Waar vervoeren jullie de drive in mee?
(2184 reacties. Pagina 211 van 219)Moderator(s): Dré
DexterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-6-2004 Laatste: 19-10-2024 Berichten: 391 | 30-7-2013 19:20 |
Laatste model Ducato ben ik ook groot fan van. Fantastisch comfort met prima zit plaatsen en heerlijke stoelen. En de motoren is praktisch nooit wat mee en fijn schakelen met de 6-bak en nog eens super zuinig met een prima souplesse. De laadbak geniaal bijna vierkant, past in een lange verlengde en verhoogde LT minder dan in een Ducato 1x verlengt. | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 31-7-2013 08:51 |
Dan moet je eens op autoforums gaan kijken naar Ducato 2.2 . De mijne is net verkocht en ben blij dat ik van ellende verlost ben. | |
SubsystemStandaard Lid Uit: België Sinds: 18-6-2004 Laatste: 24-9-2023 Berichten: 317 | 31-7-2013 15:44 |
eddy wally schreef: Dan moet je eens op autoforums gaan kijken naar Ducato 2.2 .De mijne is net verkocht en ben blij dat ik van ellende verlost ben. Ben ook op zoek naar een 2dehands ducato 160pk langste versie, deze moet een vivaro + dubbelas remork vervangen... En op autoforums vind je van alle merken slechte reviews, zoek maar eens op vivaro kom je blijkbaar ook maar alleen ellende tegen met versnellingsbakken, terwijl ik met mijne nog nooit problemen gehad heb. | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 31-7-2013 16:58 |
De problemen met 2.2 Ford motor zijn algemeen en dan spreek ik van negen op tien.Motor loopt onder water bij regen en EGR en gasklep geven blijvend probleem.Wat me bij bij Fiat nog het meest stoorde is de onbekwaamheid van de dealers.Ik heb enkele duizenden euro's uitgegeven aan onnodige vervangingen welke het probleem niet oplosten. Gelukkig zit deze motor slechts in één model. | |
VdbekeStandaard Lid Uit: België Sinds: 7-4-2013 Laatste: 27-12-2019 Berichten: 31 | 31-7-2013 19:04 |
Inderdaad bij fiat zit deze slechts in één model, bij de PSA groep zit deze in allemaal behalve de 3 liter. En dat wijst niet op problemen met de motor, maar de afwatering van de vooruit. Welk bij zowel fiat als de PSA groep een dikke soep zijn. Sommige zijn wel goed, andere dan weer helemaal niet en dan heb je er zo nog een paar die half en half zijn. Ik heb bij de aankoop van mijne daar toch wel naar gekeken. Water en elektronica gaat niet samen, kan de vaagste fouten geven. Als je rond BJ 2006 tot 2011 koopt heb je een ketting ipv riem :p. is besparend op onderhoudskosten en eventuele problemen. Is eigen vrij goed te zien, als links van de motor een ijzeren dunne (2cm ongeveer) kap zit heb je een met ketting. Zit er een plastieken kap op van dik 5cm breed heb je een riem. iveco blokken zijn ook niet alles, blijken nogal veel problemen mee te zijn door een tekort kabeltje. afblodderen lak is nog zo'n leuke. vroegtijdig versleten koppeling door een te grote achteruit versnelling blijken problemen te zijn met slecht schakelende versnellingsbakken zijn goedkoop, bieden degelijke laadruimte, rijden vlot en soepel en dan nog een goede garage hebben die met gezond boerenverstand kunnen denken en niet doen wat hun computerke zegt. | |
DexterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-6-2004 Laatste: 19-10-2024 Berichten: 391 | 31-7-2013 19:32 |
1 x bewerkt. Laatst door Dexter op 1-8-2013 11:31 Mijn broertje heeft ruim 2ton in een Ducato gereden voor zijn werk bij PostNL. Geloof me daar is niet netjes mee omgegaan. 1 keer een weigerende aansturingsklep van de egr verder niets. Dat vind ik erg netjes met veel starten, stopen en ander zwaar gebruik. | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 1-8-2013 10:19 |
De ford motor is inderdaad compleet waardeloos. Wij hebben eentje van 2 generaties terug met de 2.8JTd 127pk in, buiten dat hij wat weinig vermogen heeft oersterk en weinig problemen mee. Na 150k km zwaar belast te worden is de keerring van de cardanas versleten, deze moet vervangen worden dus komt er meteen ook een nieuwe koppeling in. Voor de rest nooit abnormale kosten aan gehad. Ik denk dat we hem dan ook eens gaan chiptunen, komt er 30pk en 50Nm bij wat met een volle lading toch een aardig verschil maakt. | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 1-8-2013 15:22 |
eddy wally schreef: De problemen met 2.2 Ford motor zijn algemeen en dan spreek ik van negen op tien.Motor loopt onder water bij regen en EGR en gasklep geven blijvend probleem.Wat me bij bij Fiat nog het meest stoorde is de onbekwaamheid van de dealers.Ik heb enkele duizenden euro's uitgegeven aan onnodige vervangingen welke het probleem niet oplosten.Gelukkig zit deze motor slechts in één model. Overal kan wat mee zijn, het valt of staat toch wel vaak met het onderhoud wat zo'n auto gehad heeft. Deze mercedes is nu de 6e bus die ik bezit:
| |
I am a TimeDriver! | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 1-8-2013 16:06 |
ideedeluxe schreef: Die motor zit ook in de movano 2.2. dti, master 2.2cdi en nissan interstar 2.2cdi.Overal kan wat mee zijn, het valt of staat toch wel vaak met het onderhoud wat zo'n auto gehad heeft. Deze mercedes is nu de 6e bus die ik bezit: Mijn ducato is steeds bij Fiat dealers onderhouden en zelfs op minder km.dan aangegeven.Slechts toen ik enkele maanden geleden een sprinter gekocht had heb ik hem door een bevriend garagist welke normaal enkel vrachtwagens doet laten nazien.Deze heeft het probleem gevonden en opgelost,voor hoe lang weet ik niet want heb hem toen direkt verkocht.Bij Fiat had men ondertussen 2 x EGR /kontaktslot/roetfilter en katalysator vervangen(tot.ongv.4000€) zonder dat er iets opgelost was. | |
VdbekeStandaard Lid Uit: België Sinds: 7-4-2013 Laatste: 27-12-2019 Berichten: 31 | 1-8-2013 19:55 |
Denk eerder dat het probleem bij je garage lag dan bij je vervoer. | |