Forum > Algemeen Forum

Gezocht: Sparring partner # DTV

(211 reacties. Pagina 16 van 22)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
27-12-2013 20:23
2 x bewerkt. Laatst door Tom op 27-12-2013 20:36
goed netwerken, doe je niet alleen om direct klanten te scoren.
Netwerken gaat alle kanten uit, en dat is lang niet altijd om direct klanten te benaderen op een nieuwjaars party.
Daar blijf ik verre van, want dan ligt het er allemaal zo dik op dat je met maar een doel daar aanwezig bent, bleh bleh, not my style.
Sterker nog 90% van mijn manier van netwerken is indirect.
Ik noem het al lang geen netwerken meer, ik noem het gewoon effe kletsen happy :)

Maar ik netwerk wel overal, zelfs als ik de hond uitlaat maak ik graag een praatje,
maar ook als ik in een winkel ben, op straat, op feestjes van familie, bij klanten waar ook weer allerlei mensen rondlopen, enz.
Bij die praatjes komt al snel aan bod wat iemand voor werk doet. Op die manier ben ik al indirect al heel wat keer met een of ander bestuurslid in verbinding gesteld, en hup dan komen we toch even helemaal vrijblijvend langs om te komen kijken?

Ook een leuke voor entre aan de telefoon of in de mail om ergens binnen te komen:
Ik kom wel even bij u langs; als het een klein probleempjes is, los ik het gratis voor u op......

En dan hoor ik jou meteen zeggen:
"ja als ik alles voor niets ga doen......"

Enfin, dat is mijn manier, en ik leef er al meer dan 30 jaar mee wink ;)

IK lees nu net dit nog:

Frank76 schreef:

Als ik het niet ga redden als ondernemer, dan gaat dat zeker niet liggen aan mijn inzet, houding, kwaliteit of werk, maar vooral aan de zeer belabberde markt.
Ooooooooooh, dus daar komt het door..... shut up :X
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
AudaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2013
Laatste: 8-6-2021
27-12-2013 20:30
Wat een mooie, ontroerende en keiharde meningen weer op de man gespeeld.
Zie je! Je doet het weer!! Moet je het dringend eens met je psychiater over hebben. Ik wil helemaal niet de man spelen maar je neemt weer alles pers. op terwijl ik en vele anderen dit niet zo bedoelen. Dit zijn ook kenmerken van depressie...
Betreffende mijn site... maar ook van een goeie site die zelden bezocht wordt haal je geen klanten.
Ik denk ook dat je met een andere perfecte site je omzet niet spectaculair zal stijgen. Steek daar je geld maar niet in...
Als ik het niet ga redden als ondernemer, dan gaat dat zeker niet liggen aan mijn inzet, houding, kwaliteit of werk, maar vooral aan de zeer belabberde markt.
Dit is perfekt wat ik je duidelijk wilde maken. Je kan zo goed zijn als je wil maar als de markt er niet voor is... Maar dan moet je er ook geen verdere tijd en geld insteken maar het laten rusten en je met andere (rendabele) zaken bezig houden.

Kijk, ik heb een BVBA die aankoop,renovatie en verkoop doet van resid woningen. Ik heb daar in het verleden mooi geld mee verdient maar heb nu nog enkele panden te koop staan en als die verkocht zijn stop ik er ook een tijd mee en ga eens goed op reis. Zeker voor enkele maanden, misschien zelfs wereldreis, geld heb ik dan toch genoeg... Komt gewoon omdat die markt voor die dingen niet goed meer is. Heb wel nog geen gezin en ben nog alleen (bewuste keuze) , dan kan je dit nog permiteren
Als één van de weinigen terwijl de massa zich iedere dag naar zijn werk kan sloffen. Dit zijn keuzes die je maakt...
If you can't beat them join them...
VrijeVogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2013
Laatste: 13-1-2022
27-12-2013 21:10

YourLiVe schreef:

Je kunt niet eens een tweede eenmanszaak inschrijven bij de KvK, zie de site. Je kunt wel meerdere handelsnamen inschrijven bij de KvK onder hetzelfde nummer.
Correct, daar doelde ik ook op met inschrijven bij de KvK, allicht niet helemaal duidelijk geweest.

Frank76 schreef:

Dat is nogal een behoorlijke nuance, een extra handelsnaam. KvK nummer zal dan identiek blijven neem ik aan.
Dat is precies wat ik ook ga doen. Een extra inschrijving geeft namelijk een tweede BTW nummer (ook zonder BV) en ook verplichtingen voor een tweede administratie etc. Vandaar een beheersconstructie.
Incorrect, je kan een tweede BTW nummer aanvragen als je dat wil bij de belastingdienst. Het is niet verplicht, zie eerder post hierboven. Herhaling: Eén BTW nummer maakt het alleen makkelijker, want je hebt geen extra boekhouding nodig, hoogstens voor jezelf een staat van inkomsten uit welke bron om later conclusies te kunnen trekken uit welke tak je meer inkomsten haalt.
Gr Evert M
Eddy wallyStandaard Lid
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
30-12-2013 08:36

