Forum > Geluid

Behringer Ultradrive Pro DCX2496, iemand al ervaring mee?

(208 reacties. Pagina 1 van 21)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 13-10-2024
4-4-2004 19:05
Hallo,

Alweer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest.

Ik heb een tijdje terug info gevraagd aan Dré (en netjes gekregen) betreffende een aktieve cross-over nml. de Behringer CX-2310. Daar ik meestal niet over een dag ijs ga heb ik de aanschaf tot nu toe even uitgesteld.

Maar tijdens het browsen op de site hier bij de Behringer produkten, kwam ik de Ultradrive Pro DCX2496 tegen. Zo ver ik kan zien kan ik met dit apparaat een stuk meer als de CX-2310. De gebruikers toepassingen/mogelijkheden lijken mij een stuk uitgebreider (dat zal ook wel het prijskaartje verklaren..... happy :) )

De handleiding heb ik al door zitten spitten, en zo te zien zit daar alles op wat ik wil.

Nu ben ik op zoek naar gebruikers-ervaringen en/of iedereen die over dit apparaat iets zinvols kan zeggen. Ik zit serieus over de Ultra drive te denken om aan te schaffen.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
10-1-2005 21:51
Hallo,

Sorry, voor het behoorlijk kicken van dit topic.

Maar ik heb vandaag een Tehringer DCX2496 van een kennis te leen gekregen om hem uit te proberen. Dit in verband met de aanschaf van dit apparaat of een goede grafische EQ.

Iemand met dit apparaat ervaring?

Tot nu toe vind ik de geluids-kwaliteit een beetje tegenvallen, zonder de DSP klinkt het nog steeds beter.

Nu moet ik wel bekennen dat ik echt een leek ben, en misschien wel te veel heb ingesteld. Iemand suggesties waar ik moet beginnen met dit apparaat?

Situatie is nu zo:

- Numark RM-6: EQ op 0
- DCX2496: ingesteld op 2 x 3 speakers (full range), dus elke utigang krijgt het volledig signaal. Minimale EQ. De rest nog niet ingesteld (Dyn. EQ, limiter, delay e.d.)
- Crest CPX-900: 40Hz hoogaf filter uit.
- Speakers Peavey SP1 nog zonder tweeters (Piëzo-prallen).

Alle hulp is welkom.

Greetz Webbie..
These go to Eleven ...
ArjankippensStandaard Lid
Sinds: 1-12-2003
Laatste: 20-2-2013
10-1-2005 22:06
Ik ben ook geintereseerd in dit apparaat. Hoezo valt de geluidskwaliteit tegen?
WebbieStandaard Lid
10-1-2005 22:16
Hallo,

arjankippens schreef:

Ik ben ook geintereseerd in dit apparaat. Hoezo valt de geluidskwaliteit tegen?
De dynamiek die ik met de de simpele EQ (3 bands) van mijn RM-6 er wel in krijg, en nog niet met Tehringer. Het klinkt matter dan alléén met de RM-6.

De Tehringer heeft ook nog het nadeel, als je de instellingen wijzigt tijdens het afspelen het geluid even een fractie van een seconde weg is. Misschien is het een software probleem, maar ik denk dat het meer te maken heeft met de hardware (te krap bemeten CPU). Maar ja als dat het enigste blijkt te zijn, dan kan ik daar wel mee leven, maar lastig is het wel. En ik kan me voorstellen dat als je aan het draaien bent, het een beetje lullig is als de muziek even wegvalt.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
11-1-2005 11:02
Ik heb zelf geen ervaringen met deze speakerprocessor, en mijn vertrouwen in Behringer is ook niet groot genoeg om zo'n belangrijke schakel van dit merk aan te schaffen.

Het enige dat ik ervan heb gehoord is dat je redelijk snel tegen de grenzen van de DSP aanloopt. Met andere woorden: als je teveel filters e.d. gebruikt kan het apparaat dat niet aan.

Dat gezegd hebbende: het resultaat van een digitale processor hangt natuurlijk volledig af van de instellingen. De Driverack processors van dbx helpen je hierbij door middel van een wizard die je door het proces heenloodst. Hoe dit bij Behringer werkt weet ik niet. Maar het lijkt erop dat jouw DCX op dit moment nog wel wat "finetuning" kan gebruiken.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
11-1-2005 12:18
Heb 2 van deze dingen nu al een dik jaar in mijn ampracken zitten en nog nooit problemen mee gehad.Ze doen wat ze moeten, en geluidskwaliteit zeker geen klagen over.Ik vind ze zelfs makkelijker in te stellen als een driverack (deze geeft ook een irritante knak als je ze aan of uit zet).

het wegvallen van het geluid bij veranderen van settings kan je blijkbaar verhelpen door de laatste nieuwe software te downloaden.Heb het zelf nog niet gedaan, vind het niet echt storend.
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
11-1-2005 12:29

davy gabriels schreef:

driverack (deze geeft ook een irritante knak als je ze aan of uit zet).
Dat geldt alleen voor de goedkoopste Driverack (de Driverack PA), die overigens natuurlijk qua prijs wel het dichtst bij de Behringer ligt. Alle andere Driveracks hebben netjes relais aan boord. Bovendien moet je natuurlijk (relais of niet) *altijd* eerst je versterkers uitzetten en daarna pas je processor, mixer e.d.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
11-1-2005 12:36
Dat geldt alleen voor de goedkoopste Driverack (de Driverack PA), die overigens natuurlijk qua prijs wel het dichtst bij de Behringer ligt. Alle andere Driveracks hebben netjes relais aan boord. Bovendien moet je natuurlijk (relais of niet) *altijd* eerst je versterkers uitzetten en daarna pas je processor, mixer e.d.
Driverack PA is nog altijd een heel stuk duurder als de behringer.
En ja natuurlijk zet ik eerst de controller aan en dan de amps. Maar wat als de spanning uitvalt en die wordt terug opgezet, dan krijg je wel een lekkere harde knal die je hogetoondrivers eruit kan knallen!
ImcoStandaard Lid
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 22-11-2024
11-1-2005 12:44
Bij een normale installatie valt de spanning niet zomaar uit. En als de spanning al uit gevallen is, dan zorg je uiteraard ervoor dat je alles eerst uit hebt staan voordat je de zekering erweer inzet. Als je alles aan hebt staan en je schakelt de stoom weer in, heb je zelfs kans dat de zekering erweer uitklapt door de enorme inschakelpiek (afhankelijk van hoeveelheid apparatuur m.n. versterkers). Dus in principe is dat relais nog helemaal niet nodig als je alles goed doet.
Dance the night away!
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
11-1-2005 12:47

Imcowelter schreef:

Bij een normale installatie valt de spanning niet zomaar uit.
Gebeurt in Nederland toch echt eens per jaar (bij ons betrouwbare net). MAAR we zitten ook wel eens in een situatie waar we gebruik moeten maken van een aggregaat. Ook gebeurt het wel eens dat iemand denkt "goh, die rode stekker kan er wel uit". Oftewel... Er zijn, zeker "in het veld" wel degelijk omstandigheden waarbij de "plop" van de DRPA als zeer storend kan worden ervaren (en zelfs een potentieel gevaar kan zijn voor je speakers). DBX had hier beter over na moeten denken (en hebben dat gelukkig ook gedaan bij de opvolger)!
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)