Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 153 van 345)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13471
6-4-2006 20:37

KVM schreef:

CyberDance schreef:

Maar een degelijke verstekzaag (geen bak dus) zijn de profieltjes prima te zagen mits nouwkeurig meten etc. natuurlijk.
Met een houten bak gaat het ook prima, de grootste fout die men maakt is te snel zagen en te hard drukken op de zaag, waardoor deze verloopt.
De eerste 30-50 zaagsneden zullen op deze manier (met een non ferro kapzaagje) wellicht goed gaan. MAAR daarna heeft de slijtage toch wel z'n tol geëist. En als er geen kapzaagje maar gewoon een ijzerzaag gebruikt wordt eist de slijtage al direct z'n tol (been there, done that ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-4-2006 23:25

Dré schreef:

De eerste 30-50 zaagsneden zullen op deze manier (met een non ferro kapzaagje) wellicht goed gaan.
Met een "ijzer" zaag (speciaal blad, zoals ik al zij er zijn keuzes in)zijn zeker de eerste 30/50 zaagsnedes goed.
Voor menig "hobbyist" goed genoeg, neem omkeerbaar profiel en reken maar uit hoeveel kistjes je kan maken wink ;)
Hoekprofiel is veelal minder belangrijk, een groot gedeelte zit onder de bolkop hoeken.

Een pro zal het electrisch doen. (cirkelblad en smeren met kaarsvet)
Juist met het te snel drukken (ook electrisch) help je je zaagblad naar de mallemoeren. Gewoon rustig te werk gaan en je zal echt langer plezier hebben van je zaag en dus betere zaagsnedes maken.

Kortom, het juiste blad en de zaagsnelheid is belangrijk.

Martin.
kvm entertainment
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
7-4-2006 00:20
Hier gaat het electrisch met een mooi pompje die het zooitje van olie voorziethappy :)
Potverdorie
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
11-4-2006 15:16
mensen, wil graag een case bouwen voor mijn A&H PA-20, kunnen jullie mij wat tips geven waar ik op moet letten? is niet het makkelijkste opject om te casen. vond op internet wel en shop die zo'n case verkocht maar was in GB en heel erg duur. foto's e.d. waren ook nogal onduidelijk.

problemen zijn vooral:

- geen oren om hem vast te zetten.
- soort van balk/handvat aan de voorkant.
- fan aan de zijkant. (koeling)
- aansluitingen boven en achterop.
- schuin lopende bovenplaat.

iemand misschien ervaring mee? al eens zoiets gecased?
alvast bedankt
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
11-4-2006 19:38
Heb het ding eens bekeken en gezien de "bodem" nog vrij vierkant is moet dat aardig te doen zijn.

Om te beginnen: case met lage bodem en dikke deksel, zodat sluitprofiel onder, of gelijk met de voorkant van de mixer komt qua hoogte. Afhankelijk van het feit of je nog een vak wil naast je mixer voor diversen of niet maak je er eerst een schot in, daarna mixervak bodem bedekken met een laagje van 1cm hardschuim. Vervolgens rondom de bodem van de mixer inschuimen, aan de zijkant waar de fan zit laat je het schuim een stukje weg, de achterkant is even vogelen, waar geen aansluitingen zitten kan je blokken schuim zetten.
Verder om tijdens transport de mixer op zn plek te houden zal je een deksel krijgen die maar op 1 manier past: vooraan in de deksel zit een dikke strook over de hele breedte van de mixer die op het handvat/polssteun drukt, achteraan zit ook een strook schuim, echter minder dik, die moet op de achterkant van de mixer drukken. Als je 't echt keurig wil doen heb je aan de zijkanten ook nog stroken schuim die schuin aflopen, en dus weer op de randen drukken, maar dat is niet echt noodzakelijk.

Lijkt me dat je zo een aardig end moet komen toch razz :p
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
11-4-2006 20:05
dank U,
ik ga morgen eens even rustig bekijken wat ik dan allemaal nodig heb en een totaal plaatje maken. hoe zou je met dat handvat/balk doen? helemaal wegwerken, schuim ertussen of helemaal geen schuim? in de bodem waar de mixer in ligt zeg maar.
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
13-4-2006 22:04
Zoals beloofd,

Hier fototje van nieuwe case,
accu van foto apparaat is leeg dus helaas maar 1 foto.

Gaat om een case om een PC waar lightjockey op draait, (gaat draaien of ander pc2dmx besturing)

https://img135.imageshack.us/my.php?image=pc4pg.jpg

het bouwen gaat me steeds beter af, (denk ik)
alleen links onder, het sluitprofiel had er wat beter opgekunt dacht ik zo

let niet op tft scherm, eerst had ik alleen nog een paar dode pixels (groenestreep in het scherm), na het laten vallen dit dus.. sad :(
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
14-4-2006 09:34
Netjes, kost zo'n case? Ik wil er nog één hebben voor een miditower.

Nu alleen nog case'je voor je scherm ;)
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
14-4-2006 11:36
Zeer mooi kistje!!!
Mag ik vragen wat het totaal {ongeveer} heeft gekost?

Marijn
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 8-10-2024
Berichten: 9489
14-4-2006 12:20
Die pc gaat het erg warm krijgen zo te zien......
Of heb je ergens onzichtbaar gezorgd voor luchtcirculatie?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)