Forum > Licht

Firestorm

(191 reacties. Pagina 13 van 20)
Moderator(s): Dré
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
17-9-2003 20:25

martijn schreef:

ja, misschien wel overdreven, maar is was al over de zeik omdat dré de vraag van hoe dat over die 8 en 16 bits resolutie een ubernoob vraag vond. erg aardig sad :(
Nou dank je, dan ben ik zeker een Ubern00b.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
18-9-2003 09:31

martijn schreef:

ja, misschien wel overdreven, maar is was al over de zeik omdat dré de vraag van hoe dat over die 8 en 16 bits resolutie een ubernoob vraag vond. erg aardig sad :(
Ach... Ook ik lees wel eens over dingen heen.

Gelukkig heb ik een goed geheugen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
18-9-2003 20:54

dj Jasper schreef:

martijn schreef:

ja, misschien wel overdreven, maar is was al over de zeik omdat dré de vraag van hoe dat over die 8 en 16 bits resolutie een ubernoob vraag vond. erg aardig sad :(
Nou dank je, dan ben ik zeker een Ubern00b.
omdat jij het ook niet weet (wist?). tja, kan gebeuren. daar is het forum dus ook voor, om te leren.

Dré schreef:

martijn schreef:

ja, misschien wel overdreven, maar is was al over de zeik omdat dré de vraag van hoe dat over die 8 en 16 bits resolutie een ubernoob vraag vond. erg aardig sad :(
Ach... Ook ik lees wel eens over dingen heen.

Gelukkig heb ik een goed geheugen...
hoe bedoel je dat?
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
LJ AIRStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 11-6-2005
Berichten: 109
18-9-2003 21:22
Effe een vraag:

IK heb nu de scanmaster1 maar ik heb er een soundbeam opzitten en daarna de cyclone.

Betekend dit dat soundbeam scanner1 is en cyclone scanner2, op het paneel(links van de faiders)?
Want volgens mij kan ik op moment alleen de cylone aansturen. De soundbeam loopt alleen maar vaag rond te draaien, de ene keer slomer dan de andere keer. Ik bedoel hoe kan ik er voor zorgen dat ik de soundbeamscanner appart kan aansturen, dat ik de cyclone niet bedien maar de soundbeam.

gr.
lj air
Een par zonder dimmer is een vogel zonder vleugels
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
18-9-2003 21:34
voor de apparaten zitten er aparte knopjes. jij hebt 2 apparaten. ieder apparaat mag 16 kanalen hebben, dus app 1 gaat van 1 t/m 16 en 2 bgein op kanaal 17. dan zet je dus je soundbeamscan op 1 OF 17, en ook bij je scan. niet een adres dubbel pakken, want dan bestuur je ze dus allebei tegelijk.

voorbeeld: je soundbeam staat op app. 1, dus op startadres 1. je cyclone komt op startadres 17. als je de scanmaster aanzet branden geen van de lampjes. druk op 1 en je kunt de soundbeam met de faders besturen. zet je die uit, en zet je app 2 aan, dan kun je de cyclone besturen. als je ze allebei aan hebt, kun je ze dus tegelijk besturen. nadeel is wel, dat als op de soundbeam fader 1 reageert op de spiegel, en bij de cyclone op de gobo, wat dus niet werkt. ook met het proggen moet dat zo. als je de soundbeam progt, moet je de app voor de soundbeam aanzetten. als die goed staat, zet je hem uit en doe je hetzelfde voor de scan.

duidelijk??

[edit] wat ook kan is dat de polariteit niet goed staat. vlakbij de aansluiting voor de dmx kabel zit een zwart schakelaartje. zet die eens om.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
LJ AIRStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 11-6-2005
Berichten: 109
19-9-2003 08:21
Eh volgens mij snap ik het. Ik moet dus die dipswitses om zetten. Bij de soundbeam gewoon de eerste en bij de cyclone de 3e of zo(moet ik even kijken). En Ik heb op de cyclone ook een ingebouwde terminator maar ik hoorde dat die niet zo goed werkte dus heb ik er maar eentje bij laten maken. Maar nu hoef ik de ingebouwde terminator natuurlijk niet aan te zetten. of heb ik dat fout?

