Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 136 van 345)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
15-1-2006 20:12
Damn, ik ben nu toch weer aan het twijfelen. Gisteren eventjes gedraaid op een setje met dubbele CD-speler voor het mengpaneel, en het instarten ging ietsje makkelijker. Maargoed, beter nu twijfels dan achteraf.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
15-1-2006 20:28
Knoeien met schotels zou ik absoluut niet doen. Het staat lang niet zo netjes als een 19" connectorpaneel, en vaak is er makkelijker bij te komen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Nick BakkerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2005
Laatste: 20-3-2017
Berichten: 95
15-1-2006 20:38
ik wil geen kabels bovenop, alleen die van me koptelefoon en mic dan, als je het goed uitmeet kan je met goede konische boren het echt wel netjes krijgen weet ik uit ervaring
we smelten de kazen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
15-1-2006 21:25

big bang schreef:

Damn, ik ben nu toch weer aan het twijfelen. Gisteren eventjes gedraaid op een setje met dubbele CD-speler voor het mengpaneel, en het instarten ging ietsje makkelijker.
En dat is logisch, want tijdens het mixen heb je niet alleen instant start nodig, maar ook nog een goede timing met het indrukken van de play-knop. Dat gaat makkelijker met de play-knop vlak voor je, zodat je je bovenarm ontspannen omlaag kunt houden en met je onderarm boven de knop kan "hangen". Hand laten vallen op het juiste moment en je bent klaar.

Met de bedieningsunit achter de mixer, moet je je hele arm in een hogere positie houden en zet je meer spieren aan het werk over de hele lengte van je arm. Hand laten vallen door simpelweg wat spieren te ontspannen is er ook al niet meer bij, ergo, goed getimed instarten is lastiger.

Het is ook niet voor niets dat die startknoppen bij alle tabletops vooraan zitten en niet achteraan...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
15-1-2006 21:31
Je hebt gelijk, ik denk dat ik het ontwerp aan ga passen... Scheelt weer benden ;)
[Edit]
Heb hier net even het nodige lopen schuiven, en CD voor is toch praktischer. Wel moet dan ook de Cd-speler redelijk onder een hoek komen wil het scherm nog duidelijk zichtbaar zijn. Tevens vind ik het het fijnst wanneer er een 1HE blindplaatje voorkomt zodat je je handen ergens in de buurt kunt laten. (Stom klein puntje, maar heeft tevens als voordeel dat er ooit nog een speler met 3HE unit voor in de plaats kan)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DJFretAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2005
Laatste: 18-1-2006
Berichten: 30
16-1-2006 11:33
to big bang: ik heb gekozen voor het infrezen van deze handvaten omdat ik ook een aantal 2 he hoge kisten heb waarin een fliphandle niet mooi past. Daarnaast kost dit ook het nodige aan euro's en gewicht extra. En verder, dit is een eigen ontwerp handvat, dus iets unieks van mezelf. happy :)
heb nog nix
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
22-1-2006 02:00
De laatste tijd heeft het even stilgelegen, maar ben inmiddels weer bezig. Helaas had het hout ook "wat" vertraging. Dit keer heb ik 2 plaatjes 9mm multiplex met HPL toplaag laten komen. Hiervan worden 2 3HE, 6HE en een 10HE rackje gebouwd. De 3HE kistjes zijn voor Jeroen(VDV), het 10HEtje is voor Henk (die ene uit Neede...), en de mooiste van allemaal (6HEtje) is voor mezelf. laugh :D

Jeroen wilde zijn eerste kistje voor een versterker vandaag al gebruiken, en dus moest er getimmerd worden. De eerste heeft 'ie gister per trein opgehaald.

De andere 3 zijn gisteravond in elkaar gezet. Als die af zijn volgen komen de foto's vanzelf. Helaas komende week proefwerkweek. "Vroegah" betekende dat zeeën van tijd, nu betekend dat (te)veel leren. sad :(

Foto 1
Foto 2
Foto 3

Tussendoor nog een vakverdeling in een van de kabelkisten gezet: fotootje

En een ander kabelkistje volgestopt met snoertjes: Foto 1, Foto 2
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
22-1-2006 02:03
Ik moet zeggen dat dat er erg goed uitziet. Maar je moet dus wel altijd je kabels heel netjes rollenlaugh :D
Potverdorie
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
22-1-2006 05:02

barbara schreef:

Ik moet zeggen dat dat er erg goed uitziet. Maar je moet dus wel altijd je kabels heel netjes rollenlaugh :D
Tsja, dat kabels heel netjes rollen zou toch een soort van gewoonte moeten zijn sneaky :V wink ;)
Light Image
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
22-1-2006 09:15
weet niet of ik nu scheel kijk maar kan het op de foto niet goed zien
als je je vakverdeling wat hoger maakt kun je ook kleine dingen erin doen zonder dat ze door je hele kist vliegen zodra deze op z'n kant staat

maar het ziet er zoals gewoonlijk weer strak uit wink ;)

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)