Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Vdbeke
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 31 bijdrage(n) van Vdbeke (Pagina: 1 van 2)
Topic: Krachtstroomkabels maken (23-5-2014 12:46:00)
Bus rijdt heerlijk zacht en vermogen zat.
Alleen contactslot is versleten, zaterdag ineens niet meer mogelijk om sleutel om te draaien, dus dikke miserie.
Ander probleem is dat codekaart van de sleutel onvindbaar is. Met als resultaat dat er nieuw contactslot besteld moet worden als set met nieuwe sleutel en sloten...duur grapje, begint hier al goedis klote, jammer van de codekaart anders was je voor 90 euro gesteld. Ik heb ook een dikke week rondgetuft met reservesleutel er constant op in afwachting van nieuw contactslot. Slot vol olie gepompt en met reservesleutel er constant op was dit doenbaar. Ik had het probleem wanneer ik deze in eerste stand (niet voorgloeien) wou zetten, naar voorgloeien en dan starten ging over het algemeen nog goed op enkele keren na.Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (11-8-2013 11:29:00)Volgens is dat het eerste wat er in een rij opleiding geleerd word: remmen voor de bocht/rotonde/afslag en vervolgens met een licht trekkend voertuig de bocht/rotonde/afslag nemen...Ik heb het over een flauwe bocht op een baan van 70 oid. Bochten die ik met boxer zo kan nemen, moet ik met de transit voor remmen. Transit helt gewoon meer over bij en bocht, maar ook bij wind in de flank ed. is ie meer gevoelig voor. Tot zover mijn ervaring/ mening hierover.
Bij een scherpere bocht rem je inderdaad voor de bocht en rijdt je de bocht lichtjes versnellend uit. Veel mensen die nog remmen in de bocht zelf en dan stom staan dat ze er soms uitvliegen bij watergladheid of ijzel. Daarmee schakel ik ook terug voor de bocht/ rotonde als ik geen hindernis zie. Anders staan we even stil om te wachten tot hindernis weg is.Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (11-8-2013 08:55:00)Er zijn mensen die op het circuit aardig wegkomen in een Ford Transit. Akkoord maar die zijn leeg, ga zo maar eens rijden met een busje waarin de lading ook in de bochten zijn tol eist. De transit in het tweede deel heeft achterwielaandrijving, miss heeft die een stuggere vering? Ik weet dat als ik er mee moet rijden, dat ik rem voor de bochten (is verlengd en verhoogt model). Voordeel van die vering is dan wel weer dat die comfortabel rijd, voor personenvervoer is dit dan wel weer ideaal.Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (8-8-2013 19:12:00)Geen idee wat je bevriend garagist vervangen heeft, maar kameraad heeft onlangs de MAP-sensor (67 euro of 45 van Bosch) vervangen ook op 100dKm. Motor viel stil in file, onregelmatig draaien, minder trekkracht, ...Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (1-8-2013 19:55:00)
Laatste rekening Fiat garage oliewissel + filters 560 € waarvan 161€ uitlezen computer.
Weet nu waar benaming zwarte goud vandaan komt. Heb nu 110.000 km.Tijd voor een andere garage denk ik dan, voor een groot onderhoud (dus alle filters) betaal ik hooguit een paar honderd euro! Voor een smering (olie en oliefilter) een kleine honderd euro.Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (16-5-2013 14:05:00)
haha die CEE van Bals, daar wil ik de "quickconnect" 125A versie wel eens van zien. Dan heb ik meer vertrouwen in de concurrent (Mennekes):
(125A met 5G35 rubber kabel)
nee zoiezo niet solderen. De oranje krimptang van Big Bang is niet slecht, maar gaat best wel stroef met 6mm² (eigen ervaring). Als je er veel moet doen op een dag voel je dat wel, tang is er net te klein voor (of ik heb te grote handen). Zelf heb ik wel goede ervaring met de tang van bizzline, alleen laat die een "kantje" achter. Maar nijpt de huls wel netjes strak rond het koper zonder extreem veel kracht te moeten zetten. En misschien nog een voordeel is dat je er verschillende bekken kan opzetten.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (12-9-2013 18:03:00)(125A met 5G35 rubber kabel)
nee zoiezo niet solderen. De oranje krimptang van Big Bang is niet slecht, maar gaat best wel stroef met 6mm² (eigen ervaring). Als je er veel moet doen op een dag voel je dat wel, tang is er net te klein voor (of ik heb te grote handen). Zelf heb ik wel goede ervaring met de tang van bizzline, alleen laat die een "kantje" achter. Maar nijpt de huls wel netjes strak rond het koper zonder extreem veel kracht te moeten zetten. En misschien nog een voordeel is dat je er verschillende bekken kan opzetten.
