Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin
(1451 reacties. Pagina 137 van 146)Moderator(s): Dré
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 25-11-2024 Berichten: 9490 | 23-12-2010 12:33 |
ik heb altijd wel netjes gereden, en mijzelf een beetje leren om te gaan met glad wegdek op een parkeer terreintje met sneeuw, toen ik nog wat jonger was. Maar vorig jaar heb ik een echte cursus gedaan bij Rob Slotenmaker, en ik moet zeggen, dan gaat er een wereld voor je open! Rechte baan, rotonde, en helling alles komt aan bod. Ook leer je meteen dat abs veel minder goed werkt dan gedoseerd remmen. En zoiets verwacht je niet in eerste instantie. En ik heb er ook nog een toppie fun dag mee gehad. zomers hebben ze het erg stil, kan je die cursus voor de gehele dag inclusief een prima lunch, voor nog geen 150 euro boeken. Voordeel van stil op de baan is ook dat je ongeveer twee keer zoveel oefenkans krijgt | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
Dj_mvandisStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-9-2008 Laatste: 23-6-2020 Berichten: 326 | 23-12-2010 12:46 |
Tom schreef: Ook leer je meteen dat abs veel minder goed werkt dan gedoseerd remmen.En zoiets verwacht je niet in eerste instantie. Wikipedia schreef: Bij ABS wordt het remmen elektronisch geregeld. Een sensor in de wielen detecteert bij het remmen of een wiel dreigt te blokkeren. Indien dat het geval is, neemt het ABS systeem kort remkracht weg. Wanneer de blokkering van de wielen vermeden is, wordt de remkracht terug hersteld totdat de wielen opnieuw dreigen te blokkeren. Deze techniek wordt ook wel "pompend remmen" genoemd, maar het elektronische ABS kan dit veel sneller en preciezer dan een mens.Ik ben alsnog van mening dat een apart topic hier nog best leerzaam over is, en hierbij dus een blik naar een van de mods: Kunnen jullie de posts makkelijk verplaatsen naar een nieuw topic? Denk dat voor veel mensen het nog best handig is om het een keer na te lezen @ Tom: waar heb je de slipcursus gedaan (als in plaats), ben zelf van mening dat het best wel leerzaam is, ouders hebben er allebei ook al nut van gehad. Dat is die eenmalige investering best wel waard. Daarnaast is het natuurlijk leuk om te doen ;-) | |
Nu ook op internet! | |
JadjongStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-8-2002 Laatste: 2-1-2021 Berichten: 614 | 23-12-2010 13:06 |
Slotemaker op circuit Zandvoort. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 25-11-2024 Berichten: 9490 | 23-12-2010 13:11 |
Zelfs met abs heb je een langere remweg dan wanneer je gedoseerd remt. De truc is met doseren dat je precies maximaal remt zonder dat je banden blokkeren. Praktijk met 60 km per uur op een glad wegdek: Het kan zijn dat ik de meters niet helemaal 100% meer goed heb, maar ik was zeer verbaast van de verschillen. Je gaat daar dit ook echt zelf uitproberen. Vol in de rem zonder abs, kom je over het einde van de gladde baan aan Vol in de rem met abs zat je gemiddeld op iets van 50 meter remweg Gedoseerd remmen kwam ik uit op minder dan 30 meter........ Ik heb de cursus in Zandvoort gedaan bij Rob Slotenmaker. Ik zag toevallig dat er nu een aanbieding voor 139,- is voor een hele dag! Das een koopje voor zoveel te leren! Leuke ook van Slotenmaker is dat je aan het einde van de dag, als je dat wil/durft, het ook nog eens allemaal met je eigen auto mag proberen. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
Dj_mvandisStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-9-2008 Laatste: 23-6-2020 Berichten: 326 | 23-12-2010 16:13 |
Tom schreef: Leuke ook van Slotenmaker is dat je aan het einde van de dag,als je dat wil/durft, het ook nog eens allemaal met je eigen auto mag proberen. Ik zie mezelf 't eigenlijk nog wel doen ook haha! | |
Nu ook op internet! | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 25-11-2024 Berichten: 9490 | 23-12-2010 20:21 |
Tuurlijk heb ik het in mijn auto gedaan. Ging nog beter dan met de lesauto's. Ik was trouwens de enige.... De anderen waren bang schade op te lopen. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 30-12-2010 02:27 |
ff opscheppen; (Atak - Poppodium Enschede) Vandaag in de opbouw energie zuinige tetris; een leuke 12.000W aan lampjes :D (besturing via joystick voor de bezoekers! gebouwd door Rene Eppink (ook van het forum) | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
BSSStandaard Lid Uit: België Sinds: 30-10-2009 Laatste: 23-5-2023 Berichten: 625 | 30-12-2010 08:40 |
Tom schreef: Als er iets verplicht zou moeten worden in Nederland met betrekking tot de auto, dan prefereer ik een antislip cursus boven winterbanden.In dat opzicht zijn winterbanden nuttig, want ze helpen sowieso, onafhankelijk van de chauffeur. Ik merk toch wel degelijk verschil want met de bmw op winterslofjes vertrek ik alsof het niets is, en met de ford op zomerbandjes raak ik niet eens van de parking. Het is hier wel nog spekglad. | |
www.bigsoundsystems.be | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 25-11-2024 Berichten: 9490 | 30-12-2010 10:29 |
BSS schreef: Tom schreef: denk ik niet dat veel mensen rustig reageren en nadenken. Cursus of niet, je stampt vol op de rem.Ga eens zo'n cursus volgen en doe dan deze bewering nog eens..... Veel mensen weten gewoon niet wat ze moeten doen als een auto in de slip gaat. Twee dingen die dan stom zijn: is vol op je rem gaan staan en gas geven. En dat is nu wat je op zo'n cursus echt afleert. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
BSSStandaard Lid Uit: België Sinds: 30-10-2009 Laatste: 23-5-2023 Berichten: 625 | 30-12-2010 13:26 |
Helaas voor jou dan kan ik zeggen dat ik wel een cursus gevolgd heb. Ik wil zeggen dat je door 1 dagje cursus te volgen je je geen automatisme aanleert als het op onverwachte situaties aankomt. Winterbanden werken wel "automatisch". | |
www.bigsoundsystems.be |