Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 175 van 250)
Moderator(s): Dré
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
24-10-2010 16:30
Ik heb weer een minder leuke ervaring achter de rug.
Gisteren ben ik om 14.00 een budget DJ setje voor een verjaardag gaan installeren.
JB talent mixer, JB CD570 dubbelaar, 2x Technics SL1200, V3000 versterker + 2 x APX152 speaker incl levering voor een in mijn ogen niet te dure prijs.
Alles mooi uitgelegd aan de mensen, alles werkt. Klant tevreden.

Krijg 's avonds telefoon:
- de cdspeler doet het niet
Hoezo niet, deze middag deed ie het toch?
- ja met uw cd's wel. Onze DJ heeft gecopieerde cd's.
Dat zou nochtans ook moeten werken hoor. Ik kan u helaas niet helpen want ik heb geen andere cdspelers op voorraad. Ik weet bovendien dat gecopieerde CD's ook werken.
- Ja dan moeten we ergens anders horen..

Ik had geen backup setje staan dus helaas, zo laat krijg ik niets meer geregeld. Bovendien vond ik het vreemd dat het niet werkte, 's middags werkte het wel, en met hun cd's werkte het ook. Alleen met die van de DJ niet.
Ik heb ze dus niet kunnen helpen en ze hebben bij iemand anders een andere set geregeld.

Kom ik daar vanmiddag aan om het op te halen. Staat er een pioneer set met 2x CDJ1000 en een DJM 800.

"Ja meneer, we hebben dit dus moeten bijhuren want uw installatie deed het niet".
Ik steek ondertussen een gecopieerd cd'tje in vol illegale mp3tjes (naar wav omgezet) uit het jaar 2000 ofzo (kwestie van de gemiddelde DJ te simuleren laugh :D )
Hoor mevrouw. Dit speelt perfect af hoor.
Kan het zijn dat uw DJ met MP3 cd's gedraaid heeft.

- Dat weet ik niet, ik ben geen technieker. Hoe gaan we dit oplossen? Ik stel 50/50 voor.
ik: shocked 8O dat denk ik niet. De installatie werkt perfect zoals u het aangevraagd heeft.
- Ja dan had u moeten zeggen dat het niet mogelijk is om MP3's af te spelen.

zucht.. daar krijg ik het van. Ze zijn zo overtuigd van hun gelijk.

-Ja, uw platenspelers hebben we ook niet gebruikt, de DJ had geen platen bij. We hebben eigelijk alleen uw luidsprekers gebruikt, de rest stond hier maar
ik: (binnenin) angry Tja mevrouw, wat u ermee doet kiest u zelf.

Enfin, het gesprek eindigde in "ik zorg er voor dat uw zaakje failliet gaat, gij zijt ne zakkevuller, ik ken veel mensen, uw zaak zal niet lang meer draaien" sad :(

Het is dus mijn schuld dat ze voor 100 euro een andere dj set hebben moeten huren die wel MP3's speelt. sad :( er zijn toch echt domme mensen.

Om de gemoederen te bedaren heb ik ze 20 euro korting gegeven. Achteraf gezien had ik dat beter niet gedaan, maar ik probeer altijd de vrede te bewaren. Jammer genoeg zijn er mensen die niet voor rede vatbaar zijn.

Hoe gaan jullie daar eigenlijk mee om? Blijven jullie koel en zeggen jullie: "de installatie deed perfect wat hij moet doen" of (zoals ik op het einde) "jammer dat je niet tevreden bent, ondanks dat de schuld niet bij mij ligt wil ik een kleine compensatie doen" (die ze achteraf belachelijk vonden eens ze het in hun handen hadden).