@Tom: mijn bericht was niet bot bedoeld ofzo. Ieder zijn keus kwa vervoer/ auto...
De persoonlijke toets van Alpina maakt het toch wel af, vind ik zelf.
Een afkorting die hier nogal eens gebruikt wordt: Bullen Met Wielen.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (11-9-2013 17:56:00)De persoonlijke toets van Alpina maakt het toch wel af, vind ik zelf.
Een afkorting die hier nogal eens gebruikt wordt: Bullen Met Wielen.
Daar zie ik ze toch nog geen veld mee omploegen :p maar allee dikke bak.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (13-8-2013 15:21:00)Kunnen ze wel meen ik, maar dat koste ook aardig wat centjes en veel geduld dacht ik. Met codekaart moest ik ook nog chasisnummer en kopie identiteitskaart meesturen. En dan een 5 tal werkdagen wachten. 580 zou het mij gekost hebben voor alle sloten + nieuwe sleutel te vervangen, dat was dus een no go.
Of je kan een goedkoop slot van ebay plukken, maar dan loop je met twee sleutels rond. De tweede sleutel heb je ook nodig voor de startblokkering om de tuin te leiden, of laten herprogrameren.
Bij mij was zand het probleem en een proper gemaakte sleutel die dan toch niet zo goed meer leek te passen achteraf . Is het nadeel als je busje overkoopt van iemand die op de bouw heeft gestaan.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (13-8-2013 12:50:00)Of je kan een goedkoop slot van ebay plukken, maar dan loop je met twee sleutels rond. De tweede sleutel heb je ook nodig voor de startblokkering om de tuin te leiden, of laten herprogrameren.
Bij mij was zand het probleem en een proper gemaakte sleutel die dan toch niet zo goed meer leek te passen achteraf . Is het nadeel als je busje overkoopt van iemand die op de bouw heeft gestaan.
Subsystem schreef:
Ondertussen een week aan het rijden in een tweedehands gekochte Ducato 3L van 2009.Bus rijdt heerlijk zacht en vermogen zat.
Alleen contactslot is versleten, zaterdag ineens niet meer mogelijk om sleutel om te draaien, dus dikke miserie.
Ander probleem is dat codekaart van de sleutel onvindbaar is. Met als resultaat dat er nieuw contactslot besteld moet worden als set met nieuwe sleutel en sloten...duur grapje, begint hier al goed
jakkes72 schreef:
vdbeke schreef:
Ik weet dat als ik er mee moet rijden, dat ik rem voor de bochten (is verlengd en verhoogt model).Bij een scherpere bocht rem je inderdaad voor de bocht en rijdt je de bocht lichtjes versnellend uit. Veel mensen die nog remmen in de bocht zelf en dan stom staan dat ze er soms uitvliegen bij watergladheid of ijzel. Daarmee schakel ik ook terug voor de bocht/ rotonde als ik geen hindernis zie. Anders staan we even stil om te wachten tot hindernis weg is.
Dré schreef:
vdbeke schreef:
Transit vind ik een te slappe vering hebben, tot gevaarlijk toe voor snelle uitwijk manoeuvres.Volkswagen Transporter elke 75000km nieuwe waterpomp en nieuw riempje en je bent gesteld en het normale onderhoud. spijtige, vrij duur in aanschaf.
Hoewel ik expert ook wel lekker vind rijden, vering mocht misschien iets stugger, maar voor de rest trekt en rijdt die zeer vlot, was 130pK meen ik.
Transit vind ik een te slappe vering hebben, tot gevaarlijk toe voor snelle uitwijk manoeuvres. En een niet directe gasresponse vind ik bij ford over het algemeen een nadeel. Je geeft gas en een fractie van een seconde later heb je pas die gevraagde gas.
Ik zou zeker nooit boven de 100dKm of ouder dan 4-5 jaar kopen. Voor de rest naar onderhoud/ gedane kosten kijken, testritje voor te kijken hoe hard die afgejakkerd is geweest. (Koppeling vind ik zelf toch wel vrij belangrijk) Kijk ook even als die lekker op de weg ligt, stuur goed en gericht werkt. Banden en remmen nakijken, is eenvoudig na te kijken en eventueel op af te pingelen. En bij garage kopen, heb je garantie.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (2-8-2013 17:43:00)Hoewel ik expert ook wel lekker vind rijden, vering mocht misschien iets stugger, maar voor de rest trekt en rijdt die zeer vlot, was 130pK meen ik.
