Forum > Geluid

Welke live-mixer?

(19 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
DJ SnufStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2003
Laatste: 14-4-2018
1-10-2013 07:07
Ik ben op zoek naar een nieuwe live mixer en ben me momenteel aan het oriënteren tussen Soundcraft GB2, Allen & Heath GL2400 en Midas Venice-F.

Wordt voornamelijk gebruikt voor semi-professionele toepassingen: kleine bandjes, tape acts etc.
Het liefst wel een "geaccepteerde" tafel.
Wie heeft er ervaring met deze tafels en is er een voorkeur?
Gaan met die banaan!
PvGVIP Lid
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 22-11-2024
1-10-2013 08:12
Budget? Nieuw of 2e hands?

Nieuw: ga digitaal.

2e hands: alleen als je multi en effectenrack al hebt, anders is nieuw digitaal al snel goedkoper...
't is maar een hobby...
Watt-XtraStandaard Lid
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
1-10-2013 12:49

PvG schreef:

Budget? Nieuw of 2e hands?

Nieuw: ga digitaal.

2e hands: alleen als je multi en effectenrack al hebt, anders is nieuw digitaal al snel goedkoper...
Dit is niet helemaal waar. Er wordt gevraagt naar geaccepteerde merken. Met Digitaal heb je dat nog steeds niet.
ER zijn slechts enkele digitale mixers, die volledig digitaal werken, dus incl digitaal stagebox, een enkel kabeltje als verbinding tussen mixer en stagebox en dan nog enigsinds betaalbaar blijven.

Een presonus is nog steeds voorzien van analoog stagebox...
Een soundcraft SI heeft beide, kan met analoog multikabel, kan met digibox.. ga je echter voor een compleet setupje, dan ga je ook al snel richting de 10K
Een Behringer x32 heeft beide, is alleen niet geaccepteerd
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
1-10-2013 13:54

Watt-Xtra schreef:

Een Behringer x32 heeft beide, is alleen niet geaccepteerd
Hier moet ik je 100 percent gelijk in geven,heb de X32 nu enkele maanden en sta telkens versteld van de
mogelijkheden hier bij de testopstelling.
Enige probleem,hij gaat niet buiten omdat het Beringher is.Velen willen zelfs niet eens gratis proberen.
Zal nog jaren duren eer men Beringher gaat accepteren.
BomdesStandaard Lid
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
1-10-2013 14:35
Voor dry hire is het inderdaad een probleem, maar voor producties waar je er zelf bij staat ervaar ik er eerlijk gezegd zelden moeilijkheden mee. Ik geef de klanten ook wel de keuze hoor. De X32 huren ze met 2x S16 en stagesnake bij voor 150EUR, als ze een VI1 willen kan dat ook maar dan moet het budget voor de mixer wel even opgetrokken worden naar 700EUR. En dan hebben ze wel maar 8 uitgangen, want meer zit er niet op de compact stagebox.
Frank76Standaard Lid
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 21-11-2024
1-10-2013 14:39
Ik heb toch al enkele gast techs verheugd zien kijken bij het zien van een analoge mixer. "gelukkig geen digico" is dan toch de opmerking. En dat terwijl digico wel een standaard lijkt te zijn.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
BomdesStandaard Lid
1-10-2013 18:48
Eerlijk gezegd vind ik dat belachelijk (tenzij er zo'n crashbak als een D1 staat natuurlijk). Maar dat elitaristisch gedrag zal er blijven in zitten. Hadden we eerste een GL2200, dan kregen we neuzen omdat het geen Soundcraft/Midas was. Hadden we erna een GB2, dan kregen we neuzen omdat het geen MH3 was. Hadden we een MH3, dan was het te min want ze waren een Heritage gewoon, etc....

Ik ben sinds dag 1 zeer tevreden van de X32 en de S16's, onze gitaarbouwer heeft dezelfde combo gekocht voor kleinere optredens en repetities (met oa Andrea Croonenberghs, nu ook niet de minste). Recent tijdens de jaarmaarkt in leuven nog Ben Crabbé en zijn band gedaan, allemaal zeer lovend over de techniek.
Maar goed, ik ga quasi altijd met een eigen geluidstech en die is na wat scepsis ook zo tevreden over de X32 dat hij ook al een heeft gekocht.

Daarnaast moet ik ook nog de eerste tech tegen komen die de hele analoge rompslomp mee komt inladen, uitladen, opstellen, afbouwen, inladen, uitladen. Enkel al daarvoor draai ik alles digitaal. 2 kistjes en klaar :)
PvGVIP Lid
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 22-11-2024
1-10-2013 20:07

DJ Snuf schreef:

Wordt voornamelijk gebruikt voor semi-professionele toepassingen: kleine bandjes, tape acts etc.
X32, GLD80, M200i/M3x0, SI expression zouden hier volgens mij prima voldoen en kosten geen 10k.
De vraag is wat het budget precies is van de TS en of hij aan dry hire / veel gasttechs doet?

Probleem met nieuw analoog is, dat de tafel is afgeschreven zodra deze de stelling van het magazijn verlaat...
't is maar een hobby...
BomdesStandaard Lid
1-10-2013 20:33
Expression zou ik wel links laten liggen, het gebrek aan DCA's op een digimixer is echt irritant.
Daarnaast is de compact sterk in prijs gezakt.
Watt-XtraStandaard Lid
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
1-10-2013 21:34

PvG schreef:

DJ Snuf schreef:

X32, GLD80, M200i/M3x0, SI expression zouden hier volgens mij prima voldoen en kosten geen 10k.
De vraag is wat het budget precies is van de TS en of hij aan dry hire / veel gasttechs doet?

Probleem met nieuw analoog is, dat de tafel is afgeschreven zodra deze de stelling van het magazijn verlaat...
Voordat je zn setje digimixer, stagebox, haspeltje met cat/madi/ stroom evt dmx compleet hebt, netjes in flightcases enz. is 10K zo weg hoor. :D

Maar verder zijn het idd de tafeltjes die jij opnoemt ao heel erg geschikt en in verhouding tot analoog betaalbaar, maar vooral compact draagbaar en werkbaar.

Analoog; dan opzoek naar een mooie set 2de hands, Soundcraft K3 is geaccepteerd bij bijna elke tech!

Digitaal; Roland M serie, M200, persoonlijk niet, toch wel erg compact.. Ipad noodzakelijk.. als je er uitsluitend zelf mee werkt, prima, maar anders.
Dan eerder een M400.. 2de hands ook zeer betaalbaar, en toch enig analoog gevoel.
A&H heeft een aantal aardige tafels in programm.

Maar voordat er vanalles wordt geschreven, TS misschien nog iets specifieker zijn met eisen/ wensen?
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)