Verzekeringen
(92 reacties. Pagina 1 van 10)Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 17-6-2004 08:08 |
Beste forumleden, Wie van jullie weet er wat er moet gebeuren aan verzekeringen bij een hobby drive-in show. Ik probeer dan wel altijd alles zo veilig mogelijk te doen maar et zal maar een keer gebeuren dat je met je statief net en dure vaas omstoot of een kras op het parket maakt. Maar ook erger dat je je parren net iets te dicht tegen dat houten schot zet waardoor er brand ontstaat of een rookmachine die vlam vat (ook al kun je r dus niks aan doen, het zal maar gebeuren). Nou vroeg ik me af of zulke ongevallen gewoon onder mijn normale WA verzekering vallen of dat je als hobbyshow extra moet bijverzekeren en wat dat dan zou kosten. Wie kan mij helpen (heeft Victor misschien naast kennis van belastingen ook nog kennis van verzekeringen? Iemand anders misschien?) Alvast bedankt. (O ja, ik heb gezocht maar kon geen specifiek antwoord vinden, las iemand weet waar het wel staat dan mag een linkje ook ) | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. | |
DJ JusStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-3-2004 Laatste: 30-12-2005 Berichten: 410 | 17-6-2004 08:23 |
Ik heb het een tijdje gelede aangevraagd, en het kwam erop neer dat het moeilijk te verzekeren is. Een WA verzekering kon geloof ik wel, en nog een transport verzekering, maar daar hield het (als ik het me goed herinner, moet het nog steeds een keer afhandelen) bij op... Verder heb ik op het forum weleens ergens gelezen dat spullen als cd spelers enzo allemaal al na 3 jaar zijn afgescheven, of heb ik dit verkeerd gelezen? | |
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug | |
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 17-6-2004 08:32 |
Ok tnx, Maar het ging nij vooral om andermans spullen, want als je je eigen spullen kwijtraakt is k*t, maar als je dan ook nog in de schulden zit omdat je de andere schade ook moet vergoeden is k*t met peren. | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. | |
ReemskiVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 22-10-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1370 | 17-6-2004 09:05 |
Volgens mij heb je als hobbyist altijd nog je eigen aansprakelijkheidsverzekering. Die heb je al als het goed is (want je kan ook wel eens per ongeluk een ming vaas laten vallen in een winkel). Wel had ik in de hobbytijd een opslag en transportverzekering voor de goederen. Dit dekte diefstal uit stalling / brand en ongelukken tijdens transport. Op lokatie zijn spullen maar moeilijk te verzekeren. | |
DJ.TStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2003 Laatste: 1-11-2024 Berichten: 1207 | 17-6-2004 09:05 |
Toevallig loopt er een beetje verzekering door mijn bloed Ik weet het niet precies meer maar heb het laatst vanaf mijn werk even nagebeld. Het kwam erop neer dat je zo'n 125 euro per jaar betaald en dan heb je eigenlijk alles verzekerd (ongelukjes op locatie, vervoer, enz.) behalve brand. Omdat de kans op brand wel aanwezig is maar als je het vanuit een reel punt bekijkt veel kleiner is dan dat je bijvoorbeeld wat laat stuiteren op een dure eikenhouten vloer of bij binnenkomst even een chinese vaas uit de ming dynastie omver kegelt met je versterkerkist. Brand zou je zo'n 50 euro extra per jaar kosten, is op zich niet veel maar voor een hobby drive-in is elk beetje geld welkom Het enige wat dan weer niet verzekerd is, is als je tijdens het uitladen je aanhanger alleen laat en er wordt uit gestolen, dit geld alleen voor 's avond/ 's nachts. 's Nachts is er dus niks in de aanhanger verzekerd, overdag wel, mits er sporen van braak zijn. Voor meer vragen over voorwaarden bel gewoon even de dichtsbijzijnde intermediair, die helpt je graag verder, zijn immers ook weer punten voor hem. PS: Ik krijg wel korting over een verzekering dus je moet ervanuit gaan dat dit voor degenen zonder korting maximaal 20% duurder is, de prijzen zijn berekend op een totaal vermogen van de drive-in van 10.000 euro. | |
Darth Crossfader | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 17-6-2004 09:08 |
