Digitaal of toch nog maar analoge mengtafel
(35 reacties. Pagina 2 van 4)Moderator(s): Dré
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 16-8-2012 09:58 |
Ja, maar daarom niet dezelfde Midas preamps als de XL8/Pro reeks. De 0.9 Multiair en de 1750TBi zijn ook alletwee Fiat/Alfa motoren, daarom presteren ze niet gelijk... | |
VascoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-4-2012 Laatste: 10-12-2021 Berichten: 241 | 16-8-2012 13:39 |
joepurlings schreef: Ik dacht dat de X32 ook Midas preamps ging hebben?Ik lees er toch iets teveel het woord gebaseerd namelijk. Neemt niet weg dat het een leuke budget tafel kan zijn overigens. | |
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest. | |
VascoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-4-2012 Laatste: 10-12-2021 Berichten: 241 | 16-8-2012 14:03 |
bomdes schreef: de DL251 is mss niet goedkoop, maar dan heb je wél Midas preamps. Zie het maar als een luxe uitvoering van je X32, die op zich niet essentieel is. De S16 stagebox bv gaat rond de 600EUR liggen, das de echte budget solution natuurlijk.Totdat deze combi is getest op klank, werking en mogelijkheden zou ik het geld er niet aan uitgeven in deze combinatie enkel omdat je dan een onderdeel hebt waar Midas op staat. Een beter/eerlijker vergelijk zou overigens zijn: Behringer X32 met Midas DL251 komt op € 6700,00 Roland M300 met 2x S1608 komt op € 7400,00 Voor die 700 euro meer krijg je ook wel iets meer dan Behringer (ook al doe je er een Midas snake bij). Dit in combinatie met het reeds bewezen betrouwbare/flexibele systeem van Roland. Laten wij dit van de Behringer X32 gewoon even afwachten. | |
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest. | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 16-8-2012 15:18 |
Ik zal eens vragen bij de invoerder of ik hem eens mag testen met een DL251 aan tov de ingebouwde preamps | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 1596 | 16-8-2012 16:24 |
Geluidskwaliteit is niet het enige aspect waarop ik een set zou beoordelen: wat als je surface er tijdens een show mee stopt? Hoe houdt de set zich on-the-road? Enz. Ik heb gelezen dat de x32 behuizing geheel van plastic is... Kan meevallen, maar ook erg tegen... | |
't is maar een hobby... | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 9490 | 16-8-2012 18:49 |
PvG schreef: Ik heb gelezen dat de x32 behuizing geheel van plastic is...Dan kan een A merk als Pioneer ook wel inpakken volgens jou redenatie. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 1596 | 16-8-2012 21:00 |
Tom schreef: PvG schreef: Ik heb gelezen dat de x32 behuizing geheel van plastic is...Dan kan een A merk als Pioneer ook wel inpakken volgens jou redenatie. Misschien was ik niet duidelijk, maar ik bedoelde te zeggen dat er meer speelt dan alleen geluidskwaliteit. Ook (onder andere) de volgende zaken zou ik meewegen als ik een bedrag van minstens 4 cijfers uitgeef: - fysieke robuustheid: fabrikant/kwaliteit pots/faders? behuizing staal/plastic? fabrikant/kwaliteit connectoren? ... - betrouwbaarheid: gaat het vaak stuk of loopt het vast tijdens een show? gaat de show door of valt alles uit? redundantie? - serviceability: als het stuk is, is het dan nog te maken? service organisatie fabrikant? - support fabrikant: software updates / fixes? - verkrijgbaarheid / bij-huurbaarheid? - afschrijving / restwaarde? - handelbaarheid / gewicht? - uitbreidbaarheid? - digi-snake? - functies? enz. enz. Wil niet zeggen dat alles maximaal moet scoren; je moet een compromis kiezen dat bij je past. Voorbeeld: Mijn mixer is niet de betrouwbaarste en daarom heb ik altijd een backup bij me. | |
't is maar een hobby... | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 17-8-2012 13:31 |