Transit vind ik een te slappe vering hebben, tot gevaarlijk toe voor snelle uitwijk manoeuvres. En een niet directe gasresponse vind ik bij ford over het algemeen een nadeel. Je geeft gas en een fractie van een seconde later heb je pas die gevraagde gas.
Ik zou zeker nooit boven de 100dKm of ouder dan 4-5 jaar kopen. Voor de rest naar onderhoud/ gedane kosten kijken, testritje voor te kijken hoe hard die afgejakkerd is geweest. (Koppeling vind ik zelf toch wel vrij belangrijk) Kijk ook even als die lekker op de weg ligt, stuur goed en gericht werkt. Banden en remmen nakijken, is eenvoudig na te kijken en eventueel op af te pingelen. En bij garage kopen, heb je garantie.
eddy wally schreef:
Ik moet Jake gelijk geven.Heb nu 6 jaar een Fiat Ducato,is idem aan Peugeot.Heb al 6 jaar miserie.Stilvallen bij gas lossen,op half vermogen beginnen draaien enz...Naar verschillende dealers geweest,in totaal ongev. 4000€ uitgegeven en nooit opgelost.Is nu door een bevriend garagist welke normaal enkel vrachtwagens doet onder handen genomen en rijd nu normaal.Volgens hem waren alle vorig vervangingen ( EGR 2 x,Katalysator,roetfilter) nutteloos.Het gaat hier dus wel degelijk om de 2.2 versie,de enige met Ford motor waar volgens autoforums zowat iedereen problemen mee heeft.Denk eerder dat het probleem bij je garage lag dan bij je vervoer.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (31-7-2013 19:04:00)Inderdaad bij fiat zit deze slechts in één model, bij de PSA groep zit deze in allemaal behalve de 3 liter. En dat wijst niet op problemen met de motor, maar de afwatering van de vooruit. Welk bij zowel fiat als de PSA groep een dikke soep zijn. Sommige zijn wel goed, andere dan weer helemaal niet en dan heb je er zo nog een paar die half en half zijn. Ik heb bij de aankoop van mijne daar toch wel naar gekeken. Water en elektronica gaat niet samen, kan de vaagste fouten geven.
Als je rond BJ 2006 tot 2011 koopt heb je een ketting ipv riem :p. is besparend op onderhoudskosten en eventuele problemen. Is eigen vrij goed te zien, als links van de motor een ijzeren dunne (2cm ongeveer) kap zit heb je een met ketting. Zit er een plastieken kap op van dik 5cm breed heb je een riem.
iveco blokken zijn ook niet alles, blijken nogal veel problemen mee te zijn door een tekort kabeltje.
afblodderen lak is nog zo'n leuke.
vroegtijdig versleten koppeling door een te grote achteruit versnelling
blijken problemen te zijn met slecht schakelende versnellingsbakken
zijn goedkoop,
bieden degelijke laadruimte,
rijden vlot en soepel
en dan nog een goede garage hebben die met gezond boerenverstand kunnen denken en niet doen wat hun computerke zegt.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (29-7-2013 19:07:00)Als je rond BJ 2006 tot 2011 koopt heb je een ketting ipv riem :p. is besparend op onderhoudskosten en eventuele problemen. Is eigen vrij goed te zien, als links van de motor een ijzeren dunne (2cm ongeveer) kap zit heb je een met ketting. Zit er een plastieken kap op van dik 5cm breed heb je een riem.
iveco blokken zijn ook niet alles, blijken nogal veel problemen mee te zijn door een tekort kabeltje.
afblodderen lak is nog zo'n leuke.
vroegtijdig versleten koppeling door een te grote achteruit versnelling
blijken problemen te zijn met slecht schakelende versnellingsbakken
zijn goedkoop,
bieden degelijke laadruimte,
rijden vlot en soepel
en dan nog een goede garage hebben die met gezond boerenverstand kunnen denken en niet doen wat hun computerke zegt.
Mooie en vooral roestvrije sprinter. Je ziet ze genoeg rondrijden en ook genoeg met het nodige roest aanwezig. Onderhoud zal hierin ook wel een grote rol spelen, maarja het mag niks meer kosten tegenwoordig.
