100 toch wel opgelost kunnen worden tegenwoordig?
Ik denk dat elke DSP programmeur graag van je zou vernemen hoe dit opgelost zou kunnen worden zonder dat er een oneindig krachtige DSP voor nodig is.

Er is namelijk tijd nodig voor het herberekenen van de boel (en die tijd is er niet aangezien de latency dan merkbaar zou worden).

Gewoon uitzetten dus ;-)
De tijd dat de cd zich laad bij het invoeren in de speler een halve seconden langer maken, de cd beginnen met inlezen in het geheugen, en vanuit dit geheugen gaan rekenen en ratelen?
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
19-1-2010 14:56
en dan wilt de luisteraar bij nummer 2 beginnen razz :p
Lost in Music
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 292
20-1-2010 23:22

Sgrovert schreef:

en dan wilt de luisteraar bij nummer 2 beginnen razz :p
Ik bedoel dat het tijdens het inlezen van de cd mogelijk moet zijn om in een extra geheugen de cd data te bufferen zodat deze kan worden gebruikt voor het "master tempo issue" op te lossen. Of je nu nummer 1 of nummer 12 afspeelt: het bufferen gebeurt dan in de tijd tussen het inladen van de cd en het moment dat de cd speler zegt "ik ben klaar meneer de DJ, je kunt me nu gaan gebruiken!".
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-1-2010 23:38
Een moderne quad-core machine heeft in een fatsoenlijke DAW-omgeving zo'n 3 tot 4 minuten nodig om een track van 3 minuten volledig te timestretchen in een fatsoenlijk algoritme waarbij de kwaliteit nog steeds niet optimaal is maar vele malen beter dan de mastertempo van een CDJ. CPU-belasting loopt dan tegen het dak aan. Hoe wil jij een CDJ-2000 dat binnen aanzienlijk kortere tijd laten doen?!
Light Image
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 292
21-1-2010 01:16
Zorgen voor een processor met een grotere capaciteit? Inhoudelijk weet ik het niet, maar ik zoek nog een stageplaats vanaf september 2010. Ik zou dit best als stage opdracht bij Pioneer willen gaan onderzoeken en bouwen....
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-1-2010 08:45
De jongens @pioneer zijn daar al jaren mee bezig. En nu nog steeds. Kwestie van tijd, tenzij jij een godsvermogen wil neertellen voor een CD speler die in sommige situaties net iets lekkerder klinkt....
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)