Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 140 van 345)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-2-2006 16:04

martijn schreef:

Nadeel van een stolpcase is dat deze gevoeliger is voor zooi. (Vliegend bier ed.)
Dan haal je hem uit de stolpcase en zet de rookmachine er bovenop. Als je je zorgen maakt om vliegend bier, kan je beter alles in je cases laten zitten wink ;)

Martin.
kvm entertainment
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
11-2-2006 19:26
super bedankt voor de opmerkingen,

vandaag het 3e kistje gebouwd,
is een stuk netter, dan de rookachine case.

even wat antwoordjes:

4 fliphandels: kun je hem met zijn 2-en gemakkelijk ergens opzetten hoef je niet zo te beuren

de case van cyber is mischien ook wel een idee geweest, daar neit eens aangedacht

het kleine gaatje tja, heb het nog niet getest maar ik ga dat uiteraard eerst doen voordat ik hem in gebruik ga nemen,

het handvat in de kleine case, komt er nog aan,

tevens zit ik te denken aan zon ventilatie roostertje in de rookmachine case, voor de warmte want hij blijft er idd inzitten, bijvullen doe je 3x per jaar ofzo, dus keine moeite.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-2-2006 20:09

djp schreef:

4 fliphandels: kun je hem met zijn 2-en gemakkelijk ergens opzetten hoef je niet zo te beuren
Dat kan met twee fliphandles ook. (zie cybercase)

Heb je bij de keuze van de plaatsing van de fliphandles, rekening gehouden met de balans van de case en de Martin rookmachine?? (uiteraard ligt het eraan of de tank vrijwel vol is of leeg) Dat balansprobleem is weg op de manier zoals Cyber zijn fliphandles heeft zitten. Het enige verschil is dan dat links of rechts zwaarder is wink ;)
de case van cyber is mischien ook wel een idee geweest, daar niet eens aangedacht
Is op zich een beter idee (lijkt mij) tevens de rookmachine cases die ik heb gezien hebben allemaal dit idee. Stolp case of case waar je de rookmachine uithaalt.
Voordeel van dit forum is ook dat je vragen kan stellen als je ergens niet aan denkt wink ;)
Persoonlijk vind ik dit nu een dure (mede door gebruik van wielen) onhandige case.

Leuk dat hij in de case kan blijven, maar de deksel moet er toch af.....net zoveel moeite als het openen van een stolpcase.
het kleine gaatje tja, heb het nog niet getest maar ik ga dat uiteraard eerst doen voordat ik hem in gebruik ga nemen,
Nou, ik ga er vanuit dat het een natte zooi word in de case. Rook stijgt ook deels op en kan dus niet weg, tevens is de rook "bundel" dicht bij de spuitmond het kleinst.

Martin.
kvm entertainment
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
11-2-2006 21:10
Ik kom op zowat de zelfde puntjes uit van martijn wat betreft qua opmerkingen eigenlijk razz :p Maar verder zijn de kistjes zeker netter dan de cases met betonplex, foute profielen etc.
Wat ik persoonlijk het meest zonde vind is het interieur van de strobo case. Dat zou ik toch even overdoen met een paar lapjes 1cm schuim en achteraan wat dikke stroken in de hoeken om de handel te klemmen. Zoiets

Enneeeh die rookmachine kist: hou die maar bij mij uit de buurt, daar zitten wielen onder dus die gaat op de kant tijdens het laden sneaky :V . Rookmachines in de kist laten vind ik verder zowieso nooit een echte optie, dat wordt na verloop van tijd altijd een vette bende aan de voorkant. Wat ik meestal die met die ZR33's is de voorkant van de rookmachine op het sluitprofiel zetten zodat ie wat oversteekt, staat ie gelijk een beetje omhoog gericht.