Betreffende het laadvermogen, hier in België willen ze dergelijke bakwagens ombouwen met een extra as. Dmv een remork mag en kan je extra lading vervoeren, alleen staat er niet gespecificeerd waar de as van de remork zich moet bevinden. Zodoende worden deze (wellicht met een andere aangepaste as) zorgvuldig onder het voertuig gemonteerd, zodoende zijn ze wettelijk inorde en kunnen ze op een verantwoorde manier meer laden dan oorspronkelijk de bedoeling is. Genoeg bedrijven die zich hierin gespecialiseerd hebben. Ik weet nu niet hoe dit in Nederland zit, kan me niet echt inbeelden dat het daar niet zou mogen. Wellicht iemand die hier meer over weet?
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (19-5-2013 11:51:00)Betreffende het laadvermogen, hier in België willen ze dergelijke bakwagens ombouwen met een extra as. Dmv een remork mag en kan je extra lading vervoeren, alleen staat er niet gespecificeerd waar de as van de remork zich moet bevinden. Zodoende worden deze (wellicht met een andere aangepaste as) zorgvuldig onder het voertuig gemonteerd, zodoende zijn ze wettelijk inorde en kunnen ze op een verantwoorde manier meer laden dan oorspronkelijk de bedoeling is. Genoeg bedrijven die zich hierin gespecialiseerd hebben. Ik weet nu niet hoe dit in Nederland zit, kan me niet echt inbeelden dat het daar niet zou mogen. Wellicht iemand die hier meer over weet?
eddy wally schreef:
....Laatste rekening Fiat garage oliewissel + filters 560 € waarvan 161€ uitlezen computer.
Weet nu waar benaming zwarte goud vandaan komt. Heb nu 110.000 km.
Zie hiervoor een overzicht van de gebruikte motoren.
Blijkbaar hebben de oudere ducato's ook dezelfde ford als de PSA groep. Nog eens terug opgezocht, fiat heeft een 2.2HDI (100PK) met vijf vitesse en de 2.3 (130PK, iveco) heeft er 6.
Ik heb de ford 2.2 (120PK) maar dan met 6 vitessen.
De ford motoren toen hadden een ketting, maar nu niet meer met alle gevolgen van dien.
De 3 liter bij de PSA groep zijn dezelfde iveco motoren.
Voor de ducato's is vanaf 2011 de 2.0 van fiat zelf en de overige motoren van iveco.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (16-5-2013 08:45:00)Blijkbaar hebben de oudere ducato's ook dezelfde ford als de PSA groep. Nog eens terug opgezocht, fiat heeft een 2.2HDI (100PK) met vijf vitesse en de 2.3 (130PK, iveco) heeft er 6.
Ik heb de ford 2.2 (120PK) maar dan met 6 vitessen.
De ford motoren toen hadden een ketting, maar nu niet meer met alle gevolgen van dien.
De 3 liter bij de PSA groep zijn dezelfde iveco motoren.
Voor de ducato's is vanaf 2011 de 2.0 van fiat zelf en de overige motoren van iveco.
Van die achterdeuren heb ik niet echt last, wel dat de schuifdeur een mankement had. Bij het nemen van een bocht naar links of op een rotonde, piept het dashbord dat er een deur open was. Dit euvel heb ik van het weekend opgelost. Deurcontact eruit halen, daarna de 2 connectors afkoppelen en de contactjes met wat schuurpapier terug op poetsen. Terug monteren en opgelost.
Fiat heeft bij mijn weten iveco motoren, misschien hebben die vroegere modellen ook een Ford met ketting (10 TRJ2) zoals bij peugeot en Citroen het geval was. Ik heb er in geen enkel geval problemen mee.
@ eddy wally: ik citeer een kameraad "Een Peugeot, de wagens zijn goed maar de garage's... een ramp... ".
En dit kan ik beamen, ik ga niet naar een officiele dealer, die kunnen alleen de computer uitlezen. Als die het probleem niet weet, wel succes dan.
Wat is je huidige kilometerstand?
Iets algemeen over de problemen die vind je overal direct terug, maar de goede die laten meestal op zich wachten. Ik ga nu niet zeggen dat deze wagens probleemloos zijn, want er valt genoeg over te lezen. Maar ze zijn ook niet door en door slecht.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (15-5-2013 18:49:00)Fiat heeft bij mijn weten iveco motoren, misschien hebben die vroegere modellen ook een Ford met ketting (10 TRJ2) zoals bij peugeot en Citroen het geval was. Ik heb er in geen enkel geval problemen mee.
