Forum > Newbie Forum

disco setup in kaapverdië

(296 reacties. Pagina 12 van 30)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
5-2-2006 17:26

Red_arrow schreef:

Maar als je geen spots neerhangt dan heb je toch meer intelli licht nodig? En voor de prijs van een t-4 met 4x par56 heb je maar 1 moving head.
Ik denk sowieso dat je (ook als kleine discotheek) aan 3000 euro startbudget voor licht echt (te) weinig hebt. Een discotheek moet toch net even wat meer zijn dan een drive-in showtje in een sporthal, bij wijze van spreken.
Light Image
VoltcontrolStandaard Lid
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
5-2-2006 17:37

JeroenVDV schreef:

Red_arrow schreef:

Maar als je geen spots neerhangt dan heb je toch meer intelli licht nodig? En voor de prijs van een t-4 met 4x par56 heb je maar 1 moving head.
Ik denk sowieso dat je (ook als kleine discotheek) aan 3000 euro startbudget voor licht echt (te) weinig hebt. Een discotheek moet toch net even wat meer zijn dan een drive-in showtje in een sporthal, bij wijze van spreken.
Hier in NL zeker!!...Maar daar???
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-11-2024
5-2-2006 19:51
mh op een verlaten strand, zonder service?
Niet echt het slimste lijkt me.

Ik zou gewoon voor degelijk en betrouwbaar gaan, met zo min mogelijk draaiende delen, en zo eenvoudig mogelijke elektronica.

Tenzij je jezelf een spoedcursus schoonmaken en repareren van elektronica en kleine mechanische dingen kado doet.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
5-2-2006 19:59

Tom schreef:

mh op een verlaten strand, zonder service?
Niet echt het slimste lijkt me.

Ik zou gewoon voor degelijk en betrouwbaar gaan, met zo min mogelijk draaiende delen, en zo eenvoudig mogelijke elektronica.

Tenzij je jezelf een spoedcursus schoonmaken en repareren van elektronica en kleine mechanische dingen kado doet.
Ja, er komt een hoop service bij kijken. Maar ZEKER voor discotheken is het belangrijk om up-to-date te zijn wat betreft licht, hoe anders sommige discotheken er (ook hier in NL) ook over denken, helaas sad :(.

Licht zet toch echt de sfeer als ondersteuning van de muziek. En natuurlijk kun je leuke dingen met conventioneel en knipperende effectjes MAAR om toch echt per thema, per muziekstijl, of misschien zelfs per muziekstuk een geheel aangepaste lichtshow te kunnen geven, kun je bijna niet zonder intelligent.

Daarnaast is ook een geluidsset onderhoudsgevoelig, denk aan versterkers schoonmaken die staan te verstoffen, speakers die eventueel vervangen of gereconed moeten worden, etc. Wie gaat dat doen?
Light Image
JopEx Lid
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
6-2-2006 02:43
Ik zou alvast eens gaan kijken naar een goedkoopie laser (er loopt nu een mooie inkoopactie)
Verder hoor ik ook erg veel positieve verhalen over de MARTIN MANIA SCX500 scan. De kost evenveel als een jb winner.
Led is in princiepe goed te gebruiken, en zeker qua onderhoud/branduren. Alleen gezien de grote van de ruimte en het daarbijbehoorende budget denk ik dat dat niet veel potentie heeft. Ook zit je met het probleem waar je het aan op wil hangen. Ik zou als ik jou was marktplaats&dergelijke goed in de gaten houden voor een leuke trusscontructie voor aan het dak.
Moving heads zou ik niet te snel aan denken gezien het onderhoud & budget.
Ook op de aansturing niet te veel bezuinigen. De beste keus voor een vaste setup met een beperkt budget is dasligt.
MB Audio systems
DjmouseStandaard Lid
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
6-2-2006 09:50
kwa grid/truss zou ik (zeker met dit budget) niet kiezen voor een sjiek trussframe oid.
misschien dat je aan het plafond (als dit sterk genoeg is wink ;) ) een aantal stukken pijp (steigerpijp oid) kan bevestigen en daar je licht aan kan hangen.
normale g haken enz passen allemaal netjes om deze pijpen en het kost geen drol (in vergelijking met truss)

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
Joep poepStandaard Lid
Sinds: 22-3-2005
Laatste: 6-9-2014
6-2-2006 17:54
ik ben een noob op dit gebied dus kraak gerust.. maarre is het niet een idee om ipv mh voor scanners te gaan??? goedkoper, minder onderhoud...
RobbieBStandaard Lid
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 17-8-2007
6-2-2006 18:17
Ik denk dat je voor zo'n discotheek aan 4x winner II en 4x T4 genoeg hebt. Mssn wat kleine stroboscopen erbij. Maar als je binnen dit budget wilt blijven en toch voldoende verlichting wilt hebben heb je hier denk ik wel genoeg aan..
En ik hoorde dat het goed klonk..
HolcoStandaard Lid
Sinds: 13-1-2006
Laatste: 12-11-2006
6-2-2006 18:46
Ik denk dat al dat High-Teck spul het niet gaat worden, zat meer te denken aan de onderstaande apparaten en misschien kunnen jullie aangeven wat wel of niet interesant is en of het een beetje degenlijk is.
Stroboscopen
ShowTec Double Derby
ShowTec Hexacon
Acme Minimoon White
JB-Systems Stormbird
Acme MH-245 Boogie
JB-Systems Patriot
JB-Systems Blowstar
ShowTec Orion
JB-Systems Penguin
ShowTec DataFlower
JB-Systems Tango
ShowTec Hip Hop
ShowTec Tricorno
ADJ Millenium
JB-Systems Double Derby
enz enz enz.

Mario
LarzzzieStandaard Lid
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
6-2-2006 18:58
De effecten die je noemt zijn veelal hetzelfde (tricorno en derby zijn vrijwel gelijk qua effect alleen de behuizing is anders), flowertjes en goboprojectie effectjes. Niet heel erg bijzonder. Wil je toch met dit soort effecten gaan werken, dan zal je -zoals je vast en zeker al een keer bent tegengekomen op het forum- toch wat basisverlichting moeten hebben voordat je helemaal gek wordt. Neem wat parren op t4's en een DMX sturing. Neem daarnaast wat switchpacks op dmx waarop je je effecten aan kunt sluiten. Wat ik dan voor effectjes zou nemen zijn een paar flowers, (denk vanaf de 250 a 300 watt voor een beetje effect!!!) en, welke ook leuk zijn en waar je geen switchpack voor nodig hebt zijn de showtec BAT series. Vergeet je je bevestiging niet?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)