Forum > Geluid

[Advies] Speakers + versterker

(63 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
ChaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2010
Laatste: 18-7-2013
Berichten: 21
4-7-2013 11:24
Bedankt voor de adviezen waarvan jullie allen mij hebben voorzien!!happy :) Jullie hebben mij een hoop informatie gegeven en gelukkig ook verschillende mogelijkheden laten zien. Ik heb me hierin verdiept en vervolgens voor mezelf enkele punten opgesteld, mede dankzij jullie goede raad. Na een afweging van mijn budget en eisen/wensen ben ik uiteindelijk tot de volgende keuze gekomen.

Zal ik een nieuw setje aanschaffen dan zal dit worden:
2x DAP Audio X-15
1x DAP Audio Palladium 2000

[Prijs/kwaliteit technisch gewoon een prima setje met mogelijkheden tot uitbreiding]

Toch vind ik een tweedehands setje ook prima, aangezien je dan ook al snel een stuk verder kunt komen met een bepaald budget.
Ik zal daarom alle advertenties eens af gaan struinen voor leuke setjes, mocht er dan toch nog niets leuks tussen zitten zal ik voor het bovenstaande setje gaan. Mocht ik voor het bovenstaande setje gaan, dan zou ik nog aan jullie willen vragen wat voor mengpaneel en compressor/limiter ik hier dan het beste bij zou kunnen bestellen?
Stefke96Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2011
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 497
4-7-2013 13:48
Dan denk ik meteen aan een processor en dat is dan de dcx van behringer!
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
4-7-2013 14:24
Een complete processor om twee topjes te limiten?

Als hij in de toekomst ook subs wil gaan aankopen bij de set dan kan nu (alvast) een processor aanschaffen wel het overwegen waard zijn inderdaad. Echter met deze gegevens van de TS denk ik gewoon aan een limiter, Behringer MDX2600.

PS tip voor TS,
Misschien wel zo netjes om op de andere fora ook even wat te melden naar iedereen die je hebben willen helpen.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
ChaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2010
Laatste: 18-7-2013
Berichten: 21
8-7-2013 15:52

vasco schreef:

PS tip voor TS,
Misschien wel zo netjes om op de andere fora ook even wat te melden naar iedereen die je hebben willen helpen.
Klopt helemaal, ga ik doen ;)

-------------------------------------

Ik heb van het weekend even met de groep rond de tafel gezeten en onder andere de combinatie dap x-15 en dap p-2000 besproken, evenals de kosten hiervan. Iedereen was wel voor deze combinatie, dit staat nu dan ook vast. Ook hebben we besloten alles gwn nieuw te kopen, hier voelde de meerderheid toch meer voor.

Waar staan we nu?
2x DAP Audio X-15
1x DAP Audio Palladium 2000

Wat willen we nog?
  • Limiter
  • Midi-controller
  • Rookmachine [simpel]
Limiter
Aangezien we met een redelijk grote groep zijn en niet iedereen evenveel verstand heeft van de apparatuur, lijkt het me niet geheel onverstandig een limiter te gaan gebruiken. "Vasco" heeft in zijn post verwezen naar een Behringer MDX 2600 zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? is dit ook een geschikte limiter voor bovenstaande set of kan ik beter voor een andere gaan?

MIDI-controller
Ik had al even zitten kijken naar verschillende mengpanelen, tot ik de midi-controllers tegenkwam. De meeste van ons vinden het wel leuk om er een beetje mee te kunnen spelen [effecten, loops, jogs enz] Ik dacht als we dan voor een MIDI-controller gaan, hebben we geen mengpanneel meer nodig aangezien deze als zodoende kan functioneren. Of trek ik hier een verkeerde conclusie?

in iedergeval.... er zijn een aantal punten, welke we graag op de MIDI-controller willen zien:
  • Microfoon aansluiting [heeft bijna elke wel dacht ik]
  • Voorbeluisteren & opnemen
  • Hotkeys, voor, jingles, effecten enz
Het budget voor deze MIDI-controller ligt tussen de €0 & €350

PS: We willen zo af en toe ook wel eens een cd'tje afspelen, of een aantal nummers hiervan toevoegen aan de huidige playlist. Dit kan neem ik aan gwn via de cd-drive van een laptop? Zag namelijk laatst dat iemand daar ook een aparte speler voor had met twee cd-drives. Dat leek mij voor ons wat overbodig, of gaat het via de laptop echt niet werken?

