Forum > Geluid

[Advies] Speakers + versterker

(63 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
ChaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2010
Laatste: 18-7-2013
Berichten: 21
9-7-2013 08:33
1 x bewerkt. Laatst door Chaos op 9-7-2013 09:14

joepurlings schreef:

Sorry is inderdaad de 3400...
Ziet er inderdaad leuk uit en in de reviews zijn ze er ook over te spreken :)

BSS schreef:

Sgrovert schreef:

Laat voor de rookmachine de aller goedkoopste modellen links liggen. Ik ken eigenlijk geen een machine met een nieuwprijs van onder de € 100 waar meer dan een zielig pluimpje rook uit komt.
die antari fx700 zijn voor een euro of 40 toch érg leuk en daar komt best wel veel rook uit voor kleine feestjes hoor.
Ik denk niet dat TS meer nodig heeft dan dat. (pas aangezet)
bigsoundsystems.be/images/laser.JPG

rook van dat 1 goedkoop toestelletje
nog nooit iemand over horen klagen
Heb inderdaad niet heel veel nodig, maar als ik de reviews lees wordt er niet echt met lof over gesproken. Als hij het na een jaar begeeft betaal ik liever iets extra voor één die mooi door blijft doen.

Niemand adviezen over een goede MIDI-controller?
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
9-7-2013 08:56
Pff heb er 2 al een paar jaar in gebruik
worden nu niet echt veel gebruikt maar ze doen het gewoon nog en als ie kapot is heb je voor 40 euro een nieuwe..

ik had nog een foute link op mijn klembord dus in je quote klopt het niet :)
bigsoundsystems.be/images/rookmachine.JPG deze moest het zijn
www.bigsoundsystems.be
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
9-7-2013 21:35

Chaos schreef:

Sgrovert schreef:

Laat voor de rookmachine de aller goedkoopste modellen links liggen. Ik ken eigenlijk geen een machine met een nieuwprijs van onder de € 100 waar meer dan een zielig pluimpje rook uit komt.
Heb je een advies welke dan low budget wel goed zijn? dan van net iets boven de €100 misschien?
Het is al weer een hele tijd geleden dat ik hier voor het laatst naar gekeken heb. Vandaar dat ik er in eerste instantie ook geen advies voor machine bij gezet heb. Een van de vergelijkingen die ik ooit gemaakt heb is tussen de antari f-80z en de antari z-800. Beide heb ik thuis op balkon getest en met de 80z was het balkon van 6 m² eigenlijk niet te vullen, terwijl de z-800 dit met gemak deed.
Voornaamste verschillen tussen de goedkope rookmachines en die van iets duurder zijn :
- Temperatuur geregeld element (beter kwaliteit van de rook en machine is eigenlijk altijd bedrijfsklaar)
- Uitneembare tank. (De goedkope machines hebben vaak een vaste tank voor de vloeistof, terwijl de iets duurdere een losse tank hebben. Geeft veel minder geknoei met bijvullen en de machine is veel makkelijker schoon te maken.)

Gezien je aangaf tweedehands te willen kopen, ben je veel beter af met een iets degelijkere machine. Kwaliteit van de machines onder de €100 is eigenlijk nog net niet wegwerpen bij lege tank.

Lees ook dit topic maar een keer door www.new-line.nl/forum/read/?t=14880

BSS schreef:

die antari fx700 zijn voor een euro of 40 toch érg leuk en daar komt best wel veel rook uit voor kleine feestjes hoor.
Ik denk niet dat TS meer nodig heeft dan dat.

https://bigsoundsystems.be/images/rookmachine.JPG (pas aangezet)
rook van dat 1 goedkoop toestelletje
nog nooit iemand over horen klagen
Dat is precies wat ik een zielig pluimpje vind. Op de foto is te zien dat de voorkant van de pluim aan het opstijgen is. Verder de 3 meter op de foto zal de rook niet komen. Om dit voor elkaar te krijgen heeft de machine al richting de 10 sec nodig gehad. In een zaal waar er uiteindelijk een beetje rook in de ruimte moet zijn om wat lampjes te zien, zal je je prima redden met deze machine. Sta je echter buiten met een heel klein beetje wind, waait de rook harder weg dan de machine kan produceren. Buiten heb je gewoon wat meer output nodig om iets van effect over te houden.
Lost in Music
ChaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2010
Laatste: 18-7-2013
Berichten: 21
10-7-2013 08:30

BSS schreef:

Pff heb er 2 al een paar jaar in gebruik
worden nu niet echt veel gebruikt maar ze doen het gewoon nog en als ie kapot is heb je voor 40 euro een nieuwe..

ik had nog een foute link op mijn klembord dus in je quote klopt het niet :)
bigsoundsystems.be/images/rookmachine.JPG deze moest het zijn
Als ik het zo lees ben jij dan één van de uitzonderingen, ik koop dan liever nu één voor €40 extra die kwalitatief goed in elkaar zit. Vindt de rookpluim ook niet echt imponerend om eerlijk te zijn, dat mag wel iets uitbundiger zijn. Eigenlijk moeten ze bij elke rookmachine zo'n plaatje hebben staan als die van , zou een stuk makkelijker zijn :)

Sgrovert schreef:

Het is al weer een hele tijd geleden dat ik hier voor het laatst naar gekeken heb. Vandaar dat ik er in eerste instantie ook geen advies voor machine bij gezet heb. Een van de vergelijkingen die ik ooit gemaakt heb is tussen de antari f-80z en de antari z-800. Beide heb ik thuis op balkon getest en met de 80z was het balkon van 6 m² eigenlijk niet te vullen, terwijl de z-800 dit met gemak deed.
Voornaamste verschillen tussen de goedkope rookmachines en die van iets duurder zijn :
- Temperatuur geregeld element (beter kwaliteit van de rook en machine is eigenlijk altijd bedrijfsklaar)
- Uitneembare tank. (De goedkope machines hebben vaak een vaste tank voor de vloeistof, terwijl de iets duurdere een losse tank hebben. Geeft veel minder geknoei met bijvullen en de machine is veel makkelijker schoon te maken.)