big bang schreef: heeft Victor misschien naast kennis van belastingen ook nog kennis van verzekeringen?Maar wij zijn zelf verzekerd tegen aansprakelijkheid, dus schade doordat we iets (of iemand ) vernielen én diefstal/brand etc. van de spullen in de opslag. On-the-road is de apparatuur niet verzekerd. Dit werd zo duur dat het niet rendabel was. De premie van deze verzekeringen samen is zo'n 500 euro per jaar, maar het hangt natuurlijk af van de verzekerde waarde (met andere woorden: voor hoeveel geld je spulletje hebt staan). | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
DJ.TStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2003 Laatste: 1-11-2024 Berichten: 1207 | 17-6-2004 09:11 |
Voor hoeveel heb jij dan ongeveer staan Victor? De prijzen die ik noemde gaan tot 10.000 euro aan materiaal, heb jij nou zo dramatisch meer staan of loopt de premie daarboven kwadratisch op? | |
Darth Crossfader | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 17-6-2004 09:15 |
Voor schade die je toebrengt aan anderen, met jouw spullen, of door jouw optreden, kun je een bedrijfs-aansprakelijksheidsverzekering nemen. Deze zijn verhoudingsgewijs meestal heel betaalbaar. Zorg dat het wel duidelijk is bij de verzekering dat het om een drive-in showtje gaat. Ga daarvoor naar je tussenpersoon in verzekeringen. Neem er wel een met een laag eigen risiko. Want als het ER € 500,- is dan schiet je er nog weinig mee op, omdat de meeste ongelukjes onder dit bedrag vallen. Aan de andere kant geeft een hoog eigen risiko; weinig jaarpremie. Verder kun je je spullen verzekeren, in veilige opslag= betaalbaar, maar duur (procenten, iplv promilen) tijdens transport=onbetaalbaar tijdens je optreden=erg lastig te verzekeren, vooral molest, en bij schade ellenlange procedure's voor het verhalen van de schade op de dader (die uiteraard ontkent), tegenpartij gooit het dan vaak op ondeugdelijke spullen waardoor de schade ontstaan is, en tja, Manfrotto is niet voor iedereen betaalbaar als je begrijpt wat ik bedoel. Wij draaien nu meer dan 25 jaar, en die paar keer dat een derde schde heeft toegebracht, hebben we het eigelijk altijd kunnen verhalen op de gene die ons inhuurde. Het staat dan ook in ons kontrakt. Organisator staat garant voor de veiligheid van de groep/artiesten en roadcrew. Organisator is aansprakelijk voor alle persoonlijk letsel en de daaruit voortvloeiende kosten, daaronder begrepen exploitatieverlies, voor zover dat letsel is veroorzaakt door publiek dat zich zonder toestemming van OVM Sales op de PVO bevindt. Maar als je zoiets in je kontrakt zet, moet je wel de middelen hebben om het af te dwingen, anders is het loze tekst.PVO is slechts toegankelijk voor personen die daarvoor toestemming hebben van OVM Sales. Hieruit volgend is organisator tevens aansprakelijk voor diefstal van, of materiële schade toegebracht aan goederen toebehorend aan OVM Sales, indien de oorzaak hiervan te wijten is aan opzet, grove schuld of nalatigheid van Organisator of van personen die zich dienen te houden aan aanwijzingen of opdrachten van Organisator. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 17-6-2004 09:18 |
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 17-6-2004 09:36 DJ.T schreef: Toevallig loopt er een beetje verzekering door mijn bloedIk weet het niet precies meer maar heb het laatst vanaf mijn werk even nagebeld. Het kwam erop neer dat je zo'n 125 euro per jaar betaald en dan heb je eigenlijk alles verzekerd (ongelukjes op locatie, vervoer, enz.) behalve brand. ...... de prijzen zijn berekend op een totaal vermogen van de drive-in van 10.000 euro. Op locatie is het een heel ander verhaal, en echt wel een tikkie duurder! | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
DJ.TStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2003 Laatste: 1-11-2024 Berichten: 1207 | 17-6-2004 09:33 |
Toch niet Tom, ik zal eens kijken of ik aan precieze bedragen en clausules kan komen. Op locatie zijn wij binnenkort ook verzekerd, de voorbeelden die ik dus gaf van bijvoorbeeld zelf een vaas omver knallen ofzo, of misschien je eigen apparatuur laten stuiteren. Schade door derden wordt natuurlijk verhaald op de organisator en natuurlijk even de veroorzaker in de kladden grijpen als je het ziet gebeuren. Als je het rechtstreeks met die persoon af kan handelen is dit natuurlijk altijd mooi. Ik heb dit een paar weken terug nagevraagd maar ga deze verzekering binnenkort even zelf afsluiten, zodra ik dit doe zal ik even mijn clausule bladen scannen, dan weet iedereen hier ook hoe het ongeveer werkt. Wil je het precies weten, ga nogmaals gewoon even langs je intermediair. | |
Darth Crossfader |