Waar vervoeren jullie de drive in mee?
(2184 reacties. Pagina 179 van 219)Moderator(s): Dré
BeatmixerStandaard Lid Uit: België Sinds: 4-8-2011 Laatste: 19-8-2012 Berichten: 209 | 30-11-2011 20:13 |
Waar heb je die stickers laten maken en wat was de prijs? | |
Niekj92Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 30-3-2009 Laatste: 20-4-2014 Berichten: 126 | 30-11-2011 20:16 |
Hier in het dorp bij een belettering bedrijf. Kosten waren geloof ik 175 exclusief. | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 1596 | 30-11-2011 20:42 |
Ronny B schreef: Tevens, vanwaar gekozen voor een enkel asser?Ik zie het meer voorbij komen, ben zelf altijd erg blij met een dubbel asser. Stuk stabbieler achter de auto. en mag toch een stuk meer in. Hier: Touran + 1200kg enkelasser (420kg eigengewicht, 780kg laadvermogen) met rijbewijs B. (Heb geprobeerd zo min mogelijk regelgeving aan te halen... :-) ) Voordeel van een enkelasser is verder manouvreerbaarheid. | |
't is maar een hobby... | |
DjgysStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-3-2008 Laatste: 18-6-2014 Berichten: 99 | 30-11-2011 21:55 |
Ronny B schreef: mooi ding gijs,zoals je waarschijnlijk gezien hebt staat er hier ook een op de oprit van dezelfde maten. Is hij nieuw bij een dealer vandaan of tweedehands gekocht? Zoja waarom niet voor een oprijklep gekozen? Tevens, vanwaar gekozen voor een enkel asser? Ik zie het meer voorbij komen, ben zelf altijd erg blij met een dubbel asser. Stuk stabbieler achter de auto. en mag toch een stuk meer in. Dit is namelijk al snel meer dan jezelfverwacht. Dat mag op het moment totaal maar 750 kg zijn. (geen discussie over regelgeving wegenverkeerswe graag, weet hoe het zit max 750 is niet altijd het geval. ik ga hier echter van uit omdat de flits van het kenteken wit lijkt. en ik dan ook verwacht dat er een wit kenteken op zit) Niet dat ik de aanhanger nu afkraak hoor, in tegendeel denk dat je er nog veel plezier van gaat hebben. goed onderhouden en vooral schoonhouden. regelmatig wassen dus. Gebeurt hier ook, krijg met regelmaat de vraag of ik een nieuwe aanhanger heb gekocht. maar deze is inmiddels toch alweer bijna 6 jaar in gebruikt en heeft altijd buiten gestaan. een stukje netjes voor de dag komen bij de klant vind ik dat. ik heb deze goedkoop kunnen kopen tweedehands ,bij een handelaar. op marktplaats stond een kleineren aanhanger met laadklep aleen was die verkocht, dus maar deze gekocht. ik wilde een enkelasser omdat ik geen aanhanger rijbewijs heb. Oftopic, ik zag je gisteren op de N2 voorbij scheuren hahahha. | |
Ronny BStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-3-2004 Laatste: 25-7-2017 Berichten: 554 | 30-11-2011 22:55 |
@ Pvg. enkel asser ook niets mis mee. maar met dit formaat en geen eigen kenteken blijft er niet heel veel laadvermogen meer over. je hebt er in iedergeval goed over na gedacht. regelgeving geen probleem. wilde alleen niet nog eens discussie over wat wel en niet mag dit staat namelijk gewoon vast in het wegenverkeerswetboek. maar regels terverduidelijking geen probleem natuurlijk. Zelf vind ik een dubbel fijner rijden dan een enkel. vooral stabieler tijdens het rijden, en nagenoeg altijd goede koggeldruk. de stadtracktor (euk woord ) valt ook wel mee. hier gewoon een busje. Maar ook gewone personen auto's mogen redelijk trekken, zie je eigen voorbeeld. echter praat je dan al wel over enkel asser op kenteken. @ gijs, jammer van de andere, maar hier heb je ook een goede koop aan verwacht ik. rijklep kan altijd nog. is niet zo duur. ik was voor deze optie maar iets van 300,- kwijt klep ipv deuren. Maar dit was wel toen ik hem nieuw bestelden. N2 tja dat kan goed. zo hard rijd ik meestal toch niet (A) | |
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan... | |
EricStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-10-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 455 | 1-12-2011 10:30 |