Jake schreef:

ik ben 1 jaar geleden mijn vaste job verloren en gelukkig mocht ik terwijl ik geniet van een uitkering ook mijn bijberoep als dj blijven verder uitoefenen wat niet iedereen mag.
Dat moet je mij maar eens uitleggen,bij mijn weten kan een werkloosheidsuitkering nooit gecombineerd worden met een zelfstandige aktiviteit behalve enkele sektoren waar men dan wel een gedeelte van zijn uitkering moet laten vallen.Hier valt amusementsektor en Horeca al zeker niet onder.
Frank76Standaard Lid
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 21-11-2024
30-12-2013 08:57
In Nederland kan (of kon) dit wel, mits je zelfstandige activiteiten reeds liepen gedurende je arbeidscontract en voor nooit meer dan een x aantal uren. Je kan immers niet 40 uur ondernemen naast 40 uur werken, dat houd niemand lang vol.
Vaak ben je voor de belastingdienst overigens geen ondernemer als je ook al in loondienst werkt. Je komt lastig aan de 1225 uur per jaar naast je 40 urige baan.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
VrijeVogelStandaard Lid
30-12-2013 09:55
Ik heb ook in de situatie gezeten dat ik een eenmanszaak naast mijn werk had. Naast mijn fulltime ww mocht ik nog 20 uur als zelfstandige werken. Alles boven de 20uur zou van mijn ww afgaan...
Gr Evert M
JakeStandaard Lid
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
30-12-2013 11:07

eddy wally schreef:

Jake schreef:

ik ben 1 jaar geleden mijn vaste job verloren en gelukkig mocht ik terwijl ik geniet van een uitkering ook mijn bijberoep als dj blijven verder uitoefenen wat niet iedereen mag.
Dat moet je mij maar eens uitleggen,bij mijn weten kan een werkloosheidsuitkering nooit gecombineerd worden met een zelfstandige aktiviteit behalve enkele sektoren waar men dan wel een gedeelte van zijn uitkering moet laten vallen.Hier valt amusementsektor en Horeca al zeker niet onder.
Het is de RVA die beslist of iemand zijn bijberoep mag verder doen of niet, ze bekijken hoe je je job hebt verloren, als het niet door je eigen schuld is dan maak je kans om je bijberoep verder te mogen doen maar dat hangt van stad tot stad af en wie aan de andere kant van het bureau zit, ik had geluk dat ik het mag verder doen en dat heb ik ook op papier staan.
Ik verlies geen uitkering maar de dag dat ik op pad ben met mijn drive in moet ik het vakje op mijn kaart zwart maken en die dag krijg ik dan geen uitkering, dat kan je uiteraard ook geen jaren blijven doen, want je moet kunnen bewijzen dat je naar werkt zoekt.

Zoals Frank al zei is het ook hier in belgië zo dat je al een tijdje in zelfstandigbijberoep moet werken alvorens je je job verliest.
Stel dat je als bijberoeper begint en 14 dagen later je job verliest dan zullen ze dit nooit goedkeuren.
VrijeVogelStandaard Lid
30-12-2013 12:09
Het hangt ook van je overtuigingskracht af.

Hier in Nederland kunnen ze er maar moeilijk bij dat iemand meer dan 40 uur in de week werkt.
Het duurde even dat ik de zaakbehandellaar overtuigd had dat ik naast mijn 40uur werk, ook nog 20uur zelfstandig werk.
Maar goed, toen ik hem vertelde dat daar zeker 50% van de tijd 'kantoor' / thuiswerk was vond hij het acceptabel idee...

Moet wel vermelden dat ik al reeds 2 jaar ingeschreven stond.
Gr Evert M
HollenderVIP Lid
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-11-2024
30-12-2013 15:33

Jake schreef:

Het is de RVA die beslist of iemand zijn bijberoep mag verder doen of niet, ze bekijken hoe je je job hebt verloren, als het niet door je eigen schuld is dan maak je kans om je bijberoep verder te mogen doen maar dat hangt van stad tot stad af en wie aan de andere kant van het bureau zit, ik had geluk dat ik het mag verder doen en dat heb ik ook op papier staan.
Ik verlies geen uitkering maar de dag dat ik op pad ben met mijn drive in moet ik het vakje op mijn kaart zwart maken en die dag krijg ik dan geen uitkering, dat kan je uiteraard ook geen jaren blijven doen, want je moet kunnen bewijzen dat je naar werkt zoekt.
De Leuvense RVA is dus niet zo soepel. Die naaien je keihard als ze de kans krijgen.
Free beats!
Eddy wallyStandaard Lid
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
30-12-2013 19:14

Hollender schreef:

De Leuvense RVA is dus niet zo soepel. Die naaien je keihard als ze de kans krijgen.
Eigenlijk toch niet meer dan normaal,ik denk dat weinigen het logisch vinden dat iemand een ganse week stempeld en betaald word
en dan nog wat instalaties gaat plaatsen waarvan iedereen weet dat in Belgie 80%(en dan ben ik nog voorzichtig) in het zwart is.
De regeling van een dag stempelgeld laten vallen als men zijn bijberoep uitoefend geld slechts voor enkele sektoren en daar valt de onze niet onder.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)