@ eddy wally: ik citeer een kameraad "Een Peugeot, de wagens zijn goed maar de garage's... een ramp... ".
En dit kan ik beamen, ik ga niet naar een officiele dealer, die kunnen alleen de computer uitlezen. Als die het probleem niet weet, wel succes dan.
Wat is je huidige kilometerstand?
Iets algemeen over de problemen die vind je overal direct terug, maar de goede die laten meestal op zich wachten. Ik ga nu niet zeggen dat deze wagens probleemloos zijn, want er valt genoeg over te lezen. Maar ze zijn ook niet door en door slecht.
Je zou het denken dat je een maandagmorgend geval hebt.
Dat de schuifdeur los uit de rail komt heb ik nogal gehoord, hoe dit komt zie ik zo direct niet mogelijk. Veel gehoord met busjes die een raam vanachter hebben en daardoor de ruit ook meestal mee sneuvelt. Van de overige problemen heb ik nog niet echt gehoord.
En toch zie je ze veel rondrijden (ondanks de problemen).
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (10-5-2013 10:26:00)Dat de schuifdeur los uit de rail komt heb ik nogal gehoord, hoe dit komt zie ik zo direct niet mogelijk. Veel gehoord met busjes die een raam vanachter hebben en daardoor de ruit ook meestal mee sneuvelt. Van de overige problemen heb ik nog niet echt gehoord.
En toch zie je ze veel rondrijden (ondanks de problemen).
Klopt, maar je kiest een wagen die leuk rijdt en waarin jij comfortabel in kunt rondtuffen, of niet? De problemen krijg je er later toch gratis bij. Achteraf motiveer ik ook dat de nieuwere blijkbaar nogal kostelijke problemen hebben/ krijgen. En degene rond mijn bouwjaar (2007) bijna probleemloos zijn, als je weet waar op te letten!
Ik denk dat mijn garage "bijna niet" mag zeggen als hij de gevallen op een hand kan tellen over 15 jaar ervaring met zo goed als alle merken, dus niet alleen peugeot. Een boite komt normaal ook niet los, toch heeft mijn neef het voorgehad met zijn 2,5 jaar oude vito. Natuurlijk net buiten garantie.
VW vind ik duur voor wat het is, en was voor mij geen optie kwa been- en laadruimte. ivm die waterpomp, best ook een nieuwe riem en poellie anders sta je binnen de maand terug in de garage.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (10-5-2013 08:53:00)Ik denk dat mijn garage "bijna niet" mag zeggen als hij de gevallen op een hand kan tellen over 15 jaar ervaring met zo goed als alle merken, dus niet alleen peugeot. Een boite komt normaal ook niet los, toch heeft mijn neef het voorgehad met zijn 2,5 jaar oude vito. Natuurlijk net buiten garantie.
VW vind ik duur voor wat het is, en was voor mij geen optie kwa been- en laadruimte. ivm die waterpomp, best ook een nieuwe riem en poellie anders sta je binnen de maand terug in de garage.
@Tom: Dat vind ik ook wel heel kort door de bocht. Ik denk dat ik mag zeggen dat ik toch wel ervaring heb met redelijk wat bussen (master (oud en nieuw), transit (oud en nieuw), boxer, daily, transporter, expert, partner), en de peugeot/ citroen/ fiat bussen hebben toch veruit de beste wegligging en rijcomfort. Vind ik persoonlijk, de transporters liggen ook wel goed op de weg, maar daar pas ik niet zo goed in (1,96m lang) en zijn wat klein kwa laadruimte.
Waar ik vakantiewerk gedaan heb, hebben ze ook een boxer. Nooit problemen gehad op een EGR klep na dan. Rond hetzelfde bouwjaar als de mijne (2007). Ik ken dan ook gevallen die serieus wat kosten (tot wel 1/3 van aankoopprijs ) hebben gehad bij nieuwere bussen (2 jaar oud). Ik moet zeggen dat ik me vooraf goed geïnformeerd heb bij het aankopen van de boxer, wetende van de problemen en waar op te letten. De keerring van de krukas is dikke pech geweest, dit komt zelden voor. Mijn garagist had dit ook nog niet veel meegemaakt.
@Jake: over wat voor problemen hebben we het dan?
@: Malle Pietje: Waar ik vroeger gewerkt heb, bedrijf tegenover had ook 2 nieuwe sprinters gekocht. Die hebben letterlijk meer in de garage gestaan dan op de werf. waterpomp, speling op poellie (weet niet meer welke), achteraf multiriem vervangen, ...
