Forum > Zelfbouw Speakers

Foto's van zelfbouwspeakers

(483 reacties. Pagina 16 van 49)
Moderator(s): Dré
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
24-9-2003 20:34
ik vind ze er toch niet mooi uitzien. ik had liever gezien dat je vier laag speakers, 2 aan 2 had gezet, zodat de box dikker en korter word.
wat is je filterpunt, van die pijpies?
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
24-9-2003 20:36
owja, bijna vergeten, waar praten we hier over??
welke drivers, maten merken etc, meen op de fotoos te zien dat er piezzo mid in zit??
dan hebben we het al snel niet meer over pa spul..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
24-9-2003 22:29
In een kleine ruimte klinken boxen al gauw indrukwekkend (net zoals in een auto) maar in een feestzaal(tje) is het al gauw een heel ander verhaal.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
25-9-2003 10:18
ik zie het al voor me....
als je zenu horizontaal zou ophangen, zodat dat mid-hoog verder komt, en dan een stuk of 4 van die dngen, zie ik een typisch jeugd soosje voor me.
is dit geen ontwerp van conrad. met vier 10 inch, en wat hoog.?
naja voor een leuke thuis etup, zal het wel niet misstaan. maar wat zijn nu de chassis?
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
7-1-2004 20:28
Hallo,

Ik doe een poging om dit topic nieuw leven in te blazen. en wel met een zelfbouwprojectje van mij !!

Op de volgende pagina is een kort verslag te zien: members.fortunecity.com/ideedeluxe/veranderd/projectje.htm

Ik hoop dat jullie het wat vinden. Ik sta open voor alle soorten commentaar, zo lang het maar opbouwend is :)

Off topic: Fossalta, je hebt een super resize programma gemaakt !!! Mijn complimenten.

John
I am a TimeDriver!
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
8-1-2004 09:45
Is er dan helemaal niemand die iets te zeggen heeft ? sad :(

Ik kan mij niet voorstellen dat ik het ultieme bouwwerk gebouwd heb waar niemand iets op aan te merken heeft. Vooral tips over wat ik beter had kunnen doen tijdens de bouw zijn voor mij interessant.(ik wil namelijk nog wel vaker iets bouwen.)

Ik wacht af.....

John
I am a TimeDriver!
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
8-1-2004 14:51
Natuurlijk is dit een PA forum maar een klein beetje afwijken naar hifi moet voor een keer kunnen toch? :) Als je voortaan wat meer commentaar op je projectjes wilt hebben kan ik je aanraden naar een hifi forum te gaan, bijvoorbeeld www.hifi.nl of het AV forum op GoT:
gathering.tweakers.net/forum/list_topics/9

Wel leuk gemaakt ideedeluxe, maar waarom ga je in godsnaam dat geperforeerde spul bij de bouwmarkt kopen, dan weet je zeker dat je teveel betaald. Hoe diep komen deze dingen? De aandrijving lijkt verdacht veel op de hifi drivertjes die ik in mijn nieuwe projectje ga bouwen, 13cm tonsil drivertjes (80w continue happy :) ) deze gaan in een 2.5weg kastje voor bij mijn pc. De afval in het laag van deze kleine speakertjes, die al bij 500hz begint overigens, heb ik theoretisch bijna helemaal weggewerkt door de extra woofer, -3dB op 300Hz en de bump van de BR poort (expres 10hz te hoog getuned) Nu alleen nog bouwen en filters optimaliseren happy :)
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
8-1-2004 17:45
Hmm, het is een soort van cross-breed tussen PA en hifi, laten we zeggen: lekker klinkende semi-professionele audio voor de kleine beurs. Rob Nijhuis (Nijhuisr)heeft geloof ik ook al eens zoiets gebouwd.:) Voor niet al te grote ruimten en niet al te grote gezelschappen moeten twee van deze, aangevuld met twee redelijke midhoog luidsprekers en fatsoenlijke versterking toch wel een klassenavond ( van een enkele grote, misschien twee kleine klassen wel te verstaan) kunnen voorzien van een dansbaar geluid.

Je kunt ook wel zien dat het niet bestemd is voor de huiskamer, anders was hij a. wel beter afgewerkt. b. van MDF en c. van een heel andere bestukking/formaat. Als ik eerlijk moet zijn, ik ben die square mesh ook nog niet goedkoop tegengekomen, volgens mij is zelfs de versie van Penn nog redelijk aan de prijs. Hoe diep deze kast gaat weet ik niet precies, maar de dubbel 12" haalt volgens winisd bij -10 dB de 30 Hz, op nul db is dit 72 Hz. Echt diep gaat ie dus niet, maar er komt een leuk geluid uit, dat volgens mij de meest Skytec, goedkope DAP en andere no name china brol overstemd.

John
I am a TimeDriver!
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
8-1-2004 18:39
Vraagje over die PVC-pijp: Komen die standaard met zo'n trompetvorm aan het eind, of lijkt het maar zo?
En zo ja, waar is die vorm dan normaliter voor?

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
8-1-2004 18:41
Hmmwah ik heb ook wielen onder mijn slaapkamer subs hoor, dan kan ik ze wat makkelijker naar kleine feestjes slepen. Waarom gebruik je trouwens xlr en niet speakon of iets dergelijks? Hoe wil je het gaan aansturen?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)