Ik gebruik een dubbelasser met eigen kenteken. Inderdaad hoger eigengewicht (600kg) en op papier 1300 kg max. gewicht. Dus mag ik trekken achter mijn auto (max. 1400 kg) met rijbewijs B @Ronny: Waarom wil je geen eigen kenteken voor de aanhanger? | |
Hoe meer kennis hoe meer twijfel | |
DexterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-6-2004 Laatste: 19-10-2024 Berichten: 391 | 1-12-2011 16:20 |
Let wel op de volgende zaken: 1. Indien ongeremde aanhanger, wat mag je auto maximaal trekken ongeremd dat is in 90% van alle gevallen dus NIET 750Kg. 2. Heeft je auto een trekhaak en staat niet op je kentekenbewijs vermeld wat de auto mag trekken geremd en ongeremd, vraag dan bij de RDW een nieuw kentekenbewijs aan waar ook op staat vermeld wat het maximale trekgewicht is van jouw auto. Zonder dit papier mag je officieel nog steeds niet met een aanhanger achter je auto rijden omdat je papieren niet volledig zijn. (Vroeger kreeg je een extra blad bij je kenteken papieren met de gegevens van de trekhaak erop, tegenwoordig hoord dit op het kentekenbewijs vermeld te staan). | |
Ronny BStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-3-2004 Laatste: 25-7-2017 Berichten: 554 | 1-12-2011 18:00 |
Ik wil wel een eigen kenteken voor de aanhanger. Makkelijk kan ik hem ook niet vergeten erop of eraf te halen. mijn eigen aanhanger is dan ook voorzien van kenteken, en ben ik het bezit van BE. Met bus aanhanger combie mag ik dus redelijk wat gewicht verplaatsen. @ dexter, het is maar net wat je onder een auto verstaat. een smart of ford ka wellicht niet maar de meeste auto's mogen gewoon 750KG ongeremd trekken. zelfs kleinere auto's als een corsa (B) peugot 206 ed. mogen dit al. (uitzondering electro auto's, die mogen vaak niets trekken kan de electro motor niet tegen ) Ik blijf wel van mening dat het behalen van een E meerwaarden heeft. Je bent zeker in het begin al meteen een stuk beheniger met een aanhanger/caravan. hebt geleerd zoals je "moet" / het gemakkelijkste gaat. en hoeft daarna nog alleen maar naar wat mag auto te kijken en te zorgen dat je daar niet boven komt. Als ik soms zie hoe mensen staan te kloten met aanhanger/caravan die al jaren en jaren het rijbewijd E bezitten maar dit destijds gekregen hebben. en vervolgens als ze het mij laten proberen ervan staan te kijken hoe makkelijk te gaat. Is dat in mijn ogen toch echt omdat ik dat papiertje heb gehaalt. en wellicht met regelmaat met aanhangers rijd. Want ervaring/ oefenen blijft het sleutel woord. | |
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan... | |
DexterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-6-2004 Laatste: 19-10-2024 Berichten: 391 | 1-12-2011 19:33 |
@ Ronny B Komt goed uit dat je het voorbeeld Opel Corsa B (1.4) voor de dag haalt mn pa heeft toevallig zo'n auto. Ik citeer uit het kenteken bewijs: Maximum te trekken massa: ongeremd 450 kg. Vergis je niet dit is maar een voorbeeld, nog een voorbeeld de Opel Zafira 1.8 (waar toch veel mensen eigenaar van zijn in dit wereldje) Ongeremd 600Kg. Dit zijn zo 2 willekeurige voorbeelden het hadden ook Ford's, Mitsubishi's of VW's kunnen zijn, vandaar mijn bericht stukje hoger op deze pagina. PS de 206 die je aanhaalde mag geremd 900 kg trekken dus ik zou er geen 750Kg ongeremd aan hangen:p | |
OzzyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-5-2003 Laatste: 27-9-2020 Berichten: 93 | 1-12-2011 22:02 |
dexter schreef: @ Ronny BKomt goed uit dat je het voorbeeld Opel Corsa B (1.4) voor de dag haalt mn pa heeft toevallig zo'n auto. Ik citeer uit het kenteken bewijs: Maximum te trekken massa: ongeremd 450 kg. Vergis je niet dit is maar een voorbeeld, nog een voorbeeld de Opel Zafira 1.8 (waar toch veel mensen eigenaar van zijn in dit wereldje) Ongeremd 600Kg. Dit zijn zo 2 willekeurige voorbeelden het hadden ook Ford's, Mitsubishi's of VW's kunnen zijn, vandaar mijn bericht stukje hoger op deze pagina. PS de 206 die je aanhaalde mag geremd 900 kg trekken dus ik zou er geen 750Kg ongeremd aan hangen:p | |
The Show Must Go On! |