Forum > Zelfbouw Speakers

Nieuwe top/line-array kast ( 4x8" )

(139 reacties. Pagina 11 van 14)
Moderator(s): Dré
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
5-6-2007 21:30
Ik heb hier een orginele kast staan...ja dus. wink ;) vriendjes?
..Je Ducktape brood voeren...
HermanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-7-2002
Laatste: 17-3-2009
Berichten: 26
11-6-2007 22:18
Van een speakerbouwer verwacht ik eigenlijk wel een antwoord, zeker wanneer andere vragen ook beantwoord worden.

Zo vroeg ik: Sprak iemand over ded vliegstrip.

Wat mij opvalt bij de "kale"versie van deze kast is dat de vliegstrips in het hout lijken te komen, niet aan een intern frame.

Ben heel benieuwd hoe Ivo in de praktijk het ophangen ziet.

Alvast een aantal concrete vragen:

1. Hoeveel van deze kasten kan je onder elkaar hangen?
2. Het anglen van de kasten, hoe gebeurt dat, ik zie aan de achterkant wel een aanpuik mogelijkheid, maar als je die gebruikt hangen de kasten nog steeds loodrecht onder elkaar.

4. Is de keuze voor een intern verbonden frame achterwege gelaten met het oog op gewichtsbesparing?

Dit project ziet er berekend uit, ben benieuwd naar een reactie op bovenstaande.


En ben ik nog steeds nieuwsgierig naar een antwoord.
PurplehazeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 9-2-2019
Berichten: 64
18-6-2007 13:40
Ik heb laatst een keertje de 4x 8" 4x waveguide top gehoord bij Ivo.
Dit was in combinatie met 2x dubbel 18" bandpass-subs.
De top heeft absoluut geen moeite om de 18inchers bij te benen bleek al snel. Klankmatig:
Mooie open klank met een aangenaam drukvol puntig mid, de directheid van de 8inchers is top. Hoog van de BMS waveguides is indrukwekkend open en sprankelend of je nu op 10 meter afstand staat of 30 meter de top blijft overeind.
Enige wat je aan zou kunnen merken is dat het onderste midlaag wat achterblijft. Ivo is inmiddels al met een compact 15"ertje bezig voor dat gebied. Maareuh ik kan me zo voorstellen voor platendraaiwerk dat je dat achterwege laat, live werk is wat anders dan ga je daar een en ander missen.

tot zover een impressie van een geinteresseerde in het ontwikkelde concept.

Goed bezig Ivo!
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
9-7-2007 17:24

TNT schreef:

TNT schreef:

Zoek eens op BMS, volgens mij heeft Ivo dit al eens verteld....
Ik gebruik deze ook, en ze zijn waanzinnig!

Succes
idd een zeer mooi sprankelend hoog, ik heb er ook 2 besteld en ben benieuwd hoe ze gaan klinken in m'n toppen.
Mijn toppen inmiddels ook voorzien van deze waveguide drivers, en kan zeggen dat het een wereld van verschil is happy :) deze dingen klinken echt fantastisch.
Voorheen zaten er de B&C DE-500's in en deze schijnen al niet slecht te zijn.
TNT, heb je inmiddels de nodige feesten gedaan met de toppen voorzien van de waveguides? en kun je een oordeel geven over het resultaat?
Ik heb je toppen bij ivo gehoord zonder de waveguides, dus een vergelijking met wat het was en wat het nu is zou mooi wezen.

Hoe bevallen ze? jij hebt ze in een drieweg kast zitten als ik het goed heb?
waar begin jij met crossen? passief of actief?
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
9-7-2007 23:58
Hey, Jorrit.

Ik heb ze inmiddels op verschillende locaties gebruikt, en kan zeggen dat ze zeer goed bevallen, ook klanten die zeggen van shocked 8O shocked 8O wat een mooi geluid!
het klinkt een stuk rustiger met een rendement waar je U tegen zegt.
De toppen moeten wel zo hoog mogelijk opgesteld worden i.v.m. de beperkte verticale spreiding.
Ik zet ze in vanaf 5.5 Khz (3 weg)
Zoals je bij Ivo gehoord hebt komt er een zeer mooi sprankelend hoog uit wat heel ver doorloopt.
brabantse nachten zijn lang
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
10-7-2007 12:25
owke bedankt tnt.

Ik ben er ook serieus over aan het denken 4 toppen met deze drivers uit te rusten.

echter vind ik 3 weg weer net te groot en lomp worden.
Ik heb ivo reeds een mail gedaan meer heb het idee dat hij erg druk is of even geniet van een vakantie.

Ik heb hier nog een 6 tal G400 15" speakers liggen. Anders denk ik maar eens een setje drivers bestellen en zelf aan de gang.

hoogte is niet zo'n probleem.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
10-7-2007 18:47
Ik denk dat je geen spijt zal krijgen wink ;)
Het gaat om Deze
brabantse nachten zijn lang
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
10-4-2011 20:50
Ik kick dit topic om hetvolgende.

Ik heb deze toppen nu een aantal dagen hier staan nadat ze eerst bij een ander forum lid hebben gestaan en nu hier..
Ik heb de toppen overgenomen zonder de waveguides, deze zaten er niet bij. Echter doordat ik er nog een heel stel had liggen leek het mij een mooi hobby projectje..

Is er iemand die mij een richtlijn zou kunnen geven hoe ik deze toppen het best kan aansturen? crossoverpunten, filters enz?
Ik heb een xilica processor met meer dan genoeg versterker kanaaltjes. echter ontbreekt mij de kennis om het setje goed gefiltert te krijgen....

Nu krijg ik vast de reactie, benader Ivo eens, echter is hij zeer moeilijk te bereiken. En heb ik dit uiteraard reeds geprobeert.
Ik zou erg geholpen zijn met een stel richtlijnen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
10-4-2011 21:06
Richtlijnen heb ik zo snel niet voor je, maar ik zou zeggen, download arta, neem een meetmicrofoon en een geluidskaart (voor een indicatie is behringer prima), en ga eens meten wat het doet bij verschillende frequenties. Ivo was altijd heel eigenwijs over deze toppen en heeft er nooit veel over los gelaten (ook geen metingen laten zien), dus bij de forumleden zal er niet veel over bekend zijn.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Dj FlashlightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2003
Laatste: 22-12-2022
Berichten: 202
11-4-2011 11:38

ivo2 schreef:

De componenten die gebruikt gaan worden zijn bekend, voor het laag 2x 8" precision devices, voor het hoog 2x 1" BMS.
Freqentie bereik voor het laag 100-800Hz (12dB/okt).
Vermogen van het laag 400Watt, 96db/1w, vermogen van het hoog 160Watt.
Uit zijn topic over een line array die hij ook gebouwd heeft.
En wel op deze top lijkt.
ja...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)