Rookmachine
Zoals ik al had aangegeven, mag dit een simpel dingetje zijn. Puur voor vermaak tussen de muziek door. Het hoeft geen heel groot oppervlak te voorzien van rook, als er maar een leuke pluim uitkomt, die voor een bepaalde tijd een metertje of 4/5 voor zich uit bedekt met rook. [tweedehands vinden we voor de rookmachine geen probleem]

Waar kan ik volgens jullie het beste voor kiezen?
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
8-7-2013 16:58
Laat voor de rookmachine de aller goedkoopste modellen links liggen. Ik ken eigenlijk geen een machine met een nieuwprijs van onder de € 100 waar meer dan een zielig pluimpje rook uit komt.
Lost in Music
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2074
8-7-2013 17:58
Ik zou voor limiting richting speakers gewoon een CX2400 nemen in plaats van een MDX2600.
De crossover frequentie draai je dan voor fullrange gebruik gewoon naar minimaal (44Hz, lager komt je X15 toch niet, heb je meteen een mooie subsonic beveiliging).

Limiters zitten er gewoon ingebouwd, en als er nog eens basjes bij komen, ben je meteen goed op weg...
Niet goed, wel hard!
ChaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2010
Laatste: 18-7-2013
Berichten: 21
8-7-2013 18:35

Sgrovert schreef:

Laat voor de rookmachine de aller goedkoopste modellen links liggen. Ik ken eigenlijk geen een machine met een nieuwprijs van onder de € 100 waar meer dan een zielig pluimpje rook uit komt.
Heb je een advies welke dan low budget wel goed zijn? dan van net iets boven de €100 misschien?

joepurlings schreef:

Ik zou voor limiting richting speakers gewoon een CX2400 nemen in plaats van een MDX2600.
De crossover frequentie draai je dan voor fullrange gebruik gewoon naar minimaal (44Hz, lager komt je X15 toch niet, heb je meteen een mooie subsonic beveiliging).

Limiters zitten er gewoon ingebouwd, en als er nog eens basjes bij komen, ben je meteen goed op weg...
Ben wel van plan om er ooit nog eens subs bij te kopen, dan klinkt dit wel goed! Kan alleen geen limiter vinden met de naam CX2400, geen Behringer, misschien een linkje?
Stefke96Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2011
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 497
8-7-2013 20:42
Sorry was aan de verkeerde aan het denken.
Bedoel je niet de cx 3400?
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2074
9-7-2013 06:39
Sorry is inderdaad de 3400...
Niet goed, wel hard!
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
9-7-2013 07:42
1 x bewerkt. Laatst door BSS op 9-7-2013 09:00

Sgrovert schreef:

Laat voor de rookmachine de aller goedkoopste modellen links liggen. Ik ken eigenlijk geen een machine met een nieuwprijs van onder de € 100 waar meer dan een zielig pluimpje rook uit komt.
die antari fx700 zijn voor een euro of 40 toch érg leuk en daar komt best wel veel rook uit voor kleine feestjes hoor.
Ik denk niet dat TS meer nodig heeft dan dat.

https://bigsoundsystems.be/images/rookmachine.JPG (pas aangezet)
bigsoundsystems.be/images/laser.JPG

rook van dat 1 goedkoop toestelletje
nog nooit iemand over horen klagen
www.bigsoundsystems.be

Terug naar forum Reageer (zonder quote)