Forum > Off-Zone

advies en tips belichting bands+afterparty

(146 reacties. Pagina 12 van 15)
Moderator(s): Dré
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
13-7-2010 22:44
Zet je mac's met z;n tweeen op een kistje, netjes afrokken natuurlijk.
Hiermee heb je verrijdbare diepe lampen op het podium
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Martin90Standaard Lid
Sinds: 12-4-2007
Laatste: 13-2-2017
14-7-2010 11:24
Even snel een paint krabbel gemaakt
https://a.imageshack.us/img190/5338/podia.jpg

Ik ga dan uit van 3 meter truss per hoek.Misschien is dit een beetje puzzelen.
Verder ging ik er vanuit dat je een aantal maten steels tot je beschikking hebt. En daarmee de trussjes wel netjes recht kan hangen.

In elkgeval succes met je evenement.
Edit Mod: Fossalta: link gefixed

Edit: Ik was er zelf ook net mee bezig. Bedankt
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
14-7-2010 19:52
Als je dan het riggen in zo'n dak dan maar wel door een prof. laat doen.
Riggen in mobile constructies is lastiger dan je denk.
Dit omdat je te maken hebt met een demontabel systeem, je kunt niet overal een steel aanpikken.
Door de geringe hoogte is breidelen geen optie.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
16-7-2010 09:56
Vaak kun je aan deze 'aanhangerpodia' (Geschikt voor E-achter-B) direct aan de constructie van het podium riggen. Echt demontabel zijn ze niet. Het is een constructie die openklapt, het gehele podium wordt in 1 keer neergezet. Vaak door 1 persoon in minder dan een uur.

Er zijn twee grote fabrikanten van deze podia:

Kultour ( DLD) https://www.kultour.de
Karl Eckart Fahrzeugbau https://www.karl-eckart.de

Waarbij je fixtures direct aan de constructie kunt bevestigen, omdat er ofwel een trussconstructie voorhanden is, ofwel een 50mm buis als aanpikpunt. Pak wel even het handboek van het podium erbij, om te zien wat bij dit betreffende podium mogelijk is.

Eventueel is het ook mogelijk om truss op wind-ups neer te zetten, maar daarbij is de maximale vloerbelasting per m2 / de puntbelasting van de vloer van belang. Ook dit staat in het handboek van het podium. Daar zit een tabel met belastingen bij.
I am a TimeDriver!
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
16-7-2010 15:45
Oké, ik ga voor alle zekerheid gewoon uit van geen truss gebruik, niet echt nodig denk ik (aangezien alles dan te laag komt hangen, wat niet praktisch is).
CyberDanceVIP Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
18-7-2010 20:03
In dit soort overkappingen zou ik sowieso nooit extra truss gebruiken. Het kost je al snel een meter hoogte takeltje meegerekend, en van de toch al beperkte dakbelasting schiet dan al helemaal niks meer over.

Zelfs in deze hebben we alles rechtstreeks in het dak geknoopt met een genie vanwege dezelfde reden.

Als je echt een paar gekke dingen wil doen met sixbarretjes schuin neerhangen of macjes waar geen constructie voorhanden is kan je altijd nog alu of stalen 50mm pijpen gebruiken die je met half couplers met rigging eyes + steeltje ophangt om zo een wat speelser geheel te krijgen.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
MarijnStandaard Lid
30-7-2010 10:10
Hallo allemaal!

Tot nu staat onderstaande 100% vast:

- - - - - - - - - - - - -
16 x actieve sunstrip
10 x T4 (2 front)
1 x Geni FL1800 strobo
Antari Z1200 rookmachine
- - - - - - - - - - - - -
sturingen: showmaster 24 + LJ/Freestyler

> Organisatie heeft nog een klein bedrag (>200euro) over voor "extra's", wat lijkt jullie het beste om bij te huren?
Nog enkele T4's? enkele Atomiccen?
WatjeVIP Lid
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
30-7-2010 10:19
waarom atomics, je hebt een geni hangen. Ik zeg haal er nog wat geni's bij? zodat je hiermee chases etc kan doen.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
MarijnStandaard Lid
30-7-2010 10:23

watje schreef:

waarom atomics, je hebt een geni hangen. Ik zeg haal er nog wat geni's bij? zodat je hiermee chases etc kan doen.
Omdat een Atomic volgens mij iets harder gaat en minder traag reageerd? daar hebben de Geni's wel last van.
GreendiekStandaard Lid
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 4-11-2024
30-7-2010 11:28

marijn schreef:

Omdat een Atomic volgens mij iets harder gaat en minder traag reageerd? daar hebben de Geni's wel last van.
Waarom niet de Geni er helemaal uit, en vervangen door een Atomic? Daarbij, gemiddelde verhuurprijs voor een Atomic ligt volgens mij rond de €35,- per stuk. Wil je dit hele budget gebruiken hiervoor?

Hoe zie je met de aankleding? Valt hier niet extra budget aan te besteden?

Of eventueel een colorchanger (heet dit zo?) voor de Atomics. Ik weet hiervan alleen niet de huurprijs.

Of extra intelligent licht in de zin van scans/movingheads etc?

Ik weet ook niet of je al gedacht hebt aan sidewings voor de speakers?

https://www.giga-entertainment.nl/images/Sidewing.jpg

zulke bedoel ik. Hier kan eventueel nog een spandoek voor van het festival. Ik weet alleen hier ook geen prijs van te noemen.
sex in a cano is like english beer: fucking close to water

Terug naar forum Reageer (zonder quote)