Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 113 van 250)
Moderator(s): Dré
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
28-5-2008 22:19

Xplod schreef:

Ik ben niet mee?! happy :)
Is dat misschien iets van in Nederland...? razz :p

Mvg
Haha, klopt je bent Belgisch laugh :D Die kennen dat waarschijnlijk niet !
klik !
Freelance diensten & LED Design
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 9489
29-5-2008 00:29
de mixer heeft gewoon te veel voor zijn kiezen gehad en er zijn waarschijnlijk een paar opampjes doorgebrand.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
9-6-2008 01:15
Zaterdagavond stonden we met een band in het Belgische Turnhout. Bruilof, gehouden in een tot 'partycentrum' verbouwde kerk. Allemaal leuk en aardig (en duur), maar 't galmde als de pest. Zit verder totaal geen akoustiek in zo'n zaal. Lekker rustig gesoundcheckt, politie voor de deur. Een uitleg over hoe het in België werkt. 1e keer is waarschuwing, 2e keer bevel van OvJ, 3e keer vrachtwagen voor de deur en inbeslagname. Die keer was dus de waarschuwing, dus punt 1 hadden we al.
Nouw goed, stuk zachter gezet, uurtje later... Politie voor de deur. Stond nog veel te hard, bevelschrift was binnen. Daarna alles dichtgezet, behalve zang (kanaal op 0db, master op 1(gaat tot 10)). Drumstel hoorde je rechtstreeks, gitaren via hun eigen versterkers. Dit was echter nog allemaal te hard, en klonk ook helemaal nergens meer naar. Toen samen met ceremonie meester maar besloten dat we alles weer af konden breken en huiswaarts keren. Band heeft 6 nummers gespeelt.
Grootste ergernis was dat de dj die daarna draaide veel harder speelde als wij, en dat mocht opeens wel. Ook geen politie te zien, terwijl ze tijdens de band altijd in de buurt van het gebouw zijn geweest. Tis wat met die Belgen.......
Dj smilfitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-1-2007
Laatste: 20-5-2023
Berichten: 59
9-6-2008 08:12
Ja, die "het staat te hard meneer" problemen ken ik. happy :) . Tot een paar jaar geleden volgde de politie een andere reglementering en werd er tenminste gemeten. Nu staat het te hard wanneer de buurt (of de flik) vind dat het te hard is. Dus allemaal heel erg subjectief. (Er moet maar 1 oudje de hele avond naar de politie bellen, en je feest is verziekt.)

Dat van die vrachtwagen die alles in beslag komt nemen moet je niet geloven: Ten eerste heeft een gewoon korps geen vrachtwagen en is de politioe niet kundig genoeg om een instalatie af te breken. Ten tweede hebben ze daarvoor een bevel van de onderzoeksrechjter (of substituut) nodig en die wil in het weekend (en zeker s'nachts)niet lastig gevallen worden happy :) . Wat je wel krijgt is een fikse boete, en je mag zelf met je boeltje vertrekken. (Het kan gebueren dat ze de vaste instalatie van een zaal komen aanslaan, maar dat enkel omdat ze al veel te vaak overlast hebben bezorgd en er dus al een bevel van de onderzoeksrechter klaar ligt).
En Gaan!!!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 9489
9-6-2008 11:57
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 10-6-2008 21:52
echo is een kwestie van opstelling,
de accoustiek van een kerk is meestal zo goed, dat je op een zeer laag volume (met voldoende luidsprekers) toch een mooie geluidsvulling van de ruimte kan krijgen.
En als je het goed doet, dan is er binnen het luidspreker gebied ook veel minder echo.
Bouw je naast je show twee stackjes met sub en top, in een dergelijke ruimte, dan vraag je om problemen sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
9-6-2008 16:22
We hadden inderdaad links en rechts van de bühne een sub-top set staan. In het begin ging het wel, maar op lager volume viel het vies tegen.
Politie zei det ze een vrachtwagen zouden huren op onze kosten, en dat afbreken voor hun geen probleem was. Probleem van kerken is dat ze muren van 50cm hebben, maar ruiten van 0.5cm (en daar ook nog eens een groot aantal van). Buiten was de muziek zeer goed te horen.
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 569
9-6-2008 17:55

onnogeelen schreef:

Zaterdagavond stonden we met een band in het Belgische Turnhout. Bruilof, gehouden in een tot 'partycentrum' verbouwde kerk.
Waar in Turnhout was dit? razz :p
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
9-6-2008 18:54
1 x bewerkt. Laatst door Onnogeelen op 10-6-2008 00:04
Het Paterspand heette dat, aan de Paterstraat volgens mij. Opzich een leuk ding, alleen jammer van de dunne raampjes razz :p
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
9-6-2008 19:11

onnogeelen schreef:

Politie zei det ze een vrachtwagen zouden huren op onze kosten, en dat afbreken voor hun geen probleem was.
Vind dit wel erg overdreven. Als ik zaterdagnacht uit ben geweest en die kerkklok (van diezelfde kerk waar waarschijnlijk dat oude vrouwtje heen gaat die klaagt over de geluidsoverlast) begint zondag ochtend veel te vroeg lawaai te maken terwijl ik uit wil slapen slopen ze dan ook de klok eruit als ik bel om te vragen of het wat zachter kan?
Cyberlights in the house :D
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
10-6-2008 00:08
Zit wat in, maar ze kunnen toch je spullen in beslag nemen als zij dat willen. Kosten zijn geheel voor jou, een boete + huur vrachtwagen (zaterdagnacht, geen maandagmorgen prijsje dus) wil je niet echt hebben, kost je een paar avonden werken. Wij zaten zelf te denken dat iemand die iets met de zaal/feest te maken had de politie heeft gebeld, omdat, zodara wij stopten en de dj begon te draaien, de muziek opeens veel harder stond. Wij hadden alleen nog 3 mic's versterkt, vandaar dat het ook nergens meer naar klonk. Gitaren en drums speelde niet verder versterkt, en nog was het te hard. Echter zodra de dj begon hebben we een uur afgebroken en verder geen klachten van overlast meer gehad, terwijl dit toch echt een aantal decibel harder was.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)