Forum > Licht

movitec sl250 draaiuren en lampuren

(55 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 2061
10-5-2018 17:32
Ik zou niet weten waarnaar ik moest zoeken als ik zou willen weten wat x1 of x2 betekend in dit geval
want het zegt me helemaal niks.
X1 x2 condensator intypen volstaat al :-)
Niet goed, wel hard!
retep66Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2017
Laatste: 22-12-2020
Berichten: 51
20-5-2018 14:16
Filters besteld en gemonteerd en een paar uur proefgedraaid en alles werkt en blijft werken, dus missie geslaagd.
Nou het volgende en dat zijn de starters, en zitten er 2 soorten in en weet iemand waar ik die kan krijgen?
En als dat ook bij TME is, waar moet ik dan op zoeken?

postimg.cc/image/gpl6vx3jh/

postimg.cc/image/kn8gljg4t/

Dan nog een vraag over de lampen, want ik had 2 washes naast elkaar gezet en een geeft duidelijk minder licht af
dan de andere, dus kan zo'n lamp in helderheid afnemen naarmate deze ouder worden, of zitten er nog verschillen
in het type of het merk vd lamp?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-6-2024
Berichten: 9473
20-5-2018 17:08

retep66 schreef:

Dan nog een vraag over de lampen, want ik had 2 washes naast elkaar gezet en een geeft duidelijk minder licht af
dan de andere, dus kan zo'n lamp in helderheid afnemen naarmate deze ouder worden, of zitten er nog verschillen
in het type of het merk vd lamp?
Meestal is de helderheid tijdens de normale levensduur redelijk constant, tenzij ze erg oud zijn.
Maar vergis je ook niet in de optiek van een lamp. Lensjes, kleurtjes en gobo's schoonmaken kunnen grote verschillen geven.
Vooral nicotine en neerslag van rookmachines kunnen je effect behoorlijk beïnvloeden.

Wel heb ik overduidelijk verschil in helderheid gezien bij verschillende merken lampen.
"You get what you pay for" in de meeste gevallen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
retep66Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2017
Laatste: 22-12-2020
Berichten: 51
20-5-2018 17:44
De lamp die minder licht geeft had ik al schoongemaakt, en de lamp die meer licht geeft nog niet, dus vandaar.
Ik heb alleen niet gekeken of er een wellicht iets ander type lamp is gebruikt.
Verder heb ik nu de 4 washes helemaal schoon en zijn de filters vervangen, maar ik zag dus ook dat die filters
in de sl modellen zit, dus dat word nog 20 filters nabestellen, want ze zijn allemaal lek en plakken net zo erg als
zo'n ouderwetse vliegenvanger. Voor de rest ontbreken hier en daar wat schroefjes en zelftappers,
en zijn wat gaten gewoon uitgedraaid, maar daar draai ik dan gewoon nieuwe in van een maatje groter.

Dan alweer een nieuwe vraag en dat is dat ik nog een stuurtafel moet hebben en werd mij een avolites pearl
aanbevolen, en is de vraag of dat een goede keus is?

Het is voor een kindershow die in een circustent word gehouden en die tent heeft 4 masten waaraan
ik dan aan iedere mast 4 sl heads aan wil hangen en daaronder 2 fourbarren met 500 watt par 64 cans.
De heads dienen als effect en de parren als basislicht, en vraag mij af of het dan niet verstandiger is
om 2 stuurtafels te gebruiken en dan 1 voor de heads en 1 voor de parren, want stel dat een lichttafel
stuk gaat, dan zitten we nog niet meteen in het donker, of is dat gewoon een dom en slecht idee?
NicoHStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-12-2003
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 26
20-5-2018 18:01
Waarom zou je veel geld uitgeven aan spare parts , die vervolgens toch jaren in de kast blijven liggen ?
Dan zou ik er eerder 2 bijkopen en als spare gebruiken. Wel laten rouleren met de rest , anders heb je kans op afwijkende licht output.

Bijna alle onderdelen , zijn nog steeds bij een dealer van Robe te bestellen.

Minder licht output kan oa liggen aan de volgende dingen : (en dan ga ik ervan uit dat de lenzen zuiver zijn.)

- mindere lamp
- Afstelling van de lamp
- versleten / vuile reflector

Wissel de lamp eens onderling en kijk of het probleem zich dan verschuift naar de andere. Dan weet je tenminste of het aan de lamp ligt.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 2061
20-5-2018 18:08
Ik heb wel eens flinke verschillen in output gehad tussen verschillende merken msd lampen.
Lampen eens verwisselen en je weet het inderdaad.
Je kunt overwegen 2 tafels te gebruiken, maar vaak kun je op dimmers ook instellen dat ze aan blijven als dmx signaal wegvalt.
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-6-2024
Berichten: 9473
20-5-2018 19:40
de lamp goed centreren is ook wel een dingetje wat zo 30% verschil kan geven.

Voor de bediening zou ik gewoon een DMX dongle en een laptopje nemen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
retep66Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2017
Laatste: 22-12-2020
Berichten: 51
21-5-2018 01:14

NicoH schreef:

Waarom zou je veel geld uitgeven aan spare parts , die vervolgens toch jaren in de kast blijven liggen ?
Dan zou ik er eerder 2 bijkopen en als spare gebruiken. Wel laten rouleren met de rest , anders heb je kans op afwijkende licht output.

Bijna alle onderdelen , zijn nog steeds bij een dealer van Robe te bestellen.

Minder licht output kan oa liggen aan de volgende dingen : (en dan ga ik ervan uit dat de lenzen zuiver zijn.)

- mindere lamp
- Afstelling van de lamp
- versleten / vuile reflector

Wissel de lamp eens onderling en kijk of het probleem zich dan verschuift naar de andere. Dan weet je tenminste of het aan de lamp ligt.
Op 20 gebruikte heads lijkt het mij wel verstandig om 2 starters en een stuk of 4 reservelampen te nemen.
Uiteraard kunnen ook tal van andere zaken kapot, en dat vang ik op door 16 heads te gebruiken
en 4 op reserve te zetten.
Verder heb ik even naar de lamp gekeken en die ziet er zo maar opgebrand uit, dus zal het daar wel aan liggen.
retep66Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2017
Laatste: 22-12-2020
Berichten: 51
21-5-2018 13:32

Tom schreef:

de lamp goed centreren is ook wel een dingetje wat zo 30% verschil kan geven.

Voor de bediening zou ik gewoon een DMX dongle en een laptopje nemen.
Ik ben niet zo kapot van een laptop, want stel dat de stroom uitvalt, dan duurt het een tijd voor een laptop
is opgestart en dat lijkt mij met een stuurtafel veel sneller te gaan, of vergis ik mij daarin?
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 1594
21-5-2018 13:50
laugh :D lees nog ‘ns wat je schrijft... shut up :X
't is maar een hobby...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)