Forum > Geluid

Behringer Ultradrive Pro DCX2496, iemand al ervaring mee?

(208 reacties. Pagina 16 van 21)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
12-12-2005 10:55

Webbie schreef:

Hallo,

Ik heb nu al weer een tijdje de DCX-2496, en ben er tevreden over.

Alleen heb ik nu regelmatig dat het signaal helemaal wegvalt van kanaal "A" van de DCX, na wat draaien aan de gain (dus even wat "oversturen) van mijn RM-6 springt het signaal weer naar een normaal volume.
Dit duidt op een slecht contact ergens in je combinatie. Alle kabels (met name de ZELF gesoleerde kabels) even goed nalopen en desnoods loshalen, weer vastzetten en mogelijk even omwisselen. Ook proberen uit te sluiten dat het probleem niet elders zit (bijvoorbeeld in de RM-6).

Ik heb nog geen enkele DXC-2496 terug gekregen (afkloppen natuurlijk) dus een structurele fout in het apparaat is het volgens mij niet.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
14-12-2005 00:08
Hallo Dre,

Bedankt voor je post.

Sorry voor de late reactie, ben momenteel erg druk met een paar netwerken die eventjes voor het einde van het jaar nog moeten worden omgezet. Gelukkig kan ik veel vanaf thuis doen (leve de "Remote Desktop").

Eergisteren heb ik de DCX een softwarematige reset gegeven (aanzetten met de 2 "page" knoppen ingedrukt), en tot nu toe nog geen probleem gehad. Het lijkt me sterk dat dit het probleem heeft oplost, maar zoals eerder gezegd tot nu toe geen problemen.

Ik hou je (jullie) op de hoogte.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
31-12-2005 23:03
Hallo Dre,

Inmiddels al weer een paar weken geleden dat ik sprak over het uitvallen van een kanaal van de DCX. Ik hoopte na de reset van de DCX er vanaf te zijn. Maar helaas valt hij af en toe nog steeds weg, of komt bij het aanzetten het LinkerKanaal helemaal niet op.

Ik heb het volgende gecontroleerd:

- alle labels nagelopen en omgewisseld tussen Links en Rechts, en van apparaat tot apparaat.
- steeds blijft het Linker ingangssignaal (Ingang "A" op de DCX) problemen geven, zelfs als ik de kabels wissel als hij hapert, blijft de storing op het Linkerkanaal zitten van de DCX. Ben er dus zeker van dat het aan de DCX Linker IngangsKanaal zit.
- het zelfde kanaal ("A") geeft ook steeds een inschakelpiek op de ingangs-VU-meter

Zit er dus niets anders op om hem naar je op te sturen. Hoelang ben ik hem kwijt? En kijk je er zelf ook nog naar?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Jerre2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2005
Laatste: 30-3-2016
Berichten: 157
1-1-2006 12:18
Als je garantie al verlopen is, kijk dan eens even eerst naar die flatkabel. 9 vd 10 zit daa rhet probleem ook wink ;)
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
15-1-2006 14:09
Hallo,

Vorige week Dre aan de lijn gehad en kan/kon de DCX naar hem opsturen. Helaas blijkt uit de papieren dat er maar een jaar garantie op zit. Als hij daadwerkelijk opgestuurd moet worden naar Behringer kan/kon het wel even duren voordat hij terug is.

Daarom besloten om toch zelf even in het kastje te kijken, en alle connectors even aan te drukken. Alle connectors zijn verzegeld met siliconenkit (heb ik ook netjes laten zitten). Alleen heb ik een IC (als ik het zo goed zeg) een stuk dieper in het "voetje" kunnen drukken.

Tijdens het in en uitbouwen van de DCX merkte ik wel dat de "A-ingang" (de ingang die problemen geeft/gaf) wat "ruimer" is als je er een XLR-stekker er insteekt.
Ik vermoed dat het af en toe weg vallen van het signaal toch met de XLR-verbindingen heeft te maken. De kabels die ik gebruik zijn allen van DAP (met DAP-pluggen).