De sprinters staan jammer genoeg ook wel bekend als roestbak, geen idee hoe het met de nieuwe gesteld is, maar dat zal de tijd wel uitwijzen. Voor de rest heb ik er zelf geen ervaring mee.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (9-5-2013 20:39:00)Waar ik vakantiewerk gedaan heb, hebben ze ook een boxer. Nooit problemen gehad op een EGR klep na dan. Rond hetzelfde bouwjaar als de mijne (2007). Ik ken dan ook gevallen die serieus wat kosten (tot wel 1/3 van aankoopprijs ) hebben gehad bij nieuwere bussen (2 jaar oud). Ik moet zeggen dat ik me vooraf goed geïnformeerd heb bij het aankopen van de boxer, wetende van de problemen en waar op te letten. De keerring van de krukas is dikke pech geweest, dit komt zelden voor. Mijn garagist had dit ook nog niet veel meegemaakt.
@Jake: over wat voor problemen hebben we het dan?
@: Malle Pietje: Waar ik vroeger gewerkt heb, bedrijf tegenover had ook 2 nieuwe sprinters gekocht. Die hebben letterlijk meer in de garage gestaan dan op de werf. waterpomp, speling op poellie (weet niet meer welke), achteraf multiriem vervangen, ...
De sprinters staan jammer genoeg ook wel bekend als roestbak, geen idee hoe het met de nieuwe gesteld is, maar dat zal de tijd wel uitwijzen. Voor de rest heb ik er zelf geen ervaring mee.
Kom ik dan af met mijn 3 tonner :p zuipt wel wat minder 8 à 9l (afhankelijk van laadtoestand en voet).
Er zijn nogal wat problemen met deze voertuigen waarvan ik me vooraf bewust van was. Tweedehands gekocht van particulier, dacht ik een goeie koop gedaan te hebben door op een aantal zaken te letten:
ford motor (2.2HDI 120PK) met ketting ipv riem
afwatering voorruit is goed gemaakt
bijna niet uitgeleuterd (ongelooflijk wat sommige klaarkrijgen)
vroegtijdig versleten koppeling
juiste verhouding achteruit
Ik had een goede koop gedaan, totdat de koppeling begon te slippen bij het bijvullen van de motorolie. De keerring van de krukas lek, waardoor de motorolie langs de keerring van de krukas op de koppeling terecht kwam. Nieuw koppeling eronder, keerring vervangen. Kunnen we er terug tegen voor een tijdje dacht ik dan. Totdat ik zondag op locatie wou vertrekken, sleutel in contact wil ik draaien kan ik niet draaien aan de sleutel. 2 minuten liggen proberen/ rommelen en uiteindelijk klikt ie toch, hup nieuw contactslot bestellen. Gelukkig niet zo heel duur, maar het is eerder kloterij dat je telkens ligt te sukkelen met zo'n prullen. Allemaal problemen die ik nog nooit ben tegengekomen. Slechte maand denk ik dan maar.
Topic: 100v speakers op een synq 1k0 (15-4-2013 21:16:00)Er zijn nogal wat problemen met deze voertuigen waarvan ik me vooraf bewust van was. Tweedehands gekocht van particulier, dacht ik een goeie koop gedaan te hebben door op een aantal zaken te letten:
ford motor (2.2HDI 120PK) met ketting ipv riem
afwatering voorruit is goed gemaakt
bijna niet uitgeleuterd (ongelooflijk wat sommige klaarkrijgen)
vroegtijdig versleten koppeling
juiste verhouding achteruit
Ik had een goede koop gedaan, totdat de koppeling begon te slippen bij het bijvullen van de motorolie. De keerring van de krukas lek, waardoor de motorolie langs de keerring van de krukas op de koppeling terecht kwam. Nieuw koppeling eronder, keerring vervangen. Kunnen we er terug tegen voor een tijdje dacht ik dan. Totdat ik zondag op locatie wou vertrekken, sleutel in contact wil ik draaien kan ik niet draaien aan de sleutel. 2 minuten liggen proberen/ rommelen en uiteindelijk klikt ie toch, hup nieuw contactslot bestellen. Gelukkig niet zo heel duur, maar het is eerder kloterij dat je telkens ligt te sukkelen met zo'n prullen. Allemaal problemen die ik nog nooit ben tegengekomen. Slechte maand denk ik dan maar.
Klopt inderdaad, zoals in dittopic ook wordt aangehaald. Daaruit blijkt dat goedkoop in de meeste gevallen duurkoop is.