Forum > Geluid

Geluid automatisch dempen waneer je in de mic praat

(30 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-3-2009 10:08
Yes!
Light Image
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 29-7-2024
Berichten: 2053
19-6-2009 21:09
Heb dit even geprobeerd met de Behringer 1400, vind wel dat het niet echt lekker werkt.
Zelfs bij de langste releasetijd komt de muziek te snel terug! de 4 seconden die worden heeft Behringer vast bij Microsoft afgekeken?

Heeft iedereen dit bij de Behringers?
Alternatieven voor een eenvoudige ducker?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 29-7-2024
Berichten: 2059
20-6-2009 16:16
Hey Frank,

Het apparaatje van biamp dat ik eerder in dit topic noemde is eventueel te koop.
Doe me een mailtje als je interesse hebt.

Groeten,
Joep
Niet goed, wel hard!
Joris22Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2005
Laatste: 7-3-2015
Berichten: 14
8-2-2012 16:41
Beste Forumleden,

ik heb een MDX1600 en een dateq LPM7.4.
Ik wil de MDX1600 gebruiken om spraak tijdens een sportevenement wat te kunnen dempen. Deze functie zit namelijk niet op de LPM. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan aansluiten? Ik kom er namelijk niet uit.

Alvast bedankt!

Groet,
Joris.
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
8-2-2012 18:21
Wil je de spraak laten dempen als er muziek is, of de muziek laten dempen als er spraak is? sneaky :V
Ik ga maar even uit van dat laatste, want zoals jij het stelt lijkt het mij vrij onnuttig (spraak moet immers verstaanbaar blijven)...

De compressor inserteer je op de je muziekkanaal (zou ook op een subgroep kunnen, als de mixer daarover beschikt), flink hoge compressiefactor gebruiken bij lage treshold. Je mic-input inserteer je op de sidechain (gaat er gewoon doorheen en komt weer terug in de mixer zonder verdere bewerkingen).

Probleempje voor jou is dat de Dateq geen inserts heeft geloof ik. De cd-speler (of andere muziekbron) is op lijnniveau en zou je zo rechtstreeks op de compressor moeten kunnen aansluiten. De uitgang van de compressor laat je dan op je mixer binnenkomen.
Voor de microfoon gaat dat niet werken i.v.m. te weinig signaal.
Hiervoor zou je een aux kunnen gebruiken, alleen zo te zien zit dit ook niet op de Dateq, wat het een behoorlijk lastig verhaal maakt...
Het zou eenvoudiger zijn als je er nog een extra (live) mixertje tussen zou hangen waarop je de Dateq laat binnenkomen (die laat je ducken door de compressor) en de microfoon.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
8-2-2012 18:27
Dat is gewoon een compressor/limiter bedoeld om je hele signaal in het gareel te houden. Da's niet bedoeld om micro en spraak te scheiden en te regelen.
www.bigsoundsystems.be
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 29-7-2024
Berichten: 2059
8-2-2012 18:28
Waarom niet? Kan prima zoals Hugo het uitlegt!
Niet goed, wel hard!
Joris22Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2005
Laatste: 7-3-2015
Berichten: 14
8-2-2012 18:43

hugovanmeijeren schreef:

Wil je de spraak laten dempen als er muziek is, of de muziek laten dempen als er spraak is? sneaky :V
Ik ga maar even uit van dat laatste, want zoals jij het stelt lijkt het mij vrij onnuttig (spraak moet immers verstaanbaar blijven)...

De compressor inserteer je op de je muziekkanaal (zou ook op een subgroep kunnen, als de mixer daarover beschikt), flink hoge compressiefactor gebruiken bij lage treshold. Je mic-input inserteer je op de sidechain (gaat er gewoon doorheen en komt weer terug in de mixer zonder verdere bewerkingen).

Probleempje voor jou is dat de Dateq geen inserts heeft geloof ik. De cd-speler (of andere muziekbron) is op lijnniveau en zou je zo rechtstreeks op de compressor moeten kunnen aansluiten. De uitgang van de compressor laat je dan op je mixer binnenkomen.
Voor de microfoon gaat dat niet werken i.v.m. te weinig signaal.
Hiervoor zou je een aux kunnen gebruiken, alleen zo te zien zit dit ook niet op de Dateq, wat het een behoorlijk lastig verhaal maakt...
Het zou eenvoudiger zijn als je er nog een extra (live) mixertje tussen zou hangen waarop je de Dateq laat binnenkomen (die laat je ducken door de compressor) en de microfoon.

Groeten Hugo
Hugo dank voor je reactie.

de muziek moet idd gedempt worden en niet de spraak.
Kan ik voor de microfoon niet de effect send gebruiken van de Dateq? Dus mic naar de LPM en via de effect send naar de sidechain???

Groet,
Joris.
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 29-7-2024
Berichten: 1594
8-2-2012 18:55
Yep, zou ook moeten werken. Andere optie is de cue via monitor/headphone out naar sidechain.
't is maar een hobby...
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
9-2-2012 09:41
Ik ken de Dateq mixer verder niet, maar wat je wilt is dat je alleen het signaal van de microfoon (maar dan wel op lijnniveau) in de sidechain van de compressor stuurt. Als je een effect send hebt op die Dateq waarbij je alleen het signaal van de mic naar een output kunt sturen dan gaat dat prima werken!

Zoals PvG zegt zou je ook de headphone out kunnen gebruiken, maar dan kun je die verder niet gebruiken om een ander kanaal mee te PFL'en dan de mic (want dan schiet direct de compressor in werking).

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Terug naar forum Reageer (zonder quote)