Zou het gebruik van Neutrik XLR's een betere elektrische verbinding tot het gevolg hebben?
M.a.w. passen de XLR's van Neutrik "strakker" in een XLR-chassisdeel van de DCX, dus een betere contact maken?

(inmiddels draait de DCX bijna een week probleemloos)

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
15-1-2006 20:18
Hallo Contour,

Contour schreef:

Grote kans dat je de uitgangscondensatoren gewoon kunt overbruggen met een stukje draad met als resultaat een merkbaar betere geluidskwaliteit. Ik heb dit gedaan op mijn DCX met succes en (tot nu toe, dat is ongeveer 3 maanden) geen nadelige gevolgen. Hangt natuurlijk van je versterkers af of deze tweak toelaatbaar is.

MVG Contour
Bedoel je die condensatoren die dicht tegen de uitgangspluggen (een voor elke uitgang) gesoldeerd zijn?
Je zegt dat het overbruggen van de condensatoren een betere geluidskwaliteit geeft.
Wat moet ik me daar bij voorstellen? Mindervervorming, diepere bassen en/of transparantere hoge tonen?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
15-1-2006 22:15
Hallo,

Ik in de monoloog.. laugh :D

Hier nog een paar foto's van de DCX-2496 (binnenkant):

- Aansluitingen flatcables.
- Eprom en CPU.
- SHARC CPU.
- Power Supply.
- Signal INputs "A" en "B".
- Phantom power supply (INput "C").
- Signal OUTputs.

Misschien wel handig voor de mensen die de Behringer in een vaste installatie hebben, door deze oplossing (verloopje RS232 => UTP) kun je gewoon over een UTP netwerk je DCX beheren/instellen. Let er wel op dat de UTP niet over switches/routers/bridges e.d. mag lopen, omdat dit een serieel signaal is. Je hebt dus per installatie 2 x het verloopje nodig.

De route is dus:
DCX-2496 (RS232 poort) => verloopje => UTP Cat5 cable => verloopje => seriele poort pc.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
16-1-2006 01:06

Webbie schreef:

Hallo,

Ik in de monoloog.. laugh :D
laugh :D
Tijdens het in en uitbouwen van de DCX merkte ik wel dat de "A-ingang" (de ingang die problemen geeft/gaf) wat "ruimer" is als je er een XLR-stekker er insteekt.
Zou inderdaad kunnen dat een dap wat losser zit.
Normalerwijs geven nieuwe neutrik pluggen geen probleem
Eventueel uit te proberen als het "probleem" nogmaals voorkomt.
Het "probleem" klonk als een slecht contact, mede doordat hij bij hoog volume het ineens wel begon te doen.
Andere optie is, als de klacht voorkomt plug A een beetje heen en weer bewegen.

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 9491
16-1-2006 11:36
het lijkt wel of die flatkabel rechtsboven in, scheef in zijn klemmen zit.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 540
16-1-2006 12:46
Ik ben al ettelijke malen problemen tegengekomen met de flatcable connectoren in behringer apparatuur, vooral de MX-series mixers. Vaak zijn de persconnectoren niet volledig dichtgeperst waardoor enkele aders amper contact maken in snij-klem contacten. Deze kun je proberen met een grote tang met platte bekken fatsoenlijk dichtknijpen.(b.v. waterpomptang met 2 blokjes gefreesd alu 50x10x10 dwars op de bekken gemonteerd). Zowel bij de stekker-versie alsook bij de soldeerversie van deze connectoren ben ik dit probleem (nouja, eerder productiefout) al meermaals tegengekomen. Wellicht is dit bij jouw ook het geval.

Mocht dit ook nog niet baten, dan eventueel de hele flatcable bekabeling even vervangen door deugdelijker spul (AMP o.i.d., en aanpersen met een professionele tang).

Groet,

Joost

Terug naar forum Reageer (zonder quote)