Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 176 van 250)
Moderator(s): Dré
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
25-10-2010 09:50
Ach ze mogen blij zijn dat ze 20 euro gekregen hebben want de oorzaak lag niet eens bij mij. Zij moeten regelen en bespreken wat ze nodig hebben, en als dat duidelijk is kunnen ze bij mij de juiste apparatuur huren. Het is niet aan mij om op alle grillen van een klant preventief een antwoord te hebben.
Als de cd-spelers het nu echt begeven hadden kregen ze natuurlijk mooi hun geld terug. Als ze dingen verwachten die ze niet gevraagd hebben is het een andere zaak.

Dat jij het netjes kan oplossen is natuurlijk mooi. Je zal ook vast wel een groter verhuurassortiment dan mij hebben.

Ze spraken trouwens van "gekopieerde" cd's die niet afspeelden. Terwijl die echt wel afgespeeld werden. De DJ vergat aan de telefoon te zeggen dat het om mp3's ging.

als je een microgolfoven met grillfunctie zoekt, en in de winkel zie je een model zonder functie staan, dan ga je achteraf toch ook niet reclameren dat het er niet op zit? Hoewel er wel modellen zijn waar het er wel op zit.

Nuja, een beetje een discussie zonder einde natuurlijk.
www.bigsoundsystems.be
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 31-10-2024
25-10-2010 10:14

BSS schreef:

mwah het is toch de 1e keer in 2 jaar dat ik dit tegenkom hoor.
30 jaar geleden kwam je ook nog maar af en toe tegen dat men cd had,
toen draaiden we alles van vinyl, en cassettes......
Die vergelijking slaat nergens op. Er is expliciet om cd gevraagd. Trouwens erg knap als ze 30 jaar geleden al met cd aan kwamen zetten laugh :D

Meneer DJ had duidelijk aan moeten geven dat hij met mp3 cd's draait. Zelfs na telefonisch contact werd dat niet duidelijk!

Les die BSS heeft geleerd (en alle lezers) is dat hij de volgende keer door zal vragen wanneer er weer een slaapkamer-DJ op komt draven.
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
BSSStandaard Lid
25-10-2010 11:31
Als iedereen dan even 20 euro wil overmaken?
Dank!

;)
www.bigsoundsystems.be
DJefkeStandaard Lid
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
25-10-2010 11:49
Natuurlijk ligt de fout voor 200% bij de opdrachtgever. Dat bestelt maar at random een DJ en een installatie zonder even af te checken wat de DJ eigenlijk nodig heeft. BSS heeft geleverd wat er gevraagd is. Als dan achteraf blijkt dat de DJ geen platen of CD's heeft en enkel platen, tja.
Ik verhuur zelf wel geen los licht/geluid (en ben ook neit van plan dit ooit te gaan doen), maar ik heb wel een tijdje bijgeklust bij een lokale verhuurder. En daar was het ook jammer maar helaas als er iets niet klopte door een fout van de opdrachtgever of DJ van de opdrachtgever.
Wel was klant altijd koning. Dus bv aankomen op een locatie, alles opstellen, en dan de klant "tgoh, is er geen spiegelbol bij? Ik ging er van uit van wel." "Die is niet gevraagd geweest." "Ik zou het toch heel leuk vnden." Tja, dan komt die spiegelbol alsnog (zolang de klant er maar voor betaalt). Ook gingen we ook altijd langs als er gebeld werd dat er iets niet meer zou werken (meestal de DJ die op een verkeerd knopje had geduwd). Maar goed, ik neem aan dat de tarieven wel een pak lager liggen als je setjes weg zet met JB Systems in ;) Die extra service zit natuurlijk wel mee ingecalculeerd in de prijs.
BSSStandaard Lid
25-10-2010 13:22
Natuurlijk ga ik ter plaatste als er problemen zijn (indien het mijn schuld is, bv kabeltje vergeten meegeven ofzo doe ik dat gratis, indien hun schuld tegen de transportkosten, dit vermeld ik op voorhand, ze kunnen immers vragen om levering maar sommige mensen beweren dat ze het allemaal zelf kunnen :-) ) maar ze vertellen mij dat het met hun cd's wel werkt. Nuja dan is het vrij duidelijk dat ik daar niet veel kan doen. Het doet namelijk wat het moet doen en ik kan het niet omtoveren dat ie plots mp3's speelt.

Ik zet trouwens normaal rodec/pioneer setje weg hoor, maar als ik 2 verhuren op 1 avond heb wordt dus het JB setje ingezet (tegen een lager prijsje).
www.bigsoundsystems.be
Malle PietjeStandaard Lid
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 9-10-2024
25-10-2010 13:39

BSS schreef:

Ik zet trouwens normaal rodec/pioneer setje weg hoor, maar als ik 2 verhuren op 1 avond heb wordt dus het JB setje ingezet (tegen een lager prijsje).
Niet relevant, je hebt gedaan wat je gevraagd werd; leveren van een werkende cd speler.

Je had, als ervaren man, kunnen doorvragen of het Mp3's waren, maar grote kans dat de klant het antwoord ook niet weet.
Dat heb je nu eenmaal met amateurs.
Als je diesel in een bezine-auto gooit doet ie het ook niet.
Een hond drogen in de magnetron gaat ook niet helemaal goed.
En zo kan je overal wel op zinspelen, maar JIJ hebt gewoon gedaan wat je moest doen, klaar!

Wel een tip; neem in het vervolg rechtsreeks contact op met de gebruiker (=niet altijd de huurder)dan voorkom je wellicht nog wat in de toekomst wink ;)
Alles komt goed....
RoyStandaard Lid
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
25-10-2010 13:58
En laat de klant vooraf betalen. Je lost de problemen er niet mee op maar je hebt in ieder geval je centen.
Maar dat is MIJN mening...
BSSStandaard Lid
25-10-2010 14:05
Doe ik altijd hoor. Ze waren zo "eerlijk" om te zeggen: als je ons niet op voorhand had laten betalen had je niets gekregen.

Ik ben dus echt nog te soft geweest imo, maar om daar hevig te discussiëren was zinloos.

Maar op zo een moment twijfel je soms zelf nog of je onredelijk bent om gewoon je boeltje in te laden ondanks dat de klant niet tevreden is (door hun eigen schuld uiteraard, maar dat zien ze niet in)

Tja je kan wel beginnen met de dj contacteren, maar hey, zij organiseren het feest, ik lever alleen het gevraagde materiaal.

Ik zou ze het graag op een kalme manier eens uitleggen, enfin, als zij kalm zijn :-) maar ach, op de zoveel keer heb je nu eenmaal een rotte klant. Part of the job.
www.bigsoundsystems.be
HugovanmeijerenStandaard Lid
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
25-10-2010 17:26
Een regeltje als "De Verhuurder gaat er vanuit dat de Huurder bekend is met de
werking van de Apparatuur en dat de door de Huurder bestelde apparatuur beantwoordt aan het doel waarvoor de Apparatuur gehuurd wordt." opgenomen in je Algemene Voorwaarden voorkomt een boel van dit soort gezeur.

Algemene Voorwaarden zijn nooit leuk en in principe ook niet nodig totdat er een keer geëtter komt en dan kun je er naar verwijzen.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-11-2024
25-10-2010 21:49

Eric schreef:

Trouwens erg knap als ze 30 jaar geleden al met cd aan kwamen zetten laugh :D
nah, 28 jaar dan zat ik er niet zover naast.
Ik heb de introductie nog meegemaakt van Philips in de tijd dat ik RTV verkoper was in een winkel in amsterdam.
En dat was 1 jaar voor de officiële introductie in 1983.

Werd in het Okura hotel in Amsterdam gedaan met een grote show met dansmeisjes en een flinke laser vanuit de toneel het publiek in, en ook op een spiegelbol.
Men had toen veel minder regeltjes...

Ook leuk detail, Philips gebruikte voor de demonstratie 802 boxen van Bose met een Philips labeltje op de bril geplakt laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)