Forum > Geluid

Beste subwoofer onder de €350,-???

(134 reacties. Pagina 12 van 14)
Moderator(s): Dré
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
20-11-2005 22:55
Heeft niemand antwoord???

Ook niet op 2 posts geleden?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
D&mStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2003
Laatste: 15-1-2021
Berichten: 95
2-12-2005 04:56
hey,

de prijs van een 18g50 subje zit inderdaad rond de 550euro maar dan wel zonder de verf.
aangezien dat mijn subjes gespoten zijn in de spuiterij omdat ze daar in een oven kunnen.
voor al mijn speakers gebruik ik fins berken dat scheelt weeral wat in gewicht.
de meeste onderdelen zoals hadvaten, d-schotel, wielen, rubber doppen haal je gewoon bij een plaatselijk verhuurbedrijf of de discoboer de meeste hebben dit wel liggen.
voor meer info stuur maar een mailtje.
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
2-12-2005 14:51
Mail verstuurd.

Wat zou harder gaan, 2x Behringer of 1x Beyma? De Beyma heeft wast wel een betere geluidskwaliteit, maar die Behringers zijn wel erg goedkoop...

En die onderdelen, wie kan mij even vertellen waar die gehaald worden, en welke gebruikt zijn? Onze locale discoboer heeft ze namelijk niet...
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
2-12-2005 15:23
Twee Behringer gaan harder als een 18G50 maar de Beyma presteert beduidend beter als één Behringer. Ben je van plan het hier bij te laten dan zijn de Behringers wellicht de beste optie. Wil je in de toekomst gaan uitbreiden en de boel toch compact en vervoerbaar houden, dan is de Beyma de beste keus.
-2 poorten (geschikt voor dit ontwerp)
Bij de bouwmarkt of als onderdeel van de kast (uit hout).

Wat betreft de rest: Heb je de webshop al eens doorgespit?

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
2-12-2005 15:55
Twee Behringer gaan harder als een 18G50 maar de Beyma presteert beduidend beter als één Behringer. Ben je van plan het hier bij te laten dan zijn de Behringers wellicht de beste optie. Wil je in de toekomst gaan uitbreiden en de boel toch compact en vervoerbaar houden, dan is de Beyma de beste keus.
Met beter presteren, kan ik daar uithalen dat 4x Behringer (nieuwe Pro dan denk ik) meer dB produceert dan 2 Beyma's? Of klinkt de Beyma alleen mooier (lijkt me een ja...). En wat levert meer druk, de Behringer of de Beyma. We willen zeker uitbreiden naar 4, maar dat gaat nog lang duren, dus is niet aan de orde.

Ik heb laatst een feest gehad met 2x DAP AX-18b, en ik vond deze vreselijk tegenvallen. Ze konden niet hard, en leverden voor mij veel te weinig druk (voelde de bas amper, ook op maximaal volume). Zou 1x Beyma 18G-50 (Dré's ontwerp) dan meer druk geven?
quote-2 poorten (geschikt voor dit ontwerp)

Bij de bouwmarkt of als onderdeel van de kast (uit hout).

Wat betreft de rest: Heb je de webshop al eens doorgespit?
Bij de bouwmarkt??? Daar hebben ze toch geen baspoorten? PVC buizen ja... maar dat lijkt me dus niks. En van hout, hoe maak ik dit? Mogen ze dan ook vierkant zijn? Of percé rond, maar dat krijg ik nooit netjes gemaakt ben ik bang...

