Ergenissen on stage/ tijdens het draaien
(2492 reacties. Pagina 177 van 250)Moderator(s): Dré
DJefkeStandaard Lid Uit: België Sinds: 27-6-2008 Laatste: 15-5-2019 Berichten: 262 | 26-10-2010 13:45 |
hugovanmeijeren schreef: Algemene Voorwaarden zijn nooit leuk en in principe ook niet nodig totdat er een keer geëtter komt en dan kun je er naar verwijzen. | |
BSSStandaard Lid Uit: België Sinds: 30-10-2009 Laatste: 23-5-2023 Berichten: 625 | 26-10-2010 15:01 |
DJefke ook ervaring met rotte klanten blijkbaar? :-) Ik denk dat je er na een paar keer immuun voor wordt. Ik heb het bijna nooit voor dus het "raakt" me wel als een klant zo reageert, ook al ben ik in mijn recht. Het zindert wat na in mij. Ik vind het vooral zielig als ze dan wensen dat je zaak failliet gaat en dat ze er alles aan zullen doen om negatieve reclame te maken. Zelf zijn ze natuurlijk nooit in fout. vooral dat onderdeurtje van een man. Die wou zich extra stoer voordoen om voor de ogen van zijn vrouw "zich niet te laten doen". Op zo een momenten zou ik even terug in de tijd willen om dit opnieuw aan te pakken. Ervaring noemen ze dat zeker. | |
www.bigsoundsystems.be | |
DJefkeStandaard Lid Uit: België Sinds: 27-6-2008 Laatste: 15-5-2019 Berichten: 262 | 26-10-2010 16:08 |
Gelukkig zelf geen ervaring mee. Maar goed, zoals ik al zei, zit ik ook niet in de verhuurbussiness (enkel wat DJ en licht als hobby). In de tijd da tik bijkluste bij een bedrijf ook nooit echt rotte klanten meegemaakt. Wel veel "moeilijke" klanten, maar dat zijn natuurlijk geen rotte klanten. Maar ik heb al wel ervaring met mensen die niet voor rede vatbaar zijn, en bij dat soort mensen maakt het helemaal niet uit of dat zo een dingen op papier staan of niet. | |
RoderickStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-6-2005 Laatste: 29-9-2014 Berichten: 164 | 26-10-2010 20:04 |
Ik heb het ook wel eens gehad inderdaad. Hier wordt een hoop verhuurd en mijn CDJ800 mk1's waren erg intrek vanwege de aantrekkelijke prijs. DJ boos aan de telefoon gehad, gelijk contact gezocht met de klant (dus niet de dj) en de situatie uitgelegd. Bij mij kreeg echt de dj op zijn kop dat hij niets had aangegeven. Vervolgends heb ik een Denon setje langs gebracht. Door de jaren heen heb ik geleerd en handel je dit soort zaken beter af, want er is regelmatig gezeur in de verhuur... | |
Robustsound | |
HugovanmeijerenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-7-2004 Laatste: 19-5-2014 Berichten: 463 | 26-10-2010 22:00 |
DJefke schreef: Algemene voorwaarden dekken je juridisch een beetje in. Gezeur zal je er nooit mee vermijden.Pas als er een meningsverschil ontstaat kun je heel duidelijk zeggen: dit zijn de schriftelijke afspraken en dus kan er geen twijfel meer bestaan over bij wie de fout ligt. De installatie is geleverd zoals beschreven door de klant, de verhuurder kan verder niets doen dan er vanuit gaan dat de door de klant gevraagde apparaat aan zijn of haar doel beantwoord. Groeten Hugo | |
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 27-10-2010 09:51 |
Ik probeer hier ook zo flexibel mogelijk met de algemene voorwaarden om te gaan, maar in conflictsituaties zijn ze toch erg handig... overigens denk ik dat 75% van de klanten de voorwaarden niet eens (geheel) leest, maar dat is dan hun probleem want ze tekenen er uiteraard wel voor. Overigens vind ik het niet dom dat je 20 euro korting hebt gegeven ondanks dat de fout niet bij jou lag. Als de klant eenmaal wat bedaard is zullen ze misschien zelf ook wel inzien dat zij fout waren en dan vinden ze het alleen maar netjes dat je ze toch tegemoet gekomen bent. Als zo'n klant echter met een zeer negatief gevoel terugkijkt op de samenwerking zal hij tegen iedereen die het maar horen wil vertellen zeker geen zaken met jou te doen, en dat kost op termijn natuurlijk veel meer. | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
BSSStandaard Lid Uit: België Sinds: 30-10-2009 Laatste: 23-5-2023 Berichten: 625 | 27-10-2010 11:25 |
als de enige manier om dat negatief gevoel tegen te gaan is dat ze de helft van het bedrag terug willen vind ik dat toch wat te ver gaan. Ze worden ook boos zodra je niet onmiddellijk ingaat op hun "voorstel", ook al geven ze toe dat het materiaal wel werkte zoals het hoorde. Wat ze mij verweten was dat ik hun niet had verteld dat het ding geen MP3's afspeelt (ze wisten ook niet dat hun DJ met mp3's draait) en dat ik hun de avond van het feest in de steek gelaten heb. Tja helaas, ik had niets anders meer in huis. Anders had ik het graag netjes opgelost. Bovendien stond de apparatuur al 6 uur opgesteld. De vrouw was bedaard na mijn "compensatie". De man echter niet. Achja, niets aan te doen. Ik moet nu ook niet met mijn voeten laten spelen om de klant tevreden te stellen vind ik. Verder vond ik het een principekwestie. Als ik zeg ok je krijgt de helft, lijkt het alsof ik toegeef dat de fout bij mij ligt. Het onbeleefde karakter van het gesprek deed er ook geen goed aan om tot een consensus te komen. | |
www.bigsoundsystems.be | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 27-10-2010 11:34 |
ik ben met je eens dat je zo min mogelijk geld moet terug geven. Beter een tegoedbon/afspraak voor een volgend feest. Dan krijg je de kans om het om te zetten in iets positiefs. Wat je ook teruggeeft, het is nooit genoeg. En als men negatief is, blijft men negatief. Geld maakt de mensen niet ineees positief. Zelfs al geef je alles terug, zullen ze toch zeggen of denken: zie je wel, we hadden gelijk, die gozer doet het niet goed. En idd als je in discussie moet, ga altijd met de opdrachtgever in discussie, niet met de gebruiker! | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 27-10-2010 16:29 |
Momenteel sta ik te wachten tot een banner helemaal netjes strak zit, waar vervolgens een plasma tegen aan mag komen.. daar sta ik nu zo'n 2 uur op t wachten.. Niet hard werken maar ja anders was ik 2 uur eerder thuis! | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 27-10-2010 16:57 |
Ik stuur weleens een cadeaubon op als mensen niet helemaal tevreden zijn, gewoon een VVV irischeque ofzo, met een leuke brief erbij. Zoiets simpels doet vaak wonderen. Een tegoedbon of korting voor een volgend feest werkt niet echt bij particuliere klanten, de volgende keer dat die een feestje hebben waar ze een dj voor nodig hebben kan goed jaren duren. Voor zakelijke klanten is dit natuurlijk wel een prima oplossing. Aan de andere kant, als de fout niet bij mij ligt (zoals in dit geval) geef ik in principe ook geen geld terug, zeker niet als ze zo aggresief reageren... @ Watje, die uren zouden bij mij toch doorberekend worden... | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com |