Forum > Algemeen Forum

PA markt 2012

(116 reacties. Pagina 12 van 12)
Moderator(s): Dré
UltrasoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2006
Laatste: 5-10-2021
Berichten: 193
19-3-2012 21:29

PatrickvHaeften schreef:

Geldrop? Kiro zeker dan?
Yes!
Nieuwe website online!
PatrickvHaeftenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2011
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 123
19-3-2012 21:31
Oke!
Dat was mijn leverancier qua onderdelen totdat ik via via in contact kwam met Martijn (M-Case)
Die geeft tenminste ook nog korting op stukprijzen.
En uberhaupt goede prijzen.
Een babbeltje maken is ook geen probleem laugh :D
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-3-2012 12:42

PatrickvHaeften schreef:

Die geeft tenminste ook nog korting op stukprijzen.
Vind ik zo'n belachelijk argument (even los van het feit dat Martijn natuurlijk een prima leverancier is die het allemaal dik voor elkaar heeft).

We geilen met z'n allen in onze industrie inmiddels zo op het fenomeen "korting" en "procentjes" dat iedere leverancier / fabrikant inmiddels de list-price 20-30% verhoogd heeft aangezien OVERAL korting op weggegeven moet worden aan eindgebruikers.

Want laten we eerlijk zijn, wat betreft flightcase-onderdelen, wapperende lampjes en ander speelgoed kun je jezelf wel een "verkoop bedrijf" noemen en dus korting opeisen, je bent en blijft eindgebruiker zolang je eigen verhuur / producties doet. Pas als je pure wederverkoop doet (en nee, niet eens in de maand een rolletje gaffa aan de lokale school) zou je recht op korting moeten krijgen. En dan slechts alleen als jij een meerwaarde kunt geven aan dat product. Want DAAR is korting voor bedoeld!
Light Image
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
20-3-2012 13:32
@Jeroen absoluut waar. Maar naar mijn inziens heeft dat ook voor een aardig groot deel te maken met wederverkopers die de korting die ze krijgen zowat integraal doorzetten naar hun eindgebruikers. Er zitten gewoon amper nog euro's tussen, te beginnen met de producten waar de grootste kortingen op gelden.

Die kortingen waren er juist voor bedoeld om een wederverkoper nog de kans te geven onderscheid te maken tussen de verschillende segmenten in de markt. Dat een hobbyist die 2, 4 of zelfs 8 lampjes koopt meer betaalt dan een verhuurbedrijf wat ineens investeert in grotere aantallen is ook niet meer dan logisch. Hetzelfde geldt voor een installateur die weldegelijk meerwaarde biedt maar het kan vergeten om naast de opbrengst van het installatie-werk nog leuke marges te maken op de producten die ie installeert, terwijl ze wel ingekocht moeten worden en de service geleverd moet worden als er wat stuk gaat.

De recent geintroduceerde I-Line prijzen van prolyte zijn hier een pracht voorbeeld van.

De tijd dat er duidelijke dealer-structuren golden is helaas lang voorbij tenzij je naar de duurdere/niche producten gaat die toch alleen maar gebruikt worden door de top van de markt.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
20-3-2012 16:52
Het korting geven op stuksprijzen moet wel iets genuanceerd worden; dat gebeurt alleen als er van een specifiek product een groter aantal gelijktijdig wordt afgenomen of wanneer de intentie er is meer af te nemen dan gewoon eindverbruik. In zo'n geval wordt er ook wel wat met prijzen gedaan maar dat is in de orde van grootte van wat er ook bij offertes voor grotere hoeveelheden gebeurt: een scherpe totaalprijs maken. Structureel bijvoorbeeld 15% korting geven aan afnemers die het materiaal vooral zelf gebruiken en soms ook wat doorschuiven of cases voor anderen bouwen gebeurt niet, tenzij het op jaarbasis om serieuze bedragen gaat.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
PatrickvHaeftenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2011
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 123
20-3-2012 16:58
Excuses, dit bedoelde ik ook wink ;)
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
27-3-2012 20:58

Ultrasound schreef:

PatrickvHaeften schreef:

Geldrop? Kiro zeker dan?
Yes!
Ik haal ook alle custom cases bij KIRO. Mooi materiaal.
DjREsound

Terug naar forum Reageer (zonder quote)