Gezien je aangaf tweedehands te willen kopen, ben je veel beter af met een iets degelijkere machine. Kwaliteit van de machines onder de €100 is eigenlijk nog net niet wegwerpen bij lege tank.

Lees ook dit topic maar een keer door www.new-line.nl/forum/read/?t=14880
Bedankt voor het linkje, heb het even doorgelezen en denk inderdaad zoals jij ook al aangeeft ik beter kan wachten op een mooie aanbieding of goeie tweedehands rookmachine tegenkom. Vindt een losse tank ook wel een stuk fijner denk ik,

Iemand nog adviesen voor een goeie DJ/MIDI-controller & Limiter? of werkt hier niemand met een MIDI-controller ^^
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
10-7-2013 10:06
Het probleem is dat je voor 40 euro extra ook nog niets hebt.

Ik vind het voor het geld echt aardig presteren. Ja je moet misschien wat meer spuiten maar voor de kleine zaaltjes is het echt leuk genoeg om de lichtbundels te zien.

Dat je hier geen megafuiven mee doet weet iedereen wel maar TS had het over een groepje vrienden ofzo dacht ik. Voor een kelder/garage/klein zaaltje.kantine vind ik het echt wel oké.

Je moet het ook wat de tijd geven om te verspreiden.

In een sporthal of buiten is het inderdaad waardeloos maar dat is ook helemaal het doel niet hiervan.
www.bigsoundsystems.be
ChaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2010
Laatste: 18-7-2013
Berichten: 21
10-7-2013 11:10

BSS schreef:

Het probleem is dat je voor 40 euro extra ook nog niets hebt.

Ik vind het voor het geld echt aardig presteren. Ja je moet misschien wat meer spuiten maar voor de kleine zaaltjes is het echt leuk genoeg om de lichtbundels te zien.

Dat je hier geen megafuiven mee doet weet iedereen wel maar TS had het over een groepje vrienden ofzo dacht ik. Voor een kelder/garage/klein zaaltje.kantine vind ik het echt wel oké.

Je moet het ook wat de tijd geven om te verspreiden.

In een sporthal of buiten is het inderdaad waardeloos maar dat is ook helemaal het doel niet hiervan.
Misschien heb je hier wel gelijk in inderdaad. Maar omdat de rookmachine niet zo'n haast heeft, kan ik denk ik net zo goed om de zoveel tijd even op marktplaats en dergelijke gaan kijken voor een leuke deal. Zoals "Sgrovert" al zij, moet het niet zo zijn dat wanneer ik hem buiten gebruik [wat ook voornamelijk zo zal zijn] er niets van de rook overblijft.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
10-7-2013 11:36
buiten....met een beetje wind, heb je echt iets heel anders nodig dan met de prijzen waar je het nu over hebt vrees ik.......

Zelf had ik vroeger voor buiten een 3000 watt machine, en daar had ik regelmatig al te kort aan als er een beetje wind stond.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ChaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2010
Laatste: 18-7-2013
Berichten: 21
10-7-2013 11:48

Tom schreef:

buiten....met een beetje wind, heb je echt iets heel anders nodig dan met de prijzen waar je het nu over hebt vrees ik.......

Zelf had ik vroeger voor buiten een 3000 watt machine, en daar had ik regelmatig al te kort aan als er een beetje wind stond.
Ik trek het misschien ook wel iets te breed. Wat we willen is een budget rookmachine om dom mee te spelen, hij zal voornamelijk buiten gebruikt worden om zo af en toe eens een pluimpje tevoorschijn te toveren. Niet meer niet minder en ik dacht aangezien de rookmachine geen haast heeft, kan ik beter eerst wat rond neuzen op onder andere marktplaats en zo misschien een wat betere tweedehands rookmachine op de kop tikken. Wat me op het moment meer bezig houdt zijn de limiter & DJ/MIDI-controller, heb hier nog maar weinig over gehoord helaas.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
10-7-2013 12:00
je wilt een limiter.....
daar heb je veel soorten in.
Als je het jezelf makkelijk wilt maken en ook een beetje toekomst gericht wilt zijn voor je op de rit staande uitbreidingen, zou ik je een Behringer 2496 aanraden.
Dan heb je compressor, crossover, equalizer en limiter allemaal in een doosjes voor een zeer betaalbare prijs.
En kun je het maximum uit je systeem halen met aparte instellingen voor buiten en binnen opstellingen.

Zo maar even ter vergelijk:
Voor een buiten optreden van de zelfde grootte heb je al snel twee keer zoveel geluid nodig dan voor een binnen optreden om de zelfde geluidbeleving te halen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 138
10-7-2013 12:08
chaos, aangezien niemand echt reageert op het MIDI verhaal deel ik mijn ervaring maar. Ik werk zelf met traktor Pro en 2x denon SC2000. Dat is dus in de situatie dat je graag met een extern mengpaneel werkt, want de SC2000 controllt alleen de players in traktor. Mijn ervaring: werkt als een trein! Super tevreden over.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)