gr.
lj air
Een par zonder dimmer is een vogel zonder vleugels
LJ WOUTERStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2003
Laatste: 10-6-2007
Berichten: 112
19-9-2003 08:48
Nee hoor, die hoef je niet aan te zetten als je natuurlijk die andere terminator er maar in doet natuurlijk laugh :D wink ;) shocked 8O
toch???
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
19-9-2003 09:01
Sterker nog, die MAG je niet eens aanzetten. Staat de dipswitch voor de ingebouwde terminator op aan, dan heeft een externe terminator in de dmx-out XLR geen effect.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
LJ AIRStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 11-6-2005
Berichten: 109
19-9-2003 16:32
Eh ik heb even gekeken of het werkte met die dipswitches maar dan heb ik op de soundbeam 1 aan staan en op de cyclone nummer 1 en 5 (1=1 en 5=16) dat is bij elkaar 17.

Doe ik het dan goed?? En dan de vraag hoe kan ik de scanner dan gaan besturen. Zeg maar hoe zet ik hem aan? Want ik krijg wanneer ik nummer 1 aanzet dat ik de cyclone kan besturen(gewoon met de faders) maar hoe zet ik hem dan in de program mode. Dat hij de chase gaat aflopen. Ik dacht van zet chase1 aan en dan de auto/del aan. En dan gaat ie lopen, wanneer je de speed omhoog zet. Maar dat doet ie dan ook wel maar voor de soundbeamscanner doet hij dat niet.
Ik heb dan de soundbeam op kanaal 2(17) En ik programmeer 2 scène's linksom en rechtsom en wil dat dan in chase 2 doen. Als dat is gelukt dan ga ik weer uit de programmode maar dan doet de soundbeam niets meer wat ik heb geprogrammeerd.

Als jullie het nog snappen zal dat fijn zijn, want ik ben een beetje het spoor kwijt.

alvast bedankt voor een deskundig antwoord razz :p

gr.
lj air
Een par zonder dimmer is een vogel zonder vleugels
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
19-9-2003 22:37

LJ AIR schreef:

Eh ik heb even gekeken of het werkte met die dipswitches maar dan heb ik op de soundbeam 1 aan staan en op de cyclone nummer 1 en 5 (1=1 en 5=16) dat is bij elkaar 17.
dit klopt. je soundbeam komt dan onder de 1ste knop aan de linkse kant, en je scan op de 2e.
En dan de vraag hoe kan ik de scanner dan gaan besturen. Zeg maar hoe zet ik hem aan?
de scan activeer je op de faders door scanbutton (dus aan de linkse kant) 2 aan te zetten. zet de rest dan uit. zo kun je apart de scan besturen. zo werkt het ook met proggen. zet eerst scanbutton 1 aan om de juiste stand voor je soundbeam in te stellen. als dat klaar is, zet je scanbutton 1 uit, en zet je 2 aan. zo kun je de scan besturen zonder dat je soundbeam iets doet. als de scan dan ook goed staat, druk je op program en je eerste stap staat.
maar hoe zet ik hem dan in de program mode.
door de programknop 3 seconden in te houden.
Dat hij de chase gaat aflopen. Ik dacht van zet chase1 aan en dan de auto/del aan. En dan gaat ie lopen, wanneer je de speed omhoog zet.
ik geloof dat hier de meesten de mist in gaan. als je een bank vol hebt gezet met scenes, kun je die automatisch af laten lopen door de auto mode in te schakelen. e kunt dan dus een bank kiezen die ie in de normale volgorde af gaat lopen. verder niks. een chase moet je maken uit scenes die je uit verschillende banken kan plukken. zo kun je een bepaalde scen wel 100 keer terug laten komen. alles kan in een chase.
Ik heb dan de soundbeam op kanaal 2(17) En ik programmeer 2 scène's linksom en rechtsom en wil dat dan in chase 2 doen. Als dat is gelukt dan ga ik weer uit de programmode maar dan doet de soundbeam niets meer wat ik heb geprogrammeerd.
ik neem aan dat je na iedere geselecteerde scene ff op midi/ rec drukt? als je dan die 2 scenes hebt gehad druk je de midi/rec in, en druk je op chase 2. dan staat ie vast. als je dan uit de recordmode gaat, komt ie automatisch in de blackout, let daar op. die uitzetten, en op auto drukken. zet nu chase 2 aan en het moet werken.
Als jullie het nog snappen zal dat fijn zijn, want ik ben een beetje het spoor kwijt.
t was erg lastig wink ;)
alvast bedankt voor een deskundig antwoord razz :p

gr.
lj air
graag gedaan wink ;)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)