PvG schreef: Misschien was ik niet duidelijk, maar ik bedoelde te zeggen dat er meer speelt dan alleen geluidskwaliteit. Ook (onder andere) de volgende zaken zou ik meewegen als ik een bedrag van minstens 4 cijfers uitgeef:- fysieke robuustheid: fabrikant/kwaliteit pots/faders? behuizing staal/plastic? fabrikant/kwaliteit connectoren? ... - betrouwbaarheid: gaat het vaak stuk of loopt het vast tijdens een show? gaat de show door of valt alles uit? redundantie? - serviceability: als het stuk is, is het dan nog te maken? service organisatie fabrikant? - support fabrikant: software updates / fixes? - verkrijgbaarheid / bij-huurbaarheid? - afschrijving / restwaarde? - handelbaarheid / gewicht? - uitbreidbaarheid? - digi-snake? - functies? enz. enz. Wil niet zeggen dat alles maximaal moet scoren; je moet een compromis kiezen dat bij je past. Voorbeeld: Mijn mixer is niet de betrouwbaarste en daarom heb ik altijd een backup bij me. - betrouwbaarheid: crashes zijn sinds de laatste firmwares niet meer voorkomend, redundantie is er ondertussen wel vermits ze 2x AES50 erop hebben gezet ipv 1x. - serviceability:3y garantie onder direct swap. - support fabrikant: console is nog maar net op de markt en er zijn al 2 updated firmwares, behringer werkt ook hard aan remote apps die nu in beta zijn. er is ondertussen al sprake van een groot aantal extra dynamics en fx emulaties en integratie van SMAART - verkrijgbaarheid / bij-huurbaarheid? momenteel nog niet echt zo interessant, bijhuurbaarheid lijkt me banaal aan de kostprijs van deze tafel. als je 10 klussen per jaar kan doen is hij al interessant om te kopen. - afschrijving / restwaarde? zie hierboven. - handelbaarheid / gewicht? 20kg, formaat is zeer compact. easy met 1 persoon te verplaatsen. in flight gebruik je gewoon een EZ tiltje - uitbreidbaarheid? 2x AES50 out, kan elke AES50 box aan. Tot 3 tafels koppelbaar aan 1 source. Fiwi 32IN/32OUT geeft je ook nog extra mogelijkheden - digi-snake? zie hierboven - functies? 32in, 16 out, 16 bussen, VCA's, 8 stereo FX, 4band EQ + dyanmics per kanaal, fiwi/usb module, AES50, remote control, Powerplay personal monitor system, motofaders, 7" touchscreen, LR of LCR mains, dubbele talkback, extra line in/outs, imho voor 2649EUR toch vrij compleet als je naar de concurrenten kijkt :) | |
S500dStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-1-2006 Laatste: 15-3-2017 Berichten: 44 | 17-8-2012 14:08 |
Ik heb me intussen behoorlijk verdiept in de digitale mixers en daarvan de minpunten en pluspunten op een rij gezet. De aanschaf zal even een voor mij een flinke investering worden, maar aan de ander kant wordt de infrastructuur weer een stuk goedkoper. Maar is het dan zo om een analoge tafel op reserve te houden voor eventuele vastlopers? Welke tafel mij wel aanspreekt is de Allen & Heath gld80 met bijbehorende stageboxen natuurlijk. Zijn er her op het forum al mensen die werken met de Gld? En zou ik eens deze tafel in actie mogen zien en eens een avond over je schouder mee mogen kijken? Ik begin er wel voor warm te lopen, vooral omdat de tafel heel goed alleen te handelen is en ik veel minder mee hoef mee te nemen. Ik heb nog wel een vraag betreffende dat de bussen AVIOM compatibel zijn voor de in ear en wedges. Wat is AVIOM? Kan ik daarmee rechtstreeks vanuit de output naar de monitor amps? Of moet dat dan ook op een andere manier? | |
U draait wij vragen. | |
JoepurlingsVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 31-10-2003 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 2080 | 17-8-2012 14:23 |
AVIOM is een (merk) standaard voor personal montitor mixing. Het houdt in dat je een X aantal kanalen voormixt/selecteert, en de muzikanten zelf vanuit die kanalen hun eigen monitor mix bij elkaar zoeken. Mooie oplossing voor het "more me" probleem dus Is verder eigenlijk hetzelfde principe als bij het nieuwe powerplay systeem van Behringer. Ik mag echter aannemen dat de auxen ook nog als gewone uitgangen beschikbaar zijn? | |
Niet goed, wel hard! |