Forum > Algemeen Forum

Verzekeringen

(92 reacties. Pagina 8 van 10)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
19-12-2012 12:21
Niets, gewoon een netwerkcamera erin zodat degene die de alarmmelding krijgt veilig thuis via internet kan kijken wat er aan de hand is. Als er werkelijk iets is kan diegene gewoon de politie bellen (en je hebt in elk geval beelden van de diefstal). Zo doe ik het in mijn loods ook.

Daar heb je natuurlijk wel een internetverbinding voor nodig maar dat is tegenwoordig ook niet zo'n probleem.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
19-12-2012 12:59

djjon schreef:

De organisatie wil niet aansprakelijk kunnen worden voor de geleden schade, het zijn allemaal vrijwilligers en ze hebben geen van alle ervaring met dit soort dingen.
Ik ben benieuwt waar ze nog meer geen ervaring mee hebben......
Wat te doen bij calamiteiten?
wie doet wat, en wie is er dan aansprakelijk voor de gevolgen?

Verder: als er tijdens het feest rotzooi uitbreekt, wie betaald dan jouw schade?
Dit is namelijk niet te verzekeren voor jou!

En zoals al geadviseerd is, laat ze vooruit betalen het liefst nog met een flinke borg voor mogelijke schade tijdens het feest.
Want ze zeggen al bij voorbaat: we gaan niets betalen,
als ze geen aansprakelijkheid willen nemen voor jouw schade.

Clausule 13 ( laugh :D ) uit mijn contract:

13
Opdrachtgever staat garant voor de veiligheid van de artiesten en roadcrew. Opdrachtgever is aansprakelijk voor alle persoonlijk letsel en de daaruit voortvloeiende kosten, daaronder begrepen exploitatieverlies, voor zover dat letsel is veroorzaakt door publiek dat zich zonder toestemming van OVM Sales op de PVO bevindt. PVO is slechts toegankelijk voor personen die daarvoor toestemming hebben van OVM Sales. Hieruit volgend is opdrachtgever tevens aansprakelijk voor diefstal van, of materiële schade toegebracht aan goederen toebehorend aan OVM Sales, artiesten en roadcrew, indien de oorzaak hiervan te wijten is aan opzet, grove schuld of nalatigheid van Opdrachtgever of van personen die zich dienen te houden aan aanwijzingen of opdrachten van Opdrachtgever.

Niet tekenen: geen boeking.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
19-12-2012 18:47
Zoiets heb ik ook in mijn AV staan, maar dan zonder onredelijke dingen als "daaronder begrepen exploitatieverlies". Dat zou een rechter wel eens kunnen verwerpen en in dat geval je hele voorwaarden ongeldig verklaren waardoor je helemaal niets krijgt.
Ronny BStandaard Lid
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
19-12-2012 19:53

Tom schreef:

Alarm, ha ha, wie gaat er op af als het alarm afgaat?
En hoelang is de aanrijdtijd.
En hoelang doen ze er over om een verterkerrack, een draaiset en een paar makkelijk bereikbare MH's te pakken voordat de aanrijder aankomt?
En wat kan je aanrijder doen als er zes man met twee bussen bezig zijn je spullen in te laden?
een belachelijk erg kinderachtige reactie ...
Het ging erom hoe je de spullen verzekerd kon krijgen in een tent.
Dit kan met een mobiel alarm zoals ik aangaf.

De "argumenten" die jij aangeeft (in quote hierboven) hebben daar niets mee te maken, en die vragen kun je net zo goed stellen bij het nut van een alarm in een bedrijf/ opslag van steen/beton.
Het gaat erom wat de verzekering als eisen stelt om uit te keren.
(los van of je dit wel wilt ivm, zoals Tom correct aangeeft, de vaak belachelijk lagen gehanteerde dag prijs)
Daar bij komt dat in een opslag zelfs vaak alles netjes op wielen/ in cases zit en nog sneller is meegenomen dan op locatie aangesloten.

Maar goed blijft altijd lastig opdrachten in een tent.
Zeker wanneer de opdracht gever geen verantwoordelijkheid wil dragen.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
YourLiVeStandaard Lid
19-12-2012 20:04

Ronny B schreef:

de vaak belachelijk lagen gehanteerde dag prijs
Dat valt in mijn geval volgens mij ook wel mee... eerste 2 jaar nieuwwaarde, daarna elk jaar 10% eraf tot een minimum van 50% van de nieuwwaarde. De verzekering wil wel een up to date lijst met welke apparatuur ik heb en ik moet natuurlijk ook de facturen kunnen overleggen.
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
19-12-2012 20:33

Ronny B schreef:

een belachelijk erg kinderachtige reactie ...
Het ging erom hoe je de spullen verzekerd kon krijgen in een tent.
Dit kan met een mobiel alarm zoals ik aangaf.
Zo belachelijk is het helemaal niet, integendeel. Alarm is niet voldoende, er moet ook alarmopvolging zijn. Alleen de politie bellen is daarvoor niet goed genoeg, er moet binnen korte tijd iemand aanwezig zijn. Of dat hier allemaal naar tevredenheid van de verzekeringsmaatschappij kan worden opgelost vraag ik me af.

Ook moet de locatie voldoende beveiligd zijn qua hang en sluitwerk.

Het probleem bij de opdrachtgever neerleggen klinkt leuk, maar als je spullen gestolen worden en de verzekering doet moeilijk of de opdrachtgever heeft toch geen vezekering afgesloten dan eindig je met rechtszaken en oninbare vorderingen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JoepurlingsVIP Lid
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 21-11-2024
19-12-2012 22:29
Wat voor spullen heb je eigenlijk in die tent staan/hangen?

Hoe dan ook zou ik "snel grijpbare" spullen liever elke dag opruimen en opzetten.
Er gaat sneller iemand met je cdj's en versterkers ervan door dan met je truss en multikabel bijvoorbeeld.
Niet goed, wel hard!
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
21-12-2012 05:45

YourLiVe schreef:

Dat hoeft toch ook niet perse professionele beveiliging te zijn? Gewoon 2 stevige vrijwilligers die s'nachts in de tent slapen is natuurlijk ook voldoende.
Hier zit je wat Belgie betreft volledig naast.Vorig jaar DJ set gestolen uit tent.Verzekerd tegen diefstal en met list aanwezige bewaking verschalkt.Verzekering betaald niet omdat bewakers niet over de nodige licentie beschikten om bewakingsopdrachten uit te voeren.
Deejay84Standaard Lid
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 6-11-2024
30-12-2012 00:52
als je tog de gok gaat nemen kun je voor jezelf een goede camera ophangen zodat diefstal op beeld staat en een alarmsysteem zodat je weet dat er wat gebeurd, ook al heeft er naar toe gaan weinig zin om de redene zoals tom al zij.
volgens mij mag je ook niet zomaar filmen zonder het aan te geven doormiddel van waarschuwing enz. (te maken met privesie).

al bij al zou ik het gewoon afblazen als de opdrachtgever er niet verantwoordelijk voor wil zijn.
(straks moet andre weer een bericht neer zetten bij het gestolen equipment topic, en das zonder).
YourLiVeStandaard Lid
30-12-2012 09:26

deejay84 schreef:

volgens mij mag je ook niet zomaar filmen zonder het aan te geven doormiddel van waarschuwing enz. (te maken met privesie).
Dat klopt, maar een paar stickers is voldoende om dat aan te geven.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)