En de webshop heb ik zeker doorgespit! Zijn dit dopjes voor onder een speaker, en is dit een goed bruikbare speakerflens?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
2-12-2005 16:55
Een K&M kost ongeveer een tientje per stuk. Aangezien Dré ook speakerstatieven van K&M heeft, zullen flenzen ook geen probleem zijn.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
2-12-2005 22:25
Met beter presteren, kan ik daar uithalen dat 4x Behringer (nieuwe Pro dan denk ik) meer dB produceert dan 2 Beyma's? Of klinkt de Beyma alleen mooier (lijkt me een ja...). En wat levert meer druk, de Behringer of de Beyma. We willen zeker uitbreiden naar 4, maar dat gaat nog lang duren, dus is niet aan de orde
Eén Beyma zal ca. 1,5 x zoveel lucht verplaatsen als één Behringer, meer vermogen kunnen verwerken en dus harder gaan.
Als je twee subs bij elkaar zet krijg je gratis en voor niets 3 dB extra omdat de subs met elkaar koppelen. Het is voornamelijk die 3 dB die er voor zorgt dat de Beyma niet tegen de dubbele Behringers is opgewassen. Uiteraard zullen 2 Behringers ook meer lucht verplaatsen als die ene Beyma.
Ik heb laatst een feest gehad met 2x DAP AX-18b, en ik vond deze vreselijk tegenvallen. Ze konden niet hard, en leverden voor mij veel te weinig druk (voelde de bas amper, ook op maximaal volume). Zou 1x Beyma 18G-50 (Dré's ontwerp) dan meer druk geven?
Hiervoor zal ongeveer dezelfde vergelijking opgaan als bovenstaande. Met als toevoeging dat de 18G50 in principe meer gericht is op de kick als de AX-18b, wat een extra subjectief verschil kan geven.
Bij de bouwmarkt??? Daar hebben ze toch geen baspoorten? PVC buizen ja... maar dat lijkt me dus niks. En van hout, hoe maak ik dit? Mogen ze dan ook vierkant zijn?
En waar denk je dat baspoorten die je kant en klaar koopt van gemaakt zijn? Dikwandige PVC buis van de bouwmarkt volstaat prima.

Kijk eens op de constructie pagina van Speakerstore om een idee op te doen hoe een houten baspoort eruit ziet. Als voorzichtige schatting zou ik zeggen dat meer dan 90% van de proffesionele merken houten poorten gebruikt. Een kleine verdieping op de theorie erachter kan geen kwaad.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
3-12-2005 12:52
Eén Beyma zal ca. 1,5 x zoveel lucht verplaatsen als één Behringer, meer vermogen kunnen verwerken en dus harder gaan.
Als je twee subs bij elkaar zet krijg je gratis en voor niets 3 dB extra omdat de subs met elkaar koppelen. Het is voornamelijk die 3 dB die er voor zorgt dat de Beyma niet tegen de dubbele Behringers is opgewassen. Uiteraard zullen 2 Behringers ook meer lucht verplaatsen als die ene Beyma.
Die gratis 3dB is wel leuk, maar ik denk dat het verschil niet echt schokkend is dan. 3dB is te horen, maar veel meer nou ook weer niet. Dan ga ik liever voor de iets leukere geluidskwaliteit, en dan maar iets minder dB, zal zo'n ramp niet zijn denk ik.
Hiervoor zal ongeveer dezelfde vergelijking opgaan als bovenstaande. Met als toevoeging dat de 18G50 in principe meer gericht is op de kick als de AX-18b, wat een extra subjectief verschil kan geven.
En daar gaat het mij juist om, die kick uit een 18", zoiets kan bij mij de doorslag geven. Veel besproken waarom ik een 18" wil, maar wil er dan wel zo veel mogelijk kick uit halen. Met de 15" topjes er bij moeten we onze naam The Bass Stylerz wel eer aan kunnen doen denk ik.
Een kleine verdieping op de theorie erachter kan geen kwaad.
Zeker niet! daar ga ik me nu dan ook maar eens mooi even mee bezig houden.

Nog even een vraagje, waarom zou ik voor het hout gaan? Langere levensduur? Mooier geluid? Warmere klank?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
3-12-2005 12:57
DJ Delay... OPHOUDEN MET VRAGEN en BEGINNEN TE LEZEN!

Ik begin me een beetje te storen aan het feit dat je veel zegt maar verdomd weinig doet! Je zegt te gaan lezen maar vlak daarna stel je een vraag die zonder twijfel aangeeft dat je nog niet gelezen hebt.

Laat ik het daarom voor de zekerheid nog eens herhalen:

OPHOUDEN MET VRAGEN en BEGINNEN TE LEZEN!!!

(Geldt eigenlijk voor ALLE topics die je hebt lopen!!!).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
16-12-2005 17:10
Inmiddels het plaatje voor speakonaansluitingen gevonden:

klik

alleen niet meer leverbaar...
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)