Poppen: ik heb ALLE kisten tot ongeveer een jaartje terug (en dat zijn er nogal wat geweest) met de hand gepopt, 5mm nagels. In t begin ff wennen maar je wordt er wel sterk van sneaky :V Heeft mij overigens maar 3 tangen gekost (en de 3de doet t nog steeds).
De manier om onderdelen recht op een kist te krijgen is zoals Martijn al aanhaalde inderdaad afzonderlijk boren (dus eerst eentje boren + poppen, en dan de ander) van de eerste 2 gaten. Bij de sloten worden dat de 2 gaten die door het sluitprofiel moeten, bij de handvaten 2 diagonaal overeenstaande gaten ofzo. Met een luchtpopper kan je om snelheid te maken eerst alle handvaten en eventueel sloten met die 2 nagels laten zitten, en achteraf alles afpoppen samen met de hoekprofielen.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-2-2006 22:56

CyberDance schreef:

Poppen: ik heb ALLE kisten tot ongeveer een jaartje terug (en dat zijn er nogal wat geweest) met de hand gepopt, 5mm nagels.
Naaah, je geeft hele slappe handjes razz :p .

Maar zonder gekheid, ik had nooit gedacht dat jij al die kisten met de hand hebt gepopt, dat zijn er idioot veel.
Nou heb je volgens mij wel behoorlijk grote verschillen in kwaliteit popnageltangen. Ik heb hier zo'n allergoedkoopste van de Gamma en poppen daarmee was echt niet fijn.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
11-2-2006 23:37
Hoekprofielen doe ik altijd met 4mm nagels, (iets netter, 5mm is weer zo groot) dus dat is niet in een keer mee te nemen met de rest. Sterk wordt je wel ja, vooral in je onderarmen en handen.

Over rookmachines: ik heb ook een kistje (overigens nog bezig met de binnenkant) gemaakt waar de machine tijdens gebruik in blijft zitten. De voorkant staat op de rand, dus alle eventuele zooi blijft uit de kist. Kissie.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 7-8-2024
Berichten: 390
12-2-2006 16:26
Ik wil een versterker case bouwen en nu wil ik universele maten
gebruiken zodat ik als ik mijn nieuwe versterkers heb deze er ook
ik kan bouwen.
Voorlopig komen er eerst mijn huidige versterkers er in. (Jamo Pro Amp)

Het probleem waar ik mee zit is dat ik niet weet wat de lengte is van een
normale versterker, Dus de maat vanaf het voorpaneel tot de gaten van de
achterste bevestigings rail.

Wie kan me helpen?

PS. Er komen Dap Paladium versterkers in.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
12-2-2006 16:52
Versterkercases worden meestal rond de 50cm tunnelmaat gehouden. Dan kom je met de meeste versterkers aardig weg. (ik houd tunnelmaat altijd aan als zijnde voorste rackprofiel tot achterste, totale deel zonder deksels is dan ongeveer 55cm.
Maar als je toch al weet welke versterkers erin komen lijkt het me vrij simpel: gewoon de maten even opzoeken.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
13-2-2006 00:55
Diepte van rackjes hangt bij mij af van wat erin moet. Ik ga voor een versterker die 35cm diep is geen rack van 50 diep maken. wink ;)

Vandaag weer een middagje getimmerd. Als het goed is, is 'ie morgen wel klaar. Enige probleem waar ik nog een beetje mee zit zijn de vlindersloten. Als je beide delen strak op elkaar laat aansluiten en vastpopt in het rackprofiel, drukken ze elkaar uit elkaar als de nagels die buiten het sluitprofiel vallen erin gaan. Een naad houden tussen de delen bij het sluitprofiel is niet netjes, dus dat worden morgen een ander kistje als proefkonijn gebruiken. ashamed :$
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
13-2-2006 01:13

martijn schreef:

Enige probleem waar ik nog een beetje mee zit zijn de vlindersloten. Als je beide delen strak op elkaar laat aansluiten en vastpopt in het rackprofiel, drukken ze elkaar uit elkaar als de nagels die buiten het sluitprofiel vallen erin gaan.
?
Misschien dat een foto meer duidelijkheid geeft?
Ik heb wel enigsinds een idee, de vlinder "schotel" word scheefgetrokken, waardoor hij wijkt.
Heb je de vlinder open of dicht tijdens poppen?

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)