Ohja het was mijn schuld want ik heb niet verteld dat het ding geen mp3's afspeelde. Jah, je gras afrijden doet ie ook niet. Ga je daar ook om klagen? shut up :X
Ben nog altijd een beetje verveeld. En een beetje kwaad op mezelf dat ik toch een kleine compensatie gedaan heb ondanks dat de apparatuur perfect werkte sad :(

Ondanks dat de gemoederen verhit raakten (bij hun) ben ik toch steeds kalm en beleefd gebleven. Hierboven staat uiteraard een verkorte versie :)
www.bigsoundsystems.be
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
24-10-2010 18:20
Zeikers. Je verlies nemen en hopen dat de volgende klant wel redelijk is. Daarbij mogen ze blij zijn dat een cdj-setje maar 100.- kostte.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
24-10-2010 19:49
die mensen zijn geen zeikers,
die mensen hebben er geen verstand van, en hun feest liep in het honderd.
Waarvoor ze een oplossing hebben gezocht.

Wat is nu je lering sneaky :V ???

Ik verkoop tegenwoordig aan kerken en crematoria alleen cd spelers welke ook mp3 kunnen afspelen.
Precies om die reden.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BSSStandaard Lid
24-10-2010 19:55
Als ze aan mij vragen voor cd-spelers vind ik niet dat ze moeten klagen als die geen mp3's speelt.
Die mensen hebben er idd geen verstand van.
Een volgende keer vermeld ik dat de budgetsetjes geen mp3 ondersteunen, maar dat keurt hun gedrag niet goed hé.
www.bigsoundsystems.be
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
24-10-2010 19:56

Tom schreef:

die mensen zijn geen zeikers,
die mensen hebben er geen verstand van, en hun feest liep in het honderd.
Waarvoor ze een oplossing hebben gezocht.

Wat is nu je lering sneaky :V ???
Wat een onzin. Men huurt een CD-speler, geen MP3-speler. Mocht men specificaties willen hebben kan men dat vooraf krijgen, maar als je een CD-speler huurt krijg je dat. Niks meer, niks minder.
Ik verkoop tegenwoordig aan kerken en crematoria alleen cd spelers welke ook mp3 kunnen afspelen.
Precies om die reden.
Dat is iets heel anders dan een klant die voor een simpel verjaardags-achtig feestje een CD(!!!!!) speler huurt.
Light Image
Daniel-soundStandaard Lid
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
24-10-2010 20:21
Ene kant heb ik zoiets van,
Tsja, JIJ hebt dat setje bijgehuurd.. prima.. mocht je enige vergoeding hebben gewild had daar van te voren aan de telefoon wat van gezegd.
En wat Jeroen zegt, je huurt CD spelers, geen MP3 spelers..

Maar natuurlijk wel de vrede proberen te bewaren, als iemand echter tegen mij begint dat ik een zakkenvuller ben gaat die evt. tegemoetkoming direct mijn zak weer in..
Vind dat je het erg netjes opgelost hebt opzich. Ik had die 20 euro niet meer terug gedaan ;-))

Even voor de duidelijkheid ( voordat iedereen denkt dat ik een onmogelijk persoon ben.. ( waar ze enigzins vast gelijk in zullen hebben ;-))
Er is bij mij van alles mogelijk, mits normaal in een normaal overleg..
If it ain't Dutch it ain't much...
Malle PietjeStandaard Lid
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 9-10-2024
24-10-2010 21:45
Ook erg "in" tegenwoordig: muziek afspelen rechtsreeks van Youtube, dus internetverbinding nodig..... maar die is er toevallig niet.
Weg 6 x gerepeteerde act voor een bruiloft :-)

En dan de redding, een dj met 'transploft-dongle'.
Nog geen nummer gedraait en ze prijzen je al de hemel in wink ;)
Alles komt goed....
TomVIP Lid
24-10-2010 22:24

Daniel-sound schreef:

En wat Jeroen zegt, je huurt CD spelers, geen MP3 spelers..
Tja, het is maar hoe je het bekijkt.
Zwart wit gesproken heb je gelijk dat een "normale cd" iets anders is dan een cd met mp3.
Maar MP3 staat toch ook op een cd? wink ;)

Als je bij het verhuren al door hebt dat de klant er weinig kaas van gegeten heeft,
en dat jij niet de dj mag leveren omdat men goedkoper uit wil zijn,
waar denk je dan dat de muziek vanaf gaat komen?

Kleine Jantje zit zich al drie dagen rot te downloaden, en branden.
Het is natuurlijk makkelijker en goedkoper om 80 nummer op 1 cd te branden....
Dus waar denk je dat in gebrand word? sneaky :V
4 cd's met wav of 1 cd met mpr?

Mijn klanten zijn altijd heel blij als ik ze op de mp3 mogelijkheid wijs, ze hebben er zelf zelden aan gedacht.
Je moet bij zulke dingen altijd vanuit de klant denken, niet vanuit jezelf.

En mp3 is nu al een aardige standaard aan het worden, kijk nu simpelweg maar eens naar de gemiddelde pro-cd-speler,
het is haast raar als je er geen mp3 op kan spelen vanaf een cd.
Sterker nog, het wordt al raar als je er niet eens een usb stick in kan stoppen laugh :D

Ik maak tegenwoordig al regelmatig mee dat ze er vanuit gaan dat ze de USB stick ergens in kunnen stoppen met het gerepeteerde stukje voor de bruiloft uit te voeren.
En op mp3 gebrande cd's zijn eerder regel dan uitzondering.
BSSStandaard Lid
25-10-2010 08:31
mwah het is toch de 1e keer in 2 jaar dat ik dit tegenkom hoor.
Mij lijkt het dat mp3's op cd een stap is die overgeslagen wordt.
Ofwel draaien ze met gewone cd's (al dan niet gecopieerd) ofwel rechtstreeks vanaf de laptop.

Als je er een dvd insteekt werkt het ook niet. Moet je dat dan ook tegen je klanten zeggen? Divx kan je ook op een cd-rom zetten. Dat speelt ook niet af.
Het is natuurlijk beter om vanuit de klant te denken, maar dat wil niet zeggen als je het niet doet, dat jij verantwoordelijk bent voor het al dan niet mislukken van het feest?

Als ik een mailtje binnenkrijg: we zoeken 2 cdspelers, 2 platenspelers en 2 boxen. Wel, dat is dan het geen wat ze krijgen bij mij. In eerste instantie krijgen ze pioneers (met mp3 mogelijkheid), maar als die reeds verhuurd zijn krijgen ze het backup setje tegen lager tarief wat ik ook vermeld uiteraard.

En je kan toch niet ontkennen dat het arrogant en onbeleefd is van die mensen om te dreigen en te schelden omdat de dj zijn mp3 cd's niet afspeelden. Dat stoort me nog het meeste van al. Ze zijn er echt van overtuigd dat ik hun geld zou moeten teruggeven, omdat zij met mp3's afkomen, zonder dit aan mij door te geven. De installatie stond al 6 uur lang in hun garage. Dan hadden ze toch evengoed al eens kunnen proberen. Dan kon er op een redelijke manier naar een oplossing gezocht worden.

Het lijkt mij eerder een zaak van de afspraken met de DJ en wat zijn requirements zijn.
www.bigsoundsystems.be
TomVIP Lid
25-10-2010 09:26

BSS schreef:

mwah het is toch de 1e keer in 2 jaar dat ik dit tegenkom hoor.
30 jaar geleden kwam je ook nog maar af en toe tegen dat men cd had,
toen draaiden we alles van vinyl, en cassettes......
En je kan toch niet ontkennen dat het arrogant en onbeleefd is van die mensen om te dreigen en te schelden omdat de dj zijn mp3 cd's niet afspeelden.
Dat mensen gaan schelden, is natuurlijk niet zo netjes.
Maar het gaat me erom dat je nu weet dat dit kan gebeuren, en dat je daar je leergeld mee betaald heb voor slechts 20 euro, vind ik goedkoop wink ;)
Het lijkt mij eerder een zaak van de afspraken met de DJ en wat zijn requirements zijn.
Laatst nog bij een verhuur, 2 tt1200's neergezet voor een vaste klant die in de veronderstelling was dat een extra ingehuurde pro dj op vinyl draaide,
bleek de DJ alleen op cd's te spelen, en dat deed hij best goed wink ;)
Zoiets los ik coulant op, dan houd je